Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sassy4barrel schreef:Century schreef:Nou ja dat, het is niet zo zwart-wit
@Sassy4barrel: ik ga er vanuit dat er goede redenen waren om het daar te doen, als het makkelijk ergens anders kon hadden ze vast niet het hele bureaucratische riedeltje afgelopen.
Misschien is het voor haar ook niet zo simpel om haar paarden te verhuizen
Iedereen denkt er zo makkelijk over.. mijn paard schrikt er niet van ; maar waarom zou ze een hele rechtszaak aanspannen als ze er geen last van heeft. Juist op een paardenforum zou je verwachten dat mensen iets meer begrip zou hebben voor iemand die haar paarden probeert te beschermen
Femke_Tweety schreef:130 meter is écht dichtbij...
Femke_Tweety schreef:130 meter is écht dichtbij.
En dan is er nog verschil tussen carbid uit melkflessen zoals veel mensen het kennen, of carbidkanonnen zoals je die in de Achterhoek wel ziet.
Fotootje voor t idee, deze laat ruiten op 500 meter trillen in de sponningen, en dat is níet overdreven.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Overigens kan ik zelf carbidschieten nog wel waarderen. Tis niet dat ik ertegen ben, integendeel.
Maar 130 meter is met dit type kanon echt écht gewoon níéts.
_San87_ schreef:Er zit carbid in dat kanon. Het carbid wordt wat nat gemaakt, de ton afgesloten met een autoband of een andere soort dop. Na een poosje ontstaat er een gas dat wordt aangestoken en dat vervolgens ontploft waarbij de autoband/de dop wegschiet.
Het geeft, in tegenstelling tot vuurwerk, weinig troep.
En dan is er nog verschil tussen carbid uit melkflessen zoals veel mensen het kennen, of carbidkanonnen zoals je die in de Achterhoek wel ziet.
Fotootje voor t idee, deze laat ruiten op 500 meter trillen in de sponningen, en dat is níet overdreven.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Overigens kan ik zelf carbidschieten nog wel waarderen. Tis niet dat ik ertegen ben, integendeel.
DuoPenotti schreef:https://nl.wikipedia.org/wiki/Carbidschieten
Het is geen gebruik in heel Nederland.
Ik woon zuidelijk maar ken het hier in de buurt en mijn vorige buurt ook niet. En hopelijk blijft dat zo
Art_Ificious schreef:Ik ken carbid niet, misschien is het iets typisch voor Nederland en niet voor België?
F_Orumster schreef:DuoPenotti schreef:https://nl.wikipedia.org/wiki/Carbidschieten
Het is geen gebruik in heel Nederland.
Ik woon zuidelijk maar ken het hier in de buurt en mijn vorige buurt ook niet. En hopelijk blijft dat zo
In (het noorden van) Duitsland wordt het ook gebezigd.
BigOne schreef:Volgens een artikel heeft ze haar stallen dichtgetimmerd zodat haar paarden niets ziendan raken ze inderdaad van de leg. En ze heeft ze beenbeschermers om gedaan.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]