Een wolf op je erf? Dit kun je doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 12:33

Ibbel schreef:
Goof schreef:
Maar let op; blijf wel op 100 mtr afstand 8)7

Waar je op het gemiddelde erf al niet toe in staat bent :D

Mijn erf is 97,3 meter bij 95,1 meter. Zodra een wolf op mijn terrein is ben ik dus in overtreding?
Is de wolf niet in overtreding, op mijn terrein én within my personal space?

Idiote regels opgesteld door mensen die de realiteit volledig uit het oog aan het verliezen zijn.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 13:34

Afschieten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 14:00

Thioro schreef:
Blijf het vreemd vinden hoe overbeschermd de wolf in Nl is.
Wolven horen niet op erven en geen weldenkend mens gaat staan bedenken hoe hij lief aan meneer of mevrouw wolf kan vragen z'n beesten niet te verscheuren, als die dat niet storend vind uiteraard.

Moest er hier ooit een wolf op het erf komen en die m'n riek niet indrukwekkend vind, dan bel ik gewoon 1 van de buren, die komen dan wel met jachtgeweer. Klaar.

Ik heb gisteren even de nieuwste podcast van Geleidewolf geluisterd, met Harold Zoet, die kijkt er tenminste met een gezond verstand tegenaan.
Alles moet wijken voor de wolf ... wild, erfdieren, huisdieren, onbekommerd recreeren, een bedrijf hebben in die sector... en elke keer die Faunabescherming die maar naar de regering gaat en een slappe regering die niks uitvreet.

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 14:49

Wat BIJ12 én de pers niet naar buiten brengen maar wat ik en met mij betrokkenen weten is dat er al jagers c.q. jachtopzieners zijn aangevallen door wolven.

Wolven zijn (hleaas) zeer slim.
Zij leren vlot dat van de mens geen gevaar uitgaat en het vee maar ook kleinere huisdieren bijna op een presenteerblaadje wordt aangeboden.

Medewerkers (ik zeg even niet wat ik van ze denk...) van BIJ12 en soortgelijke NGO's in o.a. België en Duitsland krijgen hun geld vanwege de (hybride-)wolven.
Zij zeggen dus echt niks ten nadele van die beesten.
De boosdoeners zijn volgens hen de vee/paardenhouders.

Op fb meerdere groepen o.a. geen wolf
en no wolves.

Martina67

Re: Een wolf op je erf? Dit kun je doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 14:52

Op Alle idioterie van regeringen en zeker ook de onze is maar 1 antwoord: NEE, We doen NIET mee!

Zij zijn gekozen als volksvertegenwoordiging en ze doen in bijna alles exact het tegenovergestelde.
En die VonderLeyen in Brussel moet al helemaal d'r mond houden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:17

Martina67 schreef:
Wat BIJ12 én de pers niet naar buiten brengen maar wat ik en met mij betrokkenen weten is dat er al jagers c.q. jachtopzieners zijn aangevallen door wolven.

Wolven zijn (hleaas) zeer slim.
Zij leren vlot dat van de mens geen gevaar uitgaat en het vee maar ook kleinere huisdieren bijna op een presenteerblaadje wordt aangeboden.

Medewerkers (ik zeg even niet wat ik van ze denk...) van BIJ12 en soortgelijke NGO's in o.a. België en Duitsland krijgen hun geld vanwege de (hybride-)wolven.
Zij zeggen dus echt niks ten nadele van die beesten.
De boosdoeners zijn volgens hen de vee/paardenhouders.

Op fb meerdere groepen o.a. geen wolf
en no wolves.

Er is wel iets naar buiten gebracht een tijdje terug, dat was in het Zwolse bos, daar waren 2 beheerders aangevallen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:17

Ja je schrikt je helemaal rot als je ziet wat Bij12 verdient aan een simpel DNA onderzoekje. Kost gerust 7.000 euro..zij verdienen echt miljoenen aan de Wolf. En dan nog durven ze het zo te verdraaien alsof boeren er aan verdienen omdat ze een vergoeding krijgen voor een dood schaap. Het is echt schandalig.

https://www.youtube.com/watch?v=9WMVQ9_H2OY

Dit interview is heel erg de moeite van het beluisteren waard.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 15:18

Martina67 schreef:
Op Alle idioterie van regeringen en zeker ook de onze is maar 1 antwoord: NEE, We doen NIET mee!

Zij zijn gekozen als volksvertegenwoordiging en ze doen in bijna alles exact het tegenovergestelde.

Ik had begrepen dat juist zij de kar heeft getrokken om de bescherming van de wolf omlaag te krijgen (oa omdat haar pony is gegrepen), maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:19

Wintu schreef:
Martina67 schreef:

Ik had begrepen dat juist zij de kar heeft getrokken om de bescherming van de wolf omlaag te krijgen (oa omdat haar pony is gegrepen), maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen.

Bij mijn weten ook, maar ook pas toen haar pony gedood was door de wolven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 16:24

Klopt, toen zag zij ook pas het probleem.
Naar goed beter laat dan nooit.

Maar de Duitse 3 s-en doen het het beste....

Schießen – Schaufeln – Schweigen

Of vertaald naar het nederlands

Schieten – scheppen – stilte

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 17:13

DuoPenotti schreef:

Mag je dit alleen doen als je een klein zwart snorretje hebt?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 18:13

Omdat het een Duits gezegde is bij de wolf?
Vreemde reactie als je het mij vraagt...

MarlindeRooz schreef:
DuoPenotti schreef:

Mag je dit alleen doen als je een klein zwart snorretje hebt?

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:05

Mag je wel toeteren :D nee in je been laten bijten is een betere optie ..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:57

Vandaag is een paard in Duitsland in de wei opgejaagd door drie wolven, door de afrastering geklapt, pezen tot op het bot door.
En de wolven lieten zich niet verjagen en volgden het zwaargewonde dier tot en met in de stal.

Daar heb je geen snorretje voor nodig…..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 19:58

Wat een gruwelijke kutbeesten zijn het toch ook. %)

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:00

En denk niet dat dat alleen in het buitenland gebeurt.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 23:34

tienus63 schreef:
Vandaag is een paard in Duitsland in de wei opgejaagd door drie wolven, door de afrastering geklapt, pezen tot op het bot door.
En de wolven lieten zich niet verjagen en volgden het zwaargewonde dier tot en met in de stal.

Daar heb je geen snorretje voor nodig…..

Ik zag net een foto op fb :( verschrikkelijk

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:24

Ik vraag me echt af of degene die dit advies opgesteld heeft ooit nagedacht heeft over de doelgroep. Zeker binnen een paar zinnen van een (steeds meer voorkomend) incident waarbij iemand een wolf aantreft bij zijn dier.

Van alle realiteit los.

Blijf rustig......houd afstand en loop achteruit? WTF {:)-:(
SPRAKELOOS

Wordt boos, grijp wat je pakken kunt om veilig te blijven en dat beest de stuipen en het lijf te jagen en leer hem dat dit geen goede vrijetijdsbesteding is en zorg dat hij nog 3 maanden bij Bij12 of een andere knuffel organisatie op de bank moet liggen voor therapie.
Lijkt mij een iets praktischer advies als ik de wolf aan één van mijn paarden zie snuffelen.

Ik hoop echt dat dit een door de journalist bij elkaar gezet verhaal is. En niet het formele advies bij deze situatie.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:32

OleJon schreef:
Afschieten

Precies dit! Al dat heilige geleuter van iedereen.
Er mag zo veel niet. Op mn eigen erf bepaal ik zelf wel wat wel of niet mag. Zeker als er gevaar voor ons of onze dieren bestaat.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:48

pol013 schreef:
Ik vraag me echt af of degene die dit advies opgesteld heeft ooit nagedacht heeft over de doelgroep. Zeker binnen een paar zinnen van een (steeds meer voorkomend) incident waarbij iemand een wolf aantreft bij zijn dier.

Van alle realiteit los.

SPRAKELOOS

Wordt boos, grijp wat je pakken kunt om veilig te blijven en dat beest de stuipen en het lijf te jagen en leer hem dat dit geen goede vrijetijdsbesteding is en zorg dat hij nog 3 maanden bij Bij12 of een andere knuffel organisatie op de bank moet liggen voor therapie.
Lijkt mij een iets praktischer advies als ik de wolf aan één van mijn paarden zie snuffelen.

Ik hoop echt dat dit een door de journalist bij elkaar gezet verhaal is. En niet het formele advies bij deze situatie.

Ja dit is toch te bizar voor woorden, je zou die beesten moeten afschrikken, is voor hen zelf ook beter.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 10:52

Kun je trainen voor de biathlon op je eigen erf met roller blades?

Kwam dit net tegen:
Auch die internationale Biathlon Union IBU wird die Sportart womöglich a die Raubtierpräsenz anpassen müssen.

Waren bislang gelandene Waffen ein Disqualifikationsgrund, könnte es künftig umgekehrt sein. Entladene Waffe=Disqualifizierung mit Sperrfrist

Um für ein angreifendes Wolfsrudel gerüstet zu sein, würden wir mind. 30 Schuss im Magazin vorschlagen. ;)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 11:00

pol013 schreef:
SPRAKELOOS

:=

Ik vind het ook maar gek, in alle landen waar wolven, beren etc. sterk aanwezig zijn, worden ze op zijn minst met rubberen kogels beschoten zodra ze maar 1 stapje buiten hun natuurlijke leefgebied durven te zetten. Is voor die dieren zelf ook beter.

Dat er in NL eigenlijk geen "natuurlijk leefgebied" bestaat, is nog een ander probleem though

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 21:24

Er wordt verwacht dat we hier wel mixen met de wolf en dat de wolf de baas moet zijn.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-24 23:41

Uhu
Bij 12 is van de pot gerukt
Als er hier gevaar zou zijn voor mijn naaste of mijn geliefde dieren
Denk ik dat Bor de wolf niks meer hoeft te vertellen tegen z'n roedelgenoten , want dat kan die niet meer .

Sneu voor Bor maar er is geen plaats voor zo een rover als Bor

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-24 01:08

Loop achteruit... die is maf! Als mijn dieren aangevallen worden pak ik het eerste de beste wapen wat ik voor handen heb. Momentsleutel ligt sowieso voor het grijpen. Maar toekijken doe ik zeker niet.