Inspectiedienst neemt op 3 locaties 8 paarden en 2 katten in beslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 18:23

juval schreef:
Niet om iets goed te praten, het zal vast nodig geweest zijn deze dieren te beschermen. Maar eerlijk, ik vind de haf met fijne deken en de shet er niet heel slecht bij staan. Ja, met de hoeven in de blub, maar achteraan lijkt nog wel een droog stuk te zijn. Het is nu bijna overal blub met dit weer toch?

Dat is echt geen droog stuk hoor. Deze paarden staan gewoon in een vierkantje zwarte blub.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 19:02

Sassy4barrel schreef:
juval schreef:
Niet om iets goed te praten, het zal vast nodig geweest zijn deze dieren te beschermen. Maar eerlijk, ik vind de haf met fijne deken en de shet er niet heel slecht bij staan. Ja, met de hoeven in de blub, maar achteraan lijkt nog wel een droog stuk te zijn. Het is nu bijna overal blub met dit weer toch?

Het zwarte paard had waarschijnlijk ook wel een deken op, anders was ie niet zo schoon... misschien was die wel heel oud? Niet dat ik twijfel aan de mening van de dierenarts hoor, maar mijn pony die ruim 30 is geworden zag er op het laatst ook best mager uit, terwijl dit toen nog best levenslust had.

Je hoort in dit soort berichten altijd maar een kant van het verhaal.

Ik hoop dat ze goed terecht komen.

dat viel me ook op. De shet ziet er heel goed uit en de Haf heeft een goede deken op en lijkt zo (kan natuurlijk niet onder de deken kijken maar op eerste gezicht) niet ondervoed ofzo. Er is nu bijna overal modder..

Ik snap deze reacties niet helemaal. Nu wordt er eindelijk ingegrepen en is er nog commentaar. Het zwarte paard zal inderdaad oud geweest zijn, maar dat is geen reden voor de auto eigenaar om het zo ver te laten komen. Je kan ook een oud paard niet laten verhongeren, dan is het aan de eigenaar om hem te laten inslapen. Bij de haflinger en shetlander zie ik echt geen droge plek. En nee; het is niet overal modder. Hier zorgen we ook met drainage voor droge plekken.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-24 19:39

Een deken kan er verzorgd uitzien, maar als die er bijv nooit eens af wordt gehaald dan is zo’n pony imo beter af zonder dan met deken. Denk aan zweten, broei, schuurplekken, vacht niet kunnen opzetten bij kou, nat deken dat niet waterdicht is.
Nee als LID overgaat tot in beslagname dan is er echt wel voldoende mis! Zoals ik eerder schreef: ze laten ze eerder staan met waarschuwingen en controle dan dat ze echt de dieren in beslag nemen!

juval

Re: Inspectiedienst neemt op 3 locaties 8 paarden en 2 katten in beslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 10:34

het ging me meer om de waarschuwing van bokt dat de foto's schokkend zijn... dat vond ik nogal meevallen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 10:46

Oehlala schreef:
Nee opvangadressen lopen via RVO. Eens in de 6 jaar is de inschrijving open en dan je je daarvoor aanmelden.

Dank voor je tip.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-24 11:11

Ir111 schreef:
Oehlala schreef:
Nee opvangadressen lopen via RVO. Eens in de 6 jaar is de inschrijving open en dan je je daarvoor aanmelden.

Dank voor je tip.

Dit loopt via een aanbesteding en je dient hiervoor verschillende bewijsstukken aanleveren dat jouw bedrijf kapel is dit te kunnen faciliteren. Daarnaast moet je bij Justis een "gedragsverklaring aanbesteden (GVA)" aanvragen.

Dus je bent niet zomaar opslaghouder..