Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gini schreef:In het nieuwsbericht staat dat in de stal een dikke laag mest lag en dat de omheining ondeugdelijk was. Als Bokkers op dezelfde manier hun paarden houden, laat dit dan een signaal zijn dat het niet oké is.
DuoPenotti schreef:Gini schreef:In het nieuwsbericht staat dat in de stal een dikke laag mest lag en dat de omheining ondeugdelijk was. Als Bokkers op dezelfde manier hun paarden houden, laat dit dan een signaal zijn dat het niet oké is.
Dat dus!
Je houd een paard geen hele dag in de stal en net zo min de hele dag in zo'n zooi.
Daar is geen enkel excuus voor te verzinnen.
En alleen maar een droge stal is toch ook wel weinig.
Dat er rond water of voerplaatsen, doorgangen en dat soort veel belopen stukken modder is, ja dat snap ik. En ook daar is wat aan te doen.
Maar er horen ook gewoon droge plekken te zijn.
Zo niet, geen plek voor de paarden de houden in een groot gedeelte van het jaar.
Popstra schreef:Misschien is het wel gewoon niet meer mogelijk paarden 24/7 jaar rond buiten te hebben in dit land met deze weersomstandigheden en vooral, Vocht!! Het klimaat veranderd.
Matheno schreef:Popstra schreef:Misschien is het wel gewoon niet meer mogelijk paarden 24/7 jaar rond buiten te hebben in dit land met deze weersomstandigheden en vooral, Vocht!! Het klimaat veranderd.
Niet mee eens. Ik heb ze hier 24/7 buiten lopen, met schuilstal, maar ook een droge paddock. Met hoosbuien hoogstens wat kleine plasjes die vlot weer wegtrekken, maar nergens zak je in de modder weg.
Het is wel een flinke investering om je grond goed watersturend te krijgen.
Art_Ificious schreef:Alles kost geld en werk wil je het goed doen.
Maar de meerderheid huurt, ga je die kosten ook doen in een huurweide als de verhuurder zelf niet wil investeren?
Ga jij zijn weide dan opwaarderen door er zelf zoveel kosten aan te doen?
pol013 schreef:Nee hoor popstra. Ik heb ze nog steeds 24/7 buiten en ze kunnen (zelfs vorig jaar) altijd minimaal!!!! droog eten (overdekt), droog op een neer scharrelen (half overdekt) naar droge schuilhokken en met 10 meter door eventueel nat zand (maar nooit drek, nooit wegzakken) slapen in een royale stro stal.
Hier hoef je echt geen paarden in beslag te komen nemen.
Heeft me dit jaar wel weer aanvullend 500 euro aan loonwerker en 80 euro aan een dompel pomp gekost. Maar het is weer geregeld voor een jaar.
Sassy4barrel schreef:pol013 schreef:Nee hoor popstra. Ik heb ze nog steeds 24/7 buiten en ze kunnen (zelfs vorig jaar) altijd minimaal!!!! droog eten (overdekt), droog op een neer scharrelen (half overdekt) naar droge schuilhokken en met 10 meter door eventueel nat zand (maar nooit drek, nooit wegzakken) slapen in een royale stro stal.
Hier hoef je echt geen paarden in beslag te komen nemen.
Heeft me dit jaar wel weer aanvullend 500 euro aan loonwerker en 80 euro aan een dompel pomp gekost. Maar het is weer geregeld voor een jaar.
500 aan loonwerker is aardig goedkoop ; is dat incl zand?