Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
moonfish13 schreef:Figo wat eerst petplan was, was ooit €170 per jaar.
Nu €50 per maand na overname.
En ja daar zit ook weer financieel belang achter het geld belandt in dezelfde zakken als bepaalde klinieken.
Ik werd woest en ben gestopt met zoeken.
Figo heeft alleen pech want ik val onder de oude premie, ik zou anders 5-6 keer zoveel moeten betalen bij afsluiten nieuwe premie.
Klantenservice is ook niet meer wat het was je merkt dat ze gewend zijn aan botsingen van klanten die bij Petplan zaten.
Ofwel op tijd betalen of je bent de sjaak, geen andere verzekeraar verzekerd vogels helaas.
germie schreef:Nou, alles met Evidensia of Anicura zou ik mijden, tenzij het een echte spoed was en dan nog zou ik van te voren van elke handeling willen weten wat het gaat kosten (dit om onnodige handelingen en leed bij zowel dier als baas te voorkomen, want ik laat me niet in een koliekoperatie bij een 21 jarige praten bijvoorbeeld, maar een slokdarmverstopping mag je wel oplossen, of een wond hechten. Vervolgonderzoek is in principe een nee als iets voor het eerst voorkomt).
Zo'n kliniek was ineens overgenomen waar m'n vriend met z'n honden naartoe ging. Kreeg netjes een herinnering voor de jaarlijkse inenting, maar toen hij 2 weken later een afspraak wilde maken moest hij ineens minstens 6 weken wachten en zou daarmee niet op vakantie kunnen. Dus ze nemen ook geen verantwoordelijkheid.
Gelukkig moest mijn paard nog ingeent worden en kon die beste man kennelhoest en de grote cocktail meenemen (nog een echte dierenarts, doet ook niet aan grote en kleine cocktails voor honden, altijd grote, zit je altijd goed).
Inmiddels is die zgn. dierenkliniek waar hij naartoe ging ook dicht wegens gebrek aan personeel (hoe zou dat nu toch komen?). En heeft hij een andere dierenarts gevonden die niet bij de ketens is aangesloten. Maar dat laatste ging niet gemakkelijk.
troi schreef:Zijn er eigenlijk lijsten/ overzichten van praktijken die nog onafhankelijk zijn?
Nyaleti schreef:troi schreef:Zijn er eigenlijk lijsten/ overzichten van praktijken die nog onafhankelijk zijn?
Deze facebookpagina:
https://www.facebook.com/groups/vrijgev ... ?ref=share
Cemlys schreef:Nyaleti schreef:Dit is ook in Veterinaire groepen gedeeld uiteraard. Iedereen was over de zeik. Niemand wil hier aan mee werken. Dit komt echt van de hoge pief en niet vanuit de dierenartsen, assistentes of management. Denk dat dat wel belangrijk is om te vermelden.
Oh hou op aub, onafhankelijke praktijk hier in de buurt 10% bonus als je een weekend met een omzet van ...plus draait, wat zeggen we daar dan van.
Ik blijf erbij (en ja ik werk voor Evidensia), we hebben het zo slecht nog niet als werknemer. Ik heb in 15 jaar tijd genoeg praktijken gezien, bij de een werd je nog slechter behandeld als bij de ander. Sinds 8 jaar dat ik voor Evi werk krijg ik eindelijk goede nascholingen, is de kwaliteit van ons werk en kliniek er enorm op vooruit gegaan, werk ik eindelijk normale werktijden met normale rusttijden (1x per 6 weken een dienst van 8u). In al die jaren ben ik niet anders gaan werken dan ik normaal doe, ik stuur niet meer door dan noodzakelijk, kosten gaan altijd in overleg met de eigenaar en worden aangepast aan het budget etc.ja ik stuur door naar Evidensia waar nodig omdat ik daar collega's heb die ik met heel mijn hart vertrouw en waar ik mijn eigen dieren ook aan toe zou vertrouwen. Mensen die weglopen, mijns inziens Al jaren onder hoge werkdruk zitten, jong zijn en niet voorbereid op de werkdruk en klanten veroorzaken de meeste werkdruk, heel eerlijk het is soms niet leuk meer en dan vraag je je af waarvoor je het doet. Gelukkig heb ik ook veel leuke klanten die ons persoonlijk waarderen en daar doe je het graag voor. De media is veel kapot aan het maken door alles eenzijdig te belichten en mensen geloven wat ze lezen. Maargoed dit is dan een keer een reactie vanaf de andere kant.
SunnyHorse schreef:Het hoeft opzichzelf niet zo verkeerd te zijn dat er partijen zijn die de bedrijfsvoering overnemen en de dierenartsen goed en volledig faciliteren.
Als je op de bedrijfsvoeringskant volledig ontzorgd wordt en dmv meer capaciteit beter kunt inkopen en inderdaad ook betere roosters, training, faciliteiten kunt bieden dan heeft het wat mij betreft echt meerwaarde.
sasja0705 schreef:Hier zijn ook enkele overgenomen met alle gevolgen van dien.
Anicura en Evidensa
Gelukkig " mijn " praktijk nog niet.
Had het laatst nog met een van de Da's erover. Hun zijn niet "interessant " genoeg om dat het overgrote deel van de praktijk landbouwdieren zijn.
Men wilde wel de gezelschapsdieren en paarden en daarop de praktijk focussen...
Nou gelukkig hebben hun bedankt voor die eer.
Kinke schreef:SunnyHorse schreef:Het hoeft opzichzelf niet zo verkeerd te zijn dat er partijen zijn die de bedrijfsvoering overnemen en de dierenartsen goed en volledig faciliteren.
Als je op de bedrijfsvoeringskant volledig ontzorgd wordt en dmv meer capaciteit beter kunt inkopen en inderdaad ook betere roosters, training, faciliteiten kunt bieden dan heeft het wat mij betreft echt meerwaarde.
Maar is het wel zo, dat beter inkopen? Het zou me niet verbazen dat er ook voorgeschreven wordt welk merk er ingekocht mag worden?
germie schreef:Natuurlijk moet het nog kunnen. Ik ga er van uit dat de dierenartsen gewoon ooit dierenarts geworden zijn omdat ze van dieren houden. Maar als je van hogerhand dingen opgelegd krijgt, dan is het soms heel lastig om wat je het liefst zou doen nog uit te voeren.
Je ziet in Winsum bijvoorbeeld dat dierenartsen een soort tegenbeweging beginnen door een mobiele kliniek te starten. Dat zijn goede initiatieven. Maar ik kan me ook voorstellen dat het heel lastig is om ergens uit te stappen als je er als dierenarts voor je salaris ook financieel van afhankelijk bent.
Ook heeft niet altijd het personeel zelf de keuze, want wat doe je als je baas beslist in zee te gaan met zo'n partij?
janderegelaa schreef:germie schreef:Natuurlijk moet het nog kunnen. Ik ga er van uit dat de dierenartsen gewoon ooit dierenarts geworden zijn omdat ze van dieren houden. Maar als je van hogerhand dingen opgelegd krijgt, dan is het soms heel lastig om wat je het liefst zou doen nog uit te voeren.
Je ziet in Winsum bijvoorbeeld dat dierenartsen een soort tegenbeweging beginnen door een mobiele kliniek te starten. Dat zijn goede initiatieven. Maar ik kan me ook voorstellen dat het heel lastig is om ergens uit te stappen als je er als dierenarts voor je salaris ook financieel van afhankelijk bent.
Ook heeft niet altijd het personeel zelf de keuze, want wat doe je als je baas beslist in zee te gaan met zo'n partij?
Evidensia Winsum is gesloten.