Andreas Helgstrand keert terug naar de wedstrijdring met Jovian

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mce

Re: Andreas Helgstrand keert terug naar de wedstrijdring met Jovian

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 13:59

Gaan we dan de volgende keer op de tribune staan met de rug naar de piste om hem te laten weten dat we zijn wijze van rijden niet appreciëren!!!!

Prachtige proef in Mechelen van

Zonik Plus, Justin Verboomen bel 75.000 % 72.826 % 73.696 % 75.870 % 74.348 % 74.348 %
(3 x 1 en 1x 2_

4e Dinja van Liere en Hermes

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 14:30

Typisch dat het op fb het enige bericht is waarop niet gereageerd kan worden.

Inderdaad mce, massaal de tribune aflopen.

Cantodea11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 15:47

paljaslaura schreef:
Cantodea11 schreef:
Weet iemand hoe die docu heet vind wel interessant om naar te kijken

https://play.tv2.dk/serie/operation-x-t ... b52b230f1d
Maar je hebt Deens adres en creditcard nodig om te kijken :Y) (plus het is in het Deens)

Helaas dat is inderdaad niet handig zover gaat mijn talenknobbel niet _O-

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 16:33

Ieder zichzelf respecterend concours zou de inschrijving moeten weigeren. Maar dat zal wel niet gebeuren. Money rules de dressuur

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 18:04

denisesilver schreef:

Dat is dan nieuw? Want vanmorgen waren er nog erg veel reacties op.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 18:19

Elisa2 schreef:
denisesilver schreef:

Dat is dan nieuw? Want vanmorgen waren er nog erg veel reacties op.

Niet bij Eurodressage wat de bron is van dit artikel. Bij Horses wel en de meeste daarvan zijn in lijn met de reacties hier.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 18:26

Oh excuse moi, ik dacht even dat het Horses artikel bedoeld werd. :o?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 18:32

Maar het is wel opvallend dat er niet gereageerd kan worden op die pagina. Blijkbaar weten ze welke toon die te verwachten zijn.

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:37

Dat deze man een ingegroeide teennagel heeft en deze dagelijks aan de tafelpoot stoot...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 19:45

ZwarteHeks schreef:
Astrid Appels kan normaal wel flink kritisch uit de hoek komen, dit stuk is te positief. Zal die geld toe hebben gekregen om zo'n stuk te schrijven over Helgstrand?

Dit is PRECIES wat ik ook dacht...

Jeetje, wat heeft die Anky in- en in zwart gemaakt in het Salinero tijdperk.

Over meten met twee maten gesproken zeg...

Madiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 22:21

Ik herinner me een verhaal van hem van een aantal jaar geleden. Er was een fokster met een veulen waarin hij geïnteresseerd was. De fokster en hij beslisten dat hij voor 50% eigenaar zou worden met het oog op verkoop. na een tijd kwam hij naar haar met het verhaal dat niemand het veulen wilde kopen, maar dat hij haar zou uitkopen voor een belachelijk laag bedrag. De fokster was niet blij en wilde even over zn bod nadenken. Na een tijdje werd ze gecontacteerd door iemand die beweerde het veulen van Helgstrand gekocht te hebben voor een hoop geld (herinner me niet meer hoeveel). Ze deed hem een proces aan maar ik weet niet meer wat de uitkomst was.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 23:35

mce schreef:
Gaan we dan de volgende keer op de tribune staan met de rug naar de piste om hem te laten weten dat we zijn wijze van rijden niet appreciëren!!!!

Prachtige proef in Mechelen van

Zonik Plus, Justin Verboomen bel 75.000 % 72.826 % 73.696 % 75.870 % 74.348 % 74.348 %
(3 x 1 en 1x 2_

4e Dinja van Liere en Hermes

Waarom gaan we überhaupt nog naar wedstrijden?
Jaartje boycotten is niet zo verkeerd. Jammer dat de goede dan eronder moeten lijden maar soms moet dat dan maar.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 01:02

Madiba schreef:
Ik herinner me een verhaal van hem van een aantal jaar geleden. Er was een fokster met een veulen waarin hij geïnteresseerd was. De fokster en hij beslisten dat hij voor 50% eigenaar zou worden met het oog op verkoop. na een tijd kwam hij naar haar met het verhaal dat niemand het veulen wilde kopen, maar dat hij haar zou uitkopen voor een belachelijk laag bedrag. De fokster was niet blij en wilde even over zn bod nadenken. Na een tijdje werd ze gecontacteerd door iemand die beweerde het veulen van Helgstrand gekocht te hebben voor een hoop geld (herinner me niet meer hoeveel). Ze deed hem een proces aan maar ik weet niet meer wat de uitkomst was.

Oh echt een naaistreek zeg! Gewoon een ordinaire oplichter

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 01:09

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de Bokt-regels
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 01-01-25 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Zie moderatoropmerking

MayoNeighs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 01:12

Hieperdi schreef:
Moderatoropmerking:

Autistisch = labiel? :+
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 01-01-25 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 01:14

Wat fijn dat je dat zo kunt zien. Hebben we geen psychiaters meer nodig.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 08:17

Hieperdi schreef:
Moderatoropmerking:

Nee dat zie je niet helemaal goed. Dit is de blik van een ordinaire geldwolf.
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 01-01-25 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 11:24

Hieperdi schreef:
Moderatoropmerking:

Wat een ongepaste opmerking :(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 11:28

Nou heb hem weleens irl gezien en hij komt heel normaal over hoor, reed toen ook gewoon normaal en netjes.

Denk meer dat het probleem zit in een paard meer als product zien en er zodanig mee omgaan. Het is een gehaaide zakenman en ik denk keihard.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 12:25

Hieperdi schreef:
Moderatoropmerking:

Dus mensen die richting autisme gaan zijn niet helemaal goed en labiel? Dus mensen die de diagnose echt hebben zijn helemaal niet goed en zeker labiel? En dat kan jij zien aan een foto?

Wat een misselijke opmerking. Misschien eerst nadenken over wat je schrijft en vooral geen dingen schrijven waar je duidelijk geen verstand van hebt. Dit is echt niet gepast

Het nieuwsbericht vind ik echt te bizar voor woorden. Netjes rijden heb ik hem nooit zien doen. Heb het altijd een nare manier van rijden gevonden, er zijn zo vreselijk veel voorbeelden van hem waar hij al op de vingers getikt is door de fei en die zijn al erg laks daarin. En hij heeft alleen maar geleerd hoe hij het beter kan verbergen, vindt nog steeds dat hij niks fout heeft gedaan blijkbaar met het 'niks aan de hand tot de media'. Plus idd al jaren de geruchten en de rechtszaken over zijn handel...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 12:27

Hieperdi schreef:
Moderatoropmerking:

Ik begrijp enigszins wat je bedoelt. Een kennis van mij heeft/is autistisch en gaf ook aan dat je het heel goed aan mensen kan zien.

Maar mensen met autisme zijn alles behalve labiel _O- Mensen die autisme niet begrijpen raken er hooguit door uit evenwicht en dat is natuurlijk erg vervelend en moet je ergens aan ophangen.

Zelf heb ik niet idee dat Helgstrand autisme heeft, ik vind het vooral frustrerend dat hij heel veel op Tom Cruise lijkt en tegelijk ook niet. En een andere acteur waar ik de naam even niet van kan bedenken.

Verder wellicht inderdaad de gehaaide zakenman met een tikkeltje narcisme, maar een tikkeltje narcisme zit in ons allemaal.

Madiba schreef:

Waren er niet meerdere van dit soort verhalen? Waardoor hij op dit vlak door de mand viel?
Tikkeltje narcistisch ook om te verwachten dat na verkoop van een goed paard er geen contact volgt met de fokker om te vragen of er direct nog meer uit die moederlijn te koop komt :P
Laatst bijgewerkt door NadjaNadja op 01-01-25 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 13:35

Geld en macht gaan bij de meeste boven principes.
Kasboek open bijbel dicht.

In het verleden zijn er veulens en paarden die bij ons geboren zijn naar buitenland verkocht.
Die persoon ging kinderdroom waarmaken en stampte een fokkerij/sport stal uit de grond.
Paarden zouden 24/7 buiten staan met schuilstal, geen stang en trens, geen bandages, geen hulpteugels, geen embroyotransplantatie en Helgstrand was een vieze naam.

Alle principes zijn daar overboord gegaan en inmiddels is er een samenwerking tussen beide stallen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 14:41

Elisa2 schreef:
Nou heb hem weleens irl gezien en hij komt heel normaal over hoor, reed toen ook gewoon normaal en netjes.

Denk meer dat het probleem zit in een paard meer als product zien en er zodanig mee omgaan. Het is een gehaaide zakenman en ik denk keihard.

Ik denk dat dat in de (top)sport het grote probleem is. Het paard is niet meer het geliefde dier om een hobby mee uit te oefenen, aar een voorwerp dat nodig is om een prestatie te leveren.
Het paard is er voor de dressuur in plaats van andersom.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 15:46

BrankaZ schreef:
Elisa2 schreef:

Ik denk dat dat in de (top)sport het grote probleem is. Het paard is niet meer het geliefde dier om een hobby mee uit te oefenen, aar een voorwerp dat nodig is om een prestatie te leveren.
Het paard is er voor de dressuur in plaats van andersom.

Dat hele dressuur is er voor het paard is er natuurlijk ook alleen maar om onszelf een goed gevoel te geven. Mensen hebben het paard tot lastdier gemaakt ooit.
En goede dressuur maakt het dier duurzamer voor ons, dus win-win.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-24 19:08

Ja als je het paard wilt rijden/ gebruiken moet je het goed doen inderdaad.

En Branka, dat is inderdaad bij sommigen zo.. niet bij allemaal gelukkig.