Charlotte Fry wint kür tijdens London International Horse Show

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:20

Af en toe werkt ze wel iets terug met een hand, maar dat zou ik geen zagen willen noemen. Ik vond het ook een fijne kür en de muziek blijft mooi.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:21

Risxx schreef:
Soms moet je verder kijken dan je neus lang is. De geliefde Van Olst gebruikt schoenpoets om wondjes bij de paarden te verbloemen. Zoek het maar eens op.

Ook ik heb gewerkt bij een stamboek. En genoeg gezien & gehoord. Dus ja, vreselijK!

Of het nu waar of niet waar is, Anne van Olst rijdt dit paard niet dus het lijkt mij niet zo relevant eigenlijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:26

Risxx schreef:
denisesilver schreef:
Lijkt me lastig verdoezelen ook op een FEI wedstrijd, waar de stewards na de rit mond en flank nagaan met een witte handschoen om bloed uit te sluiten. Denk dat ze raar staan te kijken als ze ineens een hand vol smeer hebben :+

En toch was het op een echte wedstrijd! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Achja. De wereld wil het niet zien. Zolang bekende olympische ruiters ook paarden door blijven trainen die letterlijk een gat in de pees hebben, omdat ze er geld voor krijgen.

Noem het maar negativiteit, het is helaas gewoon de realiteit. Ook ik was vroeger fan van de paardensport :D

Ja hoor, fantasie wordt nog groter.

Doorrijden met een gat in de pees? Met welk doel? Dat het paard kapot gaat en niks meer waard wordt? 8)7

Dat is economisch gezien echt heel verstandig..(sarcasme)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 23:29

Tazzey schreef:
Waar heb je van genoten? De overdwars door de mond getrokken stang, de prachtig zagende handjes of de sporen die als satéprikkers de buik in gingen?

Het is een schitterende hengst maar haar rijstijl is walgelijk.

Ik heb het net nog even zitten kijken maar ze heeft beslist niet met een doorgeslagen stang gereden, zagende handjes ook niet gezien. Ze werkt af en toe wel wat met haar handen maar dat is beslist geen zagen. Ik houd zelf niet zo van die linker pianohand maar a la. Sporen als sateprikkers in de buik heb ik ook niet gezien. Ik snap niet zo goed waar jij naar hebt gekeken of hoe jij tot deze conclusie gekomen bent.

Myrthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 09:44

janderegelaa schreef:
Tazzey schreef:
Waar heb je van genoten? De overdwars door de mond getrokken stang, de prachtig zagende handjes of de sporen die als satéprikkers de buik in gingen?

Ik heb het net nog even zitten kijken maar ze heeft beslist niet met een doorgeslagen stang gereden, zagende handjes ook niet gezien. Ze werkt af en toe wel wat met haar handen maar dat is beslist geen zagen. Ik houd zelf niet zo van die linker pianohand maar a la. Sporen als sateprikkers in de buik heb ik ook niet gezien. Ik snap niet zo goed waar jij naar hebt gekeken of hoe jij tot deze conclusie gekomen bent.

Heb inderdaad ook nog even teruggekeken en er speciaal op gelet....maar ik zie het dus echt niet he.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Charlotte Fry wint kür tijdens London International Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 10:31

Na al deze reacties ben ik wel benieuwd naar de proef, kan ik hem ergens terugkijken?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 10:32

Ik moet zeggen, ik heb echt van deze combinatie in het verleden wel eens proeven gezien met heel veel spanning die ik strak en niet prettig vond. Maar ik was door deze proef heel aangenaam verast en vond dit echt een schitterende en vriendelijk gereden proef. Ja er zaten wat foutjes in, maar het totale beeld vond ik juist heel erg fijn, ontspannen, vriendelijk gereden en ik vond de uitgestrekte galop adembenemend en die 10-en echt waard.

Volgens mij wordt er gewoon op naam en een keer een slechte proef (proeven), al niet eens meer objectief gekeken en staat het fouten kijken voorop want na ooit een keer niet goed door de baan gegaan is een leven lang alles slecht?

En wat die schoensmeer betreft....Dat is echt niet zo dramatisch hoor. Niemand smeert schoensmeer in een open wond, want dan gaat het nog etteren en lopen tijdens de proef en wordt het juist meer zichtbaar. Maar om een dichte kale plek of witte haren van een oude wond/schuurplek te verbergen, daar is niets raars aan. Ik deed ook met wedstrijden bij mijn merrie ook altijd een likkie zwarte schoensmeer op de witte haren van een oud wondje op haar verder pikzwarte benen. Zit voor mij in de categorie, invlechten, babyolie doekje over het hoofd, hoeven in de olie etc...oftewel je paard zo mooi mogelijk maken voor de wedstrijd. Is het nodig? Nee. Heeft het paard daar in enige vorm last van? Nee! Is het mooier? Ja!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 10:45

Bellatrix schreef:
Na al deze reacties ben ik wel benieuwd naar de proef, kan ik hem ergens terugkijken?

Staat toch in de beginpost? Of bedoel je een andere proef?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 10:47

Elisa2 schreef:
Risxx schreef:

En toch was het op een echte wedstrijd! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Achja. De wereld wil het niet zien. Zolang bekende olympische ruiters ook paarden door blijven trainen die letterlijk een gat in de pees hebben, omdat ze er geld voor krijgen.

Noem het maar negativiteit, het is helaas gewoon de realiteit. Ook ik was vroeger fan van de paardensport :D

Doorrijden met een gat in de pees? Met welk doel? Dat het paard kapot gaat en niks meer waard wordt? 8)7

Dat had die ponyhengst toch? His Royal Badness oid? Die liep in het kader maar was helemaal stuk

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 11:21

Kabayo schreef:
Bellatrix schreef:

Staat toch in de beginpost? Of bedoel je een andere proef?

:+ Ik ben duidelijk nog niet wakker...

Ik heb hem even gekeken en ik ben geen expert op het rijden op dit niveau maar ik vond het een nette proef. Ja, ik zie af en toe de mond open maar verder is mij niets opgevallen. De foutjes die genoemd worden door de voice-over zie ik niet eens. :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 13:49

Kabayo schreef:
Elisa2 schreef:

Dat had die ponyhengst toch? His Royal Badness oid? Die liep in het kader maar was helemaal stuk

Even opgezocht, heb dat nooit zo gevolgd en ik lees het inderdaad.

https://www.eurodressage.com/2024/05/21 ... rned-owner

Paar dingetjes die hier anders zijn is dat deze hengst in bruikleen als leerpony was, de vraag is of er geweten is dat hij een peesblessure had of niet. Of er bewust voor is gekozen door te rijden met deze wetenschap. Ik kan mij dat namelijk niet voorstellen. Want het kost uiteindelijk het paard.

Een ruiter die een paard in training heeft zal dat ook nooit bewust doen, want hoe leg je een kapot paard uit aan de eigenaar?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:14

Fitzroy schreef:
Af en toe werkt ze wel iets terug met een hand, maar dat zou ik geen zagen willen noemen. Ik vond het ook een fijne kür en de muziek blijft mooi.

ach af en toe een hele of halve ophouding!!! denk niet dat Glamourdale er iets van merkt met zoveel adrealine in z'n lijf
denk dat je dan ook best wel even - voor het oog misschien - fors in moet komen,

als je dan vergelijkt met het spoor-gebruik van sommige ruiters - in Londen - is de irritatie bij het paard veel groter, en zichbaarder.

wel jammer dat Becky in het begin al in de fout ging, denk dat we dan niets te klagen hadden over CF

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:03

Tazzey schreef:
Verschrikkelijk dat dit de norm geworden is.

Ik ben zelf al wel even de paarden uit, zeker 15 jaar. Kijk het eigenlijk ook niet meer. Maar na deze reacties was ik wel nieuwsgierig of het echt zo vreselijk is en wat die nieuwe norm dan is. Eerlijk zie ik echt weinig verschil met hoe er 15 jaar geleden gereden werd. Ik denk eerder dat het sentiment is veranderd, wat prima is hè. Je mag dit niet ok vinden. Maar om nu te zeggen dat het steeds erger wordt, dat denk ik niet. Denk dat er nu veel meer mensen zijn die hier vanalles van vinden. Zie je veel breder in de maatschappij.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:04

Elisa2
Er is een hele lopende zaak. Degene waar de pony stond wist van de blessure af. De pony had op de kliniek moeten staan toen ze een belangrijke wedstrijd reden

Beetje kort samengevat want tis wat offtopic. Als je meer wil weten moet ik het even opzoeken

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:52

Risxx schreef:
Vreselijk

Want?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:57

Tazzey schreef:

Waar heb je het over???

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:59

Tazzey schreef:

OMg, wat een grote mond zet jij op. Hebben we het over de proef in dit topic of wat bedoel je in hemelsnaam?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 18:14

Tazzey schreef:

Inderdaad, vreselijk dat dit tegenwoordig nog "dressuur" genoemd wordt en te triest voor woorden dat het gros van de mensen echt niet meer weet hoe echte dressuur er uit ziet met in lichtheid gereden paarden, ruiters die op een nette manier hulpen kunnen geven, etc. etc.

Maar de slapers slapen rustig door en vinden alles mooi............gelukkig staan er steeds meer mensen op om deze verkapte vorm van dierenmishandeling een halt toe te roepen. _/-\o_ Of het ooit zover komt kunnen we alleen maar hopen want, ook hier, speelt geld een veel te grote rol. Rijkunst of kennis van Rijkunst en paarden is daar allang ondergeschikt aan geworden.................

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 18:45

<|- Allen fijne feestdagen en een gezond en succesvol 2025,
dat er veel in de paardensport - ten goede - mag verbeteren <|-

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 19:08

ElCid schreef:
Tazzey schreef:

Inderdaad, vreselijk dat dit tegenwoordig nog "dressuur" genoemd wordt en te triest voor woorden dat het gros van de mensen echt niet meer weet hoe echte dressuur er uit ziet met in lichtheid gereden paarden, ruiters die op een nette manier hulpen kunnen geven, etc. etc.

Maar de slapers slapen rustig door en vinden alles mooi............gelukkig staan er steeds meer mensen op om deze verkapte vorm van dierenmishandeling een halt toe te roepen. _/-\o_ Of het ooit zover komt kunnen we alleen maar hopen want, ook hier, speelt geld een veel te grote rol. Rijkunst of kennis van Rijkunst en paarden is daar allang ondergeschikt aan geworden.................

Je kunt er van vinden wat je wilt maar zodra er dingen genoemd worden die er gewoon niet zijn zoals een doorgeslagen stang dan ben je gewoon een hater of onkundig.

Elisa2

Re: Charlotte Fry wint kür tijdens London International Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 20:57

Over rijkunst gesproken, weet wel wat ik liever zie op een paard. En dat zijn meestal niet degenen die roepen dat alles dierenmishandeling is..

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 08:41

ElCid schreef:
Tazzey schreef:

Ik snap echt niet dat dit onder dit filmpje wordt geplaatst. Echt totaal niet. Dan is erop zitten dus al niet meer oké.

Maar de dingen die je hier leest zijn niet eens van toepassing. Zagende handen? Doorgeslagen stang? Satéprikkers? Hou toch op. Paard wordt heel goed en netjes voorgesteld.

Ik slaap rustig verder hoor..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 08:49

Ik ben iemand die de dressuur de laatste jaren niet meer kon kijken.
Circustrucjes.

Maar ik ben blij dit te zien.
Als vanaf hier dressuur weer verder gaat. Dit weer de minimale norm gaat zijn waar andere zich ook aan kunnen meten. Ben ik blij.

Ik ben ook erg benieuwd met bijvoorbeeld bij 1min.. Zie je dat ze saté prikt.
Of daar zie je dat ze zaagt.

Want ik mis het.
En ik wil de echte dressuur wel zien dan.

Want een ophouding maken ook klassieke ruiters

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 10:31

Of niet, want die rijden vaak met waslijnen en alleen pi/passage en kunnen geen hele proef aan elkaar rijden omdat ze alleen terug rijden op Iberische paarden die sowieso heel anders gebouwd zijn en getraind moeten worden. :)

Daar mist vaak het stuk aanspanning, kunnen verkorten en verruimen wat een proef zo moeilijk maakt.

Afhankelijk van de stroming natuurlijk. :)

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-24 12:03

ElCid schreef:
Tazzey schreef:

Je hebt het over slapers, maar je post mist verder compleet de onderbouwing. Wat ik echt moeilijk vind omdat je het over dierenmishandeling hebt.

Wat is het concreet dat we met zijn alle missen?