Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Risxx schreef:Soms moet je verder kijken dan je neus lang is. De geliefde Van Olst gebruikt schoenpoets om wondjes bij de paarden te verbloemen. Zoek het maar eens op.
Ook ik heb gewerkt bij een stamboek. En genoeg gezien & gehoord. Dus ja, vreselijK!
Risxx schreef:denisesilver schreef:Lijkt me lastig verdoezelen ook op een FEI wedstrijd, waar de stewards na de rit mond en flank nagaan met een witte handschoen om bloed uit te sluiten. Denk dat ze raar staan te kijken als ze ineens een hand vol smeer hebben
En toch was het op een echte wedstrijd!![]()
![]()
![]()
![]()
Achja. De wereld wil het niet zien. Zolang bekende olympische ruiters ook paarden door blijven trainen die letterlijk een gat in de pees hebben, omdat ze er geld voor krijgen.
Noem het maar negativiteit, het is helaas gewoon de realiteit. Ook ik was vroeger fan van de paardensport
Tazzey schreef:Waar heb je van genoten? De overdwars door de mond getrokken stang, de prachtig zagende handjes of de sporen die als satéprikkers de buik in gingen?
Het is een schitterende hengst maar haar rijstijl is walgelijk.
janderegelaa schreef:Tazzey schreef:Waar heb je van genoten? De overdwars door de mond getrokken stang, de prachtig zagende handjes of de sporen die als satéprikkers de buik in gingen?
Ik heb het net nog even zitten kijken maar ze heeft beslist niet met een doorgeslagen stang gereden, zagende handjes ook niet gezien. Ze werkt af en toe wel wat met haar handen maar dat is beslist geen zagen. Ik houd zelf niet zo van die linker pianohand maar a la. Sporen als sateprikkers in de buik heb ik ook niet gezien. Ik snap niet zo goed waar jij naar hebt gekeken of hoe jij tot deze conclusie gekomen bent.
Elisa2 schreef:Risxx schreef:
En toch was het op een echte wedstrijd!![]()
![]()
![]()
![]()
Achja. De wereld wil het niet zien. Zolang bekende olympische ruiters ook paarden door blijven trainen die letterlijk een gat in de pees hebben, omdat ze er geld voor krijgen.
Noem het maar negativiteit, het is helaas gewoon de realiteit. Ook ik was vroeger fan van de paardensport
Ja hoor, fantasie wordt nog groter.
Doorrijden met een gat in de pees? Met welk doel? Dat het paard kapot gaat en niks meer waard wordt?![]()
Dat is economisch gezien echt heel verstandig..(sarcasme)
Kabayo schreef:Bellatrix schreef:Na al deze reacties ben ik wel benieuwd naar de proef, kan ik hem ergens terugkijken?
Staat toch in de beginpost? Of bedoel je een andere proef?
Kabayo schreef:Elisa2 schreef:
Ja hoor, fantasie wordt nog groter.
Doorrijden met een gat in de pees? Met welk doel? Dat het paard kapot gaat en niks meer waard wordt?![]()
Dat is economisch gezien echt heel verstandig..(sarcasme)
Dat had die ponyhengst toch? His Royal Badness oid? Die liep in het kader maar was helemaal stuk
Fitzroy schreef:Af en toe werkt ze wel iets terug met een hand, maar dat zou ik geen zagen willen noemen. Ik vond het ook een fijne kür en de muziek blijft mooi.
Tazzey schreef:Verschrikkelijk dat dit de norm geworden is.
Tazzey schreef:Waar heb je van genoten? De overdwars door de mond getrokken stang, de prachtig zagende handjes of de sporen die als satéprikkers de buik in gingen?
Tazzey schreef:Verschrikkelijk dat dit de norm geworden is.
ElCid schreef:Tazzey schreef:Verschrikkelijk dat dit de norm geworden is.
Inderdaad, vreselijk dat dit tegenwoordig nog "dressuur" genoemd wordt en te triest voor woorden dat het gros van de mensen echt niet meer weet hoe echte dressuur er uit ziet met in lichtheid gereden paarden, ruiters die op een nette manier hulpen kunnen geven, etc. etc.
Maar de slapers slapen rustig door en vinden alles mooi............gelukkig staan er steeds meer mensen op om deze verkapte vorm van dierenmishandeling een halt toe te roepen.Of het ooit zover komt kunnen we alleen maar hopen want, ook hier, speelt geld een veel te grote rol. Rijkunst of kennis van Rijkunst en paarden is daar allang ondergeschikt aan geworden.................
Inderdaad, vreselijk dat dit tegenwoordig nog "dressuur" genoemd wordt en te triest voor woorden dat het gros van de mensen echt niet meer weet hoe echte dressuur er uit ziet met in lichtheid gereden paarden, ruiters die op een nette manier hulpen kunnen geven, etc. etc.
Maar de slapers slapen rustig door en vinden alles mooi............gelukkig staan er steeds meer mensen op om deze verkapte vorm van dierenmishandeling een halt toe te roepen.Of het ooit zover komt kunnen we alleen maar hopen want, ook hier, speelt geld een veel te grote rol. Rijkunst of kennis van Rijkunst en paarden is daar allang ondergeschikt aan geworden.................