Olympisch kampioen Charlotte Dujardin een jaar geschorst door FEI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:48

Ghazella schreef:
Dat is een karige straf...

Integendeel, 10K boete plus verlies van sponsorgelden. Ik vind het eigenlijk juist heel hoog. Had ze de persoon die dat filmde met de zweep gegeven was ze er met een paar uur taakstraf vanaf gekomen.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 10:56

Captain schreef:
Macloud7600 schreef:
Erg kortzichtig jouw antwoord. De paardensport geeft juist heel mooi aan welke band er is tussen de ruiter en paard. Op dat niveau moet die band goed zijn, anders "werken" ze niet voor je.

Deze ruiters rijden alleen maar hoor, de verzorging en alles er omheen wordt door grooms gedaan dus die 'band' zal wel meevallen. Daarnaast kun je een paard tot alles toe dwingen dus dat laatste gaat helaas ook niet op.

Dat inderdaad. Learned Helplessness bestaat, ook onder topsport paarden.

Ik denk dat ze vooral de schade zal voelen van het publiek. Mocht ze ooit weer wedstrijden gaan rijden, als zij de ring in rijdt, hoe denk je dat het publiek gaat reageren? Massaal opstaan en weglopen? Uitjoelen? Ik kan me echt wel voorstellen dat een aantal mensen in het publiek heel heftig zullen reageren. Ze heeft een beeld van zichzelf geschept dat zij "pro-welzijn" is, bijv. voor Brooke was zij een ambassadeur. Brooke heeft haar (vanzelfsprekend...) laten vallen.

Ik zag haar graag rijden, en was oprecht zo teleurgesteld bij het zien van het filmpje en haar commentaar er ook nog bij. Ik heb gemengde gevoelens, vooral omdat er vooral bij haar "statements" niets, maar dan ook niets over het gedupeerde paard voorbij is gekomen.

xxx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:07

nevica schreef:
xxx88 schreef:
De zwaarste is de publieke opinie…
En daardoor is ze heel zwaar gestraft.

Ja inderdaad. Dat is te zien aan zogenaamde paardenmensen die het alsnog gewoon voor zo iemand opnemen. :')

Ja want jij weet hoe Charlotte zich nu voelt? Als je uitgespuwd wordt door heel je land?
Die boete en het verlies van sponsors zullen wel het laatste van haar zorgen zijn.
Ze is in de fout geweest en ze moet daar zeker voor gestraft worden.
Maar dit is zeker niet het enige en het ergste dat in de paardensport gebeurd (waarmee ik het NIET wil minimaliseren)

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:11

MyWishMax schreef:
Dan heb je Carl en Charlotte nooit gevolgd of dingen gelezen van mensen die met ze samenwerkte. Die lieten niet alles door groom doen
Je kunt toch alleen weten hoe het eraan toe ging als je er zelf bij was? Ik heb op een grote hengstenhouderij gewerkt en ik moest toendertijd een contract tekenen. Lijkt me logisch dat mensen die met hun samenwerkten niet gaan zeggen 'ja ze sloegen alle paarden helemaal de piep in'. :')

xxx88 schreef:
Ja want jij weet hoe Charlotte zich nu voelt? Als je uitgespuwd wordt door heel je land?
Die boete en het verlies van sponsors zullen wel het laatste van haar zorgen zijn.
Ze is in de fout geweest en ze moet daar zeker voor gestraft worden.
Maar dit is zeker niet het enige en het ergste dat in de paardensport gebeurd (waarmee ik het NIET wil minimaliseren)
Maakt mij heel eerlijk gezegd weinig uit hoe zij zich voelt. Vind het erger hoe dat paard zich gevoeld heeft en wie weet hoeveel paarden nog meer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 11:48

nevica schreef:
MyWishMax schreef:
Dan heb je Carl en Charlotte nooit gevolgd of dingen gelezen van mensen die met ze samenwerkte. Die lieten niet alles door groom doen
Je kunt toch alleen weten hoe het eraan toe ging als je er zelf bij was? Ik heb op een grote hengstenhouderij gewerkt en ik moest toendertijd een contract tekenen. Lijkt me logisch dat mensen die met hun samenwerkten niet gaan zeggen 'ja ze sloegen alle paarden helemaal de piep in'. :')

Juist nu zou je verwachten dat mensen naar buiten zouden komen, daarom heb ik het over mensen die er gewerkt hebben en niet nog werken. Die laatste zouden dat idd waarschijnlijkniet naar buiten brengen, oud medewerkers wel. Dat zie je bij alle andere schandalen wel namelijk. Plus dat je aan reactie van paarden ook kan zien of ze normaal de stal door geslagen worden als je een beetje oplet en zicht hebt op lichaamstaal. Net als dat je ook kan zien of er altijd met druk gereden wordt op momenten dat die druk eraf gehaald wordt. Reactie van paard op dat moment laat een hoop zien.

Maat jij hebt het over slaan, ik heb het over ook een hoop zelf doen en niet alles door de groom laten doen en zelf alleen rijden. := zijn nog 2 losse dingen. En als we het erover hebben dat je het alleen kan weten als je er zelf bent, dan kan je dus ook niet zeggen dat ze geen band hebben en zelf niks doen.

mce

Re: Olympisch kampioen Charlotte Dujardin een jaar geschorst door FEI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 13:48

ik hoop voor Charlotte: in tijd van nood leer je je vrienden kennen,