Wolf achtervolgt twee vrouwen te paard 20 minuten lang

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 12:41

Inderdaad.

Als men schrijft ik ben achtervolgd door een hond is er geen bewijs nodig. Gaat iedereen het hebben over de rot mensen die hun hond niet onder appèl hebben enz.
Niemand die dan zegt is het wel een hond?

Het is ondertussen al lang geen zeldzaamheid meer dat wolven dit doen.
En nog steeds die vragen.

Sassy4barrel

Re: Wolf achtervolgt twee vrouwen te paard 20 minuten lang

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:12

In dat gebied worden er vaker 7 wolven gezien.. het is bekend en ze hebben al vaker iemand achtervolgd dus het is ook logisch dat het niet in twijfel word getrokken. Bovendien waarom zou iemand daarom liegen. Je hoort de vrouw haar stem , ze is echt bang en het is jammer dat mensen het liever ontkennen en hun kop in het zand steken ipv het probleem zien en een oplossing eisen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:15

Dat is een scherpe vergelijking!
Zo gaat het wel.
Maar ik wil ook geen rot hond achter mijn paard aan. Meestal is er dan nog wel een eigenaar in de buurt die de hond al dan niet onder appèl heeft.

Paard van ons aarzelde niet om vreemde honden bij voorbaat al weg te meppen, met al haar vier benen.
Leverde steevast ‘leuke’ reacties met hondeneigenaren op die gebruik maakten van het ruiterpad.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:31

tienus63 schreef:
Dat is een scherpe vergelijking!
Zo gaat het wel.
Maar ik wil ook geen rot hond achter mijn paard aan. Meestal is er dan nog wel een eigenaar in de buurt die de hond al dan niet onder appèl heeft.

Paard van ons aarzelde niet om vreemde honden bij voorbaat al weg te meppen, met al haar vier benen.
Leverde steevast ‘leuke’ reacties met hondeneigenaren op die gebruik maakten van het ruiterpad.

mijn paardje doet dus niets , ook niet als ze in zijn voorbeen happen. Met als gevolg dat ik als ruiter iets moest doen. Dus de hond een flinke mep met de zweep over zn neus gegeven waarna hij piepte en naar zn eigenaren afdroop. (Zij waren hem al 10 minuten aan het roepen terwijl hij om mijn paardje bleef circelen en probeerde te bijten ) en toen waren ze nog gepikeerd ook dat ik hem een flinke tik heb gegeven terwijl zij zelf niets deden en op veilige afstand stonden te kijken en roepen..

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:38

Ik denk dat sommige mensen zich afvragen of mensen wel echt een wolf hebben gezien, omdat er ook nog een gedomesticeerd hondenras is waar veel mensen het verschil bijna niet van kennen. Voor wie het zich afvraagt, het gaat om een Saarlooswolfhond. Niet iedereen kent die en niet iedereen ziet direct de verschillen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 15:45

Mensen die in het wolvengebied wonen zijn echt wel verschil tussen een Saarloos en een echte wolf. Tussen een hoog % wolfhond en een volle wolf zie je minder verschil maar toch zijn de verschillen er wel vooral op de manier waarop ze reageren. Bovendien zal een saarloos of een wolfhond niet zo snel daar los lopen en dan ook nog ruiters achtervolgen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:02

Ik hoop dat iedereen die een hond die verward zou kunnen worden met een wolf; dus (grauwe)herders, husky’s, Saarloos wolfshond etc een K9 tuigje of halsband met zakdoek omdoet.

En mensen die een teckel voor een wolf aan zien, zullen er altijd zijn.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:05

tienus63 schreef:
Ik hoop dat iedereen die een hond die verward zou kunnen worden met een wolf; dus (grauwe)herders, husky’s, Saarloos wolfshond etc een K9 tuigje of halsband met zakdoek omdoet.

En mensen die een teckel voor een wolf aan zien, zullen er altijd zijn.

natuurlijk en die gaan ook niet in een gebied wandelen en hond los laten lopen waar bekend is dat er 7 wolven lopen. Zo dom is niemand

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:10

Shenavallie schreef:
Ik denk dat sommige mensen zich afvragen of mensen wel echt een wolf hebben gezien, omdat er ook nog een gedomesticeerd hondenras is waar veel mensen het verschil bijna niet van kennen. Voor wie het zich afvraagt, het gaat om een Saarlooswolfhond. Niet iedereen kent die en niet iedereen ziet direct de verschillen.

Tamaskan lijkt misschien nóg meer op een wolf, is dan ook speciaal gefokt om op een wolf te lijken. Maar dat groepje liefhebbers en eigenaren is èrg klein, dus de kans dat je een nep-wolf tegenkomt is klein.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 16:46

Ik vind een Tsjech het meest op een echte wolf lijken. Ben hem hier wel eens tegengekomen. Dat er een persoon vlakbij loopt maakt wel dat je meteen beseft dat het geen wolf is. Mijn hond vond het doodeng die liep met de staart tussen de poten een een flinke boog eromheen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 17:06

Ik ben alleen bekend met de Saarloos, de Tamaskan en Tsjech zal ik eens opzoeken. Vind ik interessant! :j

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 20:10

Niemand hoeft van mij iets te bewijzen, als iemand besluit een filmpje te plaatsen dan mag dat.
Ik ben totaal niet pro wolf of zo. Vind ook dat ik geen heel gekke vragen of opmerkingen heb gemaakt en er is ondertussen ook nog niks duidelijker geworden voor mij.

Gelukkig is er niets gebeurd. Ik zou doodsangsten uitstaan hoor…zeker weten.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 22:02

Dood eng zeg!!

En zo te zien is het gefilmd met digitale zoom, vandaar dat je ook in afstand niet veel ziet wijzigen ondanks dat ze doorstappen. Leuk experiment om zelf eens te proberen met volle digitale zoom stil, scherp beeld te houden en om te zien wat afstand dan doet. Overigens is de inzoom ook direct de reden dat je geen paard ziet.

Kritisch zijn op nieuws en beelden is goed in deze tijd met veel leugens en AI. Maar ik vind hem juist door dat het niet optimaal gefilmt is juist echt overkomen.

Dood eng dit mee te maken!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 13:11

Dat klinkt heel logisch :j , dank Tancreda4 !

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 13:40

Ik denk niet dat het veel gezoomd is. Heel even komt een stukje van haar hoofd in beeld. En dat zou niet zo lukken met zoom.

Maar achter je filmen. Dat valt gewoon niet mee.