Lenneke en haar dierenopvang moeten verkassen: 'geen idee waarheen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 16:18

Sassy4barrel schreef:
Nee het niet hard , het leven is wat je ervan maakt... en je kan dingen van een postitieve kant bekijken of een negatieve. En als iemand een goed vangnet om zich heen heeft dan is het plaatsen van oude dieren waar ze haar kracht uithaalt helemaal niet nodig. Die mevrouw heeft al heel wat tegenslag gehad en blijft toch doorgaan en ook blijft ze genieten van de dieren in opvang daar kan ik alleen maar respect voor hebben. Ze vraagt niet om het herplaatsen van dieren ivm MS (daar begin jij over) , ze zoekt een nieuwe plek waar ze haar dieren op kan vangen. Zij is degene die het mag invullen en gelukkig doet ze dat op een positieve manier

Ach ja, je kunt het positief lezen of negatief lezen, of niet lezen wat ik schrijf natuurlijk...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 17:22

Ibbel schreef:
Benfan schreef:
Kan iemand mij vertellen bij welke hoeveelheid ik er een ben?

Op het moment dat je een stichting opricht, zal de belastingdienst daar wel ideeën over hebben, ja...

Ben geen stichting, alles word betaald uit eigen zak. Kijken wat de belast8ng daarvan vind

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 18:12

Amandavd schreef:
Je kunt haar volgen op facebook, het is volgens mij een hele lieve meid met het hart op de juiste plek en ik hoop dat ze snel een plek vindt.

Helemaal met je eens. Wie weet zit er iemand in haar omgeving die plek heeft. Goed dat ze op deze manier hulp zoekt!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 19:29

Babootje schreef:
Maar met MS als progressieve ziekte; daardoor niet meer kunnen werken, is dan het vasthouden aan zo'n stichting dan verstandig? En zou ze niet beter een permanent plekje voor de dieren kunnen gaan zoeken bv bij een kinderboerderij o.i.d.? Want straks is ze misschien in een zodanige toestand dat ze niet meer goed voor ze kan zorgen en ze in een situatie komt, dat de dieren inderdaad van de redder gered moeten worden.

Ik dacht hetzelfde al wat je zegt.
Niet zo handig inderdaad van haar, ze moet ook rekening houden met dat ze MS heeft en dus aan de dieren moet denken en niet aan dat ze haar op de been houden en dus hiermee doorgaat. Het is misschien inderdaad beter voor de dieren om een vast plek te gaan zoeken, bij anderen.

Ze kan het dan kleinschaliger gaan doen voor zolang ze nog kan.

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 19:58

Wat ik zorgwekkend vind is dat, ofschoon ze een stichting zijn, het jaarverslag van 2023 niet online staat en dat ze in het verslag van 2022 vastleggen dat ze €3.777 meer aan kosten dan aan baten hadden. Ook zijn kosten tussen 2021 en 2022 met 53% gestegen (al hebben ze ook meer baten gekregen) - de stichting bestaat sinds 7 december 2020.

Wat is het uiteindelijke doel van de stichting? Dieren herplaatsen? Want er lijkt amper budget te zijn voor het onderhoud van de dieren zelf, dus ik gok dat ze hopen op gratis grond/huisvesting.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 20:03

Babootje schreef:
Maar met MS als progressieve ziekte; daardoor niet meer kunnen werken, is dan het vasthouden aan zo'n stichting dan verstandig? En zou ze niet beter een permanent plekje voor de dieren kunnen gaan zoeken bv bij een kinderboerderij o.i.d.? Want straks is ze misschien in een zodanige toestand dat ze niet meer goed voor ze kan zorgen en ze in een situatie komt, dat de dieren inderdaad van de redder gered moeten worden.

Kan zij dan niet meer werken?
Mijn schoonzus heeft MS, al jaren, werkt gewoon nog. Gelukkig de relatief mildere versie, al blijft het vervelend....

Mijn ex-zwager had de allerergste versie, kon al gauw helemaal niets meer en leeft inmiddels ook niet meer.

Dus.... het is bij iedereen anders.
Daarbij vind ik dat je in je leven moet doen, waar jij je goed bij voelt. Ik heb haar FB pagina bekeken en ze komt op mij over als een erg lieve, oprechte vrouw met een hart van goud.

Ik hoop oprecht dat ze een fijne plek vindt voor haar dieren. Zowel als die dieren verdienen dat.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 20:18

Twiggy2008

Re: Lenneke en haar dierenopvang moeten verkassen: 'geen idee waarheen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 01:52

Het zorgen voor deze dieren houdt haar dus juist op de been. En waarom ook niet? Ze zal niet zomaar gestopt zijn met het onderwijs (of afgekeurd zijn). Wellicht heeft ze fijne hulp om zich heen? Wie zal het zeggen? Invullen kan men goed op bokt, dat is wel bekend.... :+

Ik gun die dieren én haar een mooie nieuwe plek en duim dat ze dat gaat vinden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 10:06

Sassy4barrel schreef:
Elisa2 schreef:
Er zal vast nog wel ergens een weiland zijn om te huren?

Ze heeft 2 oude ezels of in ieder geval meerdere dieren die niet op gras mogen. Ze heeft ook een zand gedeelte nodig en iets van een binnenruimte of overkapping. Ezels mogen niet in de regen staan, die hebben geen vet laag op hun huid zoals paarden dus moeten altijd droog kunnen staan

Dat is daar wellicht gewoon te creeren? Container stal..stuk paddock maken.

Het grootste probleem zal zijn dat er geen geld is voor maandelijkse huur.

Ik gun het haar van harte, snap dat zoiets iemand op de been kan houden maar als stichting is het denk ik wel handig om ergens inkomen door te hebben om de noodzakelijke kosten te kunnen betalen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 10:14

Wat betreft stichtingen in het algemeen: Als die voor een goed doel zijn dan kan het een ANBI-stichting worden en die zijn voor zover ik weet belastingvrij en daaraan gegeven donaties kunnen door de donateur van de belasting worden afgetrokken. Een voorbeeld daarvan is de Paardenkamp in Soest. Ik heb er wel iets over gehoord dat de huidige regering een eind aan die belastingaftrek zou willen gaan maken, wat heel slecht voor de diverse goede doelenstichtingen zou zijn.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 10:17

Dat zou zeker slecht zijn!

Zoiets bedoel ik ook hoor, maakt niet uit wat..maar wel een beetje geld om de boel draaiende te houden en voor een accomodatie te zorgen.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 12:32

Elisa2 schreef:
l"]
Elisa2 schreef:
Er zal vast nog wel ergens een weiland zijn om te huren?

Ze heeft 2 oude ezels of in ieder geval meerdere dieren die niet op gras mogen. Ze heeft ook een zand gedeelte nodig en iets van een binnenruimte of overkapping. Ezels mogen niet in de regen staan, die hebben geen vet laag op hun huid zoals paarden dus moeten altijd droog kunnen staan

Dat is daar wellicht gewoon te creeren? Container stal..stuk paddock maken.

Het grootste probleem zal zijn dat er geen geld is voor maandelijkse huur.

Ik gun het haar van harte, snap dat zoiets iemand op de been kan houden maar als stichting is het denk ik wel handig om ergens inkomen door te hebben om de noodzakelijke kosten te kunnen betalen.

dat schreef ze ook op haar facebook ; dat ze dat zelf kan maken. Maar belangrijk is natuurlijk dan wel dat het mag. Als ik een weitje aan iemand verhuur dan vind ik het niet zo handig dat er een zandplaats gemaakt word en container plaatsen mag ook niet overal.. dat bedoelde ik. Ook is het best duur om een zandpaddock te maken en dan moet je ook wel zeker zijn dat je er bijv min 6 jaar kan staan wil je zo een investering kunnen doen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 14:13

Twiggy2008 schreef:
Babootje schreef:

Kan zij dan niet meer werken?
Mijn schoonzus heeft MS, al jaren, werkt gewoon nog. Gelukkig de relatief mildere versie, al blijft het vervelend....

Dat staat in de OP "Door haar ziekte moest ze dit jaar stoppen met haar werk in het onderwijs".
Dan ben je toch al aardig op weg met die ziekte. En ik snap best wel dat de zorg voor haar dieren haar nog op de been houden, maar met zo'n ziekte als MS weet je nooit hoe lang je dat nog kunt doen.
Maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch? Een permanente plek waar je niet meer de verantwoording zelf hebt, maar wel betrokken kan blijven bij de verzorging zou toch ook mooi zijn?

Anniemals

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 15:43

Goedemiddag,

Hier even een reactie van Lenneke zelf.
Ik werd getipt dat ik hierop voorbij kwam. Om verder speculeren te voorkomen heb ik een account aangemaakt

De uitleg gaat in de verkorte versie zijn, maar de grove lijnen zal ik hier vertellen.

6 jaar geleden kwamen er in no time 4 verwaarloosde ezels op mijn pad. De ene erger dan de andere, maar ik wilde ze helpen!
Ik kreeg een stukje grond aangeboden en zo kwamen er ook wat eendjes, konijnen en cavia's op mijn pad.
Vele van hun ook weer met de nodige medische geschiedenis.

Ik betaalde alles uit eigen zak en omdat ik een alleen verdiener ben met niet een heel riant loon werd snel mijn spaargeld de 'lul'.
Toen ik mijn baan verloor door corona en mijn spaarpot zo goed als op was ontstond het idee van een Stichting. De dieren werden mijn 'kinderen' daar ik zelf geen echte moeder wens heb.

De grond waar ik op dat moment stond werd verkocht en zo kreeg ik een ander stuk aangeboden.
Daar kwamen er nog een paard en pony bij.
4 maanden later ben ik daar weg gevlucht omdat iemand het nodig vond in de donkere avond uren zich bij mijn dieren te begeven.

De dag erna ben ik verhuisd naar Boekel. Daar werd ik opgevangen door kennissen en mocht ik hun grond gebruiken tot nu toe. Toen ik daar kwam wist ik dat er toekomst plannen waren voor de grond.
Ik ben hun dan ook zeer dankbaar dat ik bij hun veiligheid heb kunnen geven aan mijn dieren en mijn zoektocht gaat vanuit hier verder.

Ook zie ik veel voorbij komen over mijn ms. Best raar om te lezen dat de meeste al schijnen te weten waar het voor mij eindigt.
Ms wordt niet voor niks de ziekte met de 1000 gezichten genoemd.
3 weken geleden heb ik mijn laatste werk uren gemaakt.
Prikkels zijn sinds de ms een grote boosdoener geworden, dus reken maar uit wat dat op een drukke school doet.
Lichamelijk ben ik nog goed!
De positieve energie die de dieren mij geven is voor de ms erg goed, vandaar mijn doorzettingsvermogen.
Ook zag ik iets voorbij komen over de website en de daarbijbehorende cijfers enz.
Mijn website is verre van up to date. Diegene die het bij hield is moeten stoppen en na lang zoeken gaat per januari iemand anders het weer oppakken en zal uiteindelijk alles weer up to date worden.
Voor diegene die twijfelt of er wel geld is... kom een keer kijken en oordeel daarna, ik en de donateurs doen heel hard ons best en zo houden we het al 4 jaar vol!
Geen 1 dier zal onthouden worden van de juiste zorg.

Mijn vechtlust is groot, vooral als het om dieren gaat.
Niks zo puur als dieren. Geen oordelen, geen speculaties, geen gezeik.
Meer dieren komen er nu niet bij omdat het goed moet zijn voor de dieren die er nu zijn.
Als er wel dieren in nood zijn die ik niet kan plaatsen dan zal ik meedenken voor oplossingen en als het nodig is dan rijd ik er gerust voor op en neer naar Friesland.

Ik hoop dat alles wat duidelijker is geworden. Heb je vragen, stel ze gerust of kijk anders een keer op mijn Facebook of insta.

Prettige 2 kerstdag voor iedereen

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 16:22

Wat lief dat je zo een uitgebreide uitleg geeft. En eigenlijk totaal onnodig omdat mensen zelf dingen gaan invullen en beslissingen voor jou nemen ; wat jij wel en niet kan terwijl je dat zelf het beste weet :)

Ik volg je al een tijdje op facebook en koop wel eens iets zoals een kalender om je goede werk te steunen. Ik vind het knap hoe je alles aanpakt en je een echte doorzetter met het hart op de goede plek.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 16:35

Hoi Lenneke, snap heel goed dat je zelf reageert hier, al is het jouw leven met jouw keuzes. Bokt zit vol invullerij en meningen, helaas....
Jouw persoonlijke uitleg is voor mij overduidelijk.

Ik volg jou inmiddels ook op FB en hoop dat je een fijne plek vindt voor jouw dieren. Helaas woon ik te ver uit jouw buurt om gericht te helpen zoeken. En ik snap helemaal wat dit voor jou doet, ondanks jouw diagnose. Ik duim voor jullie!!!

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 16:58

Citaat:
Dat staat in de OP "Door haar ziekte moest ze dit jaar stoppen met haar werk in het onderwijs".
Dan ben je toch al aardig op weg met die ziekte. En ik snap best wel dat de zorg voor haar dieren haar nog op de been houden, maar met zo'n ziekte als MS weet je nooit hoe lang je dat nog kunt doen.
Maar het een hoeft het ander niet uit te sluiten toch? Een permanente plek waar je niet meer de verantwoording zelf hebt, maar wel betrokken kan blijven bij de verzorging zou toch ook mooi zijn?

Hoeft helemaal niet hoor. Mijn moeder heeft MS en is afgekeurd. Maar zij is afgekeurd omdat werk dat ze wel zou kunnen doen volgens de arts drie schalen onder haar werkniveau destijds lagen en je blijkbaar niet meer dan 2 schalen beneden 'mag.' De werkgever nam niet echt moeite om mee te denken met het vinden van een passende functie binnen het bedrijf en je liever kwijt dan rijk is(overheid of all places) en na jaren proberen ander, beter passend werk te vinden waar de deksel iedere keer op je neus valt zodra het woordje MS genoemd wordt heeft ze zich erbij neergelegd en doorgegaan met zich laten afkeuren.

Maar zij heeft de paarden nog gewoon aan huis en heeft afgelopen zomer voor de vijfde keer ofzo de Nijmeegse vierdaagse gelopen :+. En we zijn nu sowieso al een jaar of 8 voorbij de datum dat ze afgekeurd is en 15 jaar na diagnose. MS is in veel gevallen, in de nog niet sterk progressieve-fase, een schommeling tussen een reeks slechte en goede dagen. Ja - je kan zo in de progressieve fase vallen, maar wat dat betreft is MS zo'n rare ziekte met zoveel mogelijke ziektebeelden, dat afgekeurd zijn niet eens betekent dat je actief aan het aftakelen bent.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 23:41

Zover ik weet is MS maar gokken hoe het gaat. Kan jaren goed gaan, of van het een op het andere moment fout. Vandaag kunnen lopen, morgen niet.

Jammer dat ze zichzelf moet verdedigen. Hoop echt dat ze wat vind voor haar beesten. Als ze er nog jaren voor kan zorgen is dat toch super?? Zouden meer mensen mogen doen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 10:21

Anniemals schreef:
Goedemiddag,

Hier even een reactie van Lenneke zelf.
Ik werd getipt dat ik hierop voorbij kwam. Om verder speculeren te voorkomen heb ik een account aangemaakt

De uitleg gaat in de verkorte versie zijn, maar de grove lijnen zal ik hier vertellen.

6 jaar geleden kwamen er in no time 4 verwaarloosde ezels op mijn pad. De ene erger dan de andere, maar ik wilde ze helpen!
Ik kreeg een stukje grond aangeboden en zo kwamen er ook wat eendjes, konijnen en cavia's op mijn pad.
Vele van hun ook weer met de nodige medische geschiedenis.

Ik betaalde alles uit eigen zak en omdat ik een alleen verdiener ben met niet een heel riant loon werd snel mijn spaargeld de 'banketstaaf'.
Toen ik mijn baan verloor door corona en mijn spaarpot zo goed als op was ontstond het idee van een Stichting. De dieren werden mijn 'kinderen' daar ik zelf geen echte moeder wens heb.

De grond waar ik op dat moment stond werd verkocht en zo kreeg ik een ander stuk aangeboden.
Daar kwamen er nog een paard en pony bij.
4 maanden later ben ik daar weg gevlucht omdat iemand het nodig vond in de donkere avond uren zich bij mijn dieren te begeven.

De dag erna ben ik verhuisd naar Boekel. Daar werd ik opgevangen door kennissen en mocht ik hun grond gebruiken tot nu toe. Toen ik daar kwam wist ik dat er toekomst plannen waren voor de grond.
Ik ben hun dan ook zeer dankbaar dat ik bij hun veiligheid heb kunnen geven aan mijn dieren en mijn zoektocht gaat vanuit hier verder.

Ook zie ik veel voorbij komen over mijn ms. Best raar om te lezen dat de meeste al schijnen te weten waar het voor mij eindigt.
Ms wordt niet voor niks de ziekte met de 1000 gezichten genoemd.
3 weken geleden heb ik mijn laatste werk uren gemaakt.
Prikkels zijn sinds de ms een grote boosdoener geworden, dus reken maar uit wat dat op een drukke school doet.
Lichamelijk ben ik nog goed!
De positieve energie die de dieren mij geven is voor de ms erg goed, vandaar mijn doorzettingsvermogen.
Ook zag ik iets voorbij komen over de website en de daarbijbehorende cijfers enz.
Mijn website is verre van up to date. Diegene die het bij hield is moeten stoppen en na lang zoeken gaat per januari iemand anders het weer oppakken en zal uiteindelijk alles weer up to date worden.
Voor diegene die twijfelt of er wel geld is... kom een keer kijken en oordeel daarna, ik en de donateurs doen heel hard ons best en zo houden we het al 4 jaar vol!
Geen 1 dier zal onthouden worden van de juiste zorg.

Mijn vechtlust is groot, vooral als het om dieren gaat.
Niks zo puur als dieren. Geen oordelen, geen speculaties, geen gezeik.
Meer dieren komen er nu niet bij omdat het goed moet zijn voor de dieren die er nu zijn.
Als er wel dieren in nood zijn die ik niet kan plaatsen dan zal ik meedenken voor oplossingen en als het nodig is dan rijd ik er gerust voor op en neer naar Friesland.

Ik hoop dat alles wat duidelijker is geworden. Heb je vragen, stel ze gerust of kijk anders een keer op mijn Facebook of insta.

Prettige 2 kerstdag voor iedereen

Bedankt voor de toelichting! Ik begrijp heel goed dat deze dieren je op de been houden. En de dieren hebben geluk gehad zo te lezen!

Wat ik mij dus af vroeg is of er ook voldoende geld is om een weiland of stuk grond te huren? :) Want dat vergroot de kansen op het vinden van een fijne nieuwe plek.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 12:02

Wat zij zoekt staat duidelijk in haar OP.

En lijkt mij ook niet meer dan logisch dat ze er ook een schuilplek/stal bij zoekt met ezels en eendjes en kippen. Die kun je niet enkel op een stuk land houden.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 17:21

Ik vroeg ook niet wat ze zoekt maar of er budget is voor wat ze zoekt. ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:00

Ik denk niet dat er 1 bedrag te plakken is op wat ze zoekt. Sommige plekken zullen boven budget liggen, andere er weer onder. Ik denk dat als je een plek weet of hebt je die gewoon het beste kunt doorgeven en dan zal ze zelf moeten filteren wat haalbaar is en wat niet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 20:41

Elisa vraagt niet wat het budget is, maar of er budget is.
Dat vind ik niet zo'n rare vraag, want als er geen mogelijkheid is om huur te betalen en er iemand gezocht wordt die de grond belangeloos ter beschikking stelt dan is de zoektocht nog wat moeilijker.

Hopelijk vind je snel een fijne plek Lenneke!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 21:40

Ik zou zeggen, lees haar verhaal nog eens dan, want ze geeft antwoord over haar financiële situatie en meer daarover is ze niemand hier verplicht om te vertellen. Ik maak er duidelijk uit op, dat ze echt niet van een gratis stalling uit gaat.....

Of gaan we nu weer negatief invullen of ze al dan geen huur kan betalen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-24 21:46

Is er budget ja of nee is toch niet zo'n gedetailleerde vraag vergeleken met de uitgebreide uitleg die ze eerder zelf geeft. Een ja of nee volstaat, hoeveel budget er is en waar het vandaan komt wordt niet gevraagd en hoeft ook absoluut niet gedeeld te worden. Ik zie alleen staan dat het de dieren aan niets ontbreekt en dat zij en de donateurs hun uiterste best doen, maar ik haal hier niet uit dat er geld is voor structurele huur van een stuk grond met opslag.

Ik zit aan de andere kant van Nederland en weet sowieso niets daar in de omgeving. Maar misschien hebben andere mensen op bokt wel tips en dan is het toch fijn om iets te weten over de verwachtingen?