Tractor blijft in paard hangen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 17:48

Om even tegengeluid te geven aan de negativiteit hier rondom trekkers. Mijn paard staat zo'n 5 jaar op de huidige stal, de weg waar hij aan staat is vrij smal met aan twee kanten bomen. Als ik een trekker aan zie komen, van voor of achter ga ik vaak alvast de berm in, tussen 2 bomen past precies een paard. Andersom zien trekkers mij aan de kant gaan, nemen gas terug en passeren mij ruim. Daarmee maken we het samen zo veilig en prettig mogelijk op de weg. Al sinds ik hier sta gaat dit 99% van de tijd op deze manier, ik geef hun ruimte en zij houden rekening met mij. Ik heb hier vooral last van de automobilisten die files vermijden, die zijn duidelijk geen dieren gewend en passeren dicht langs me heen en op hoge snelheid.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 18:08

Inderdaad, verschrikkelijk om zoiets mee te maken. En minstens zo verschrikkelijk dat het paard niet onmiddellijk een spuitje kreeg... Lijkt mij voor een DA toch een spoedgeval te zijn...

Mijn pony staat ook in landelijk gebied en er wordt ook hier weinig rekening gehouden met voetgangers of mensen te paard. In plaats van te stoppen, trekken velen op wanneer ze passeren. Of wanneer ze zien dat het paard moeilijk doet, rijden ze er toch rakelings langs. Ook fietsers denken vaak dat de weg van hen alleen is en doen ook allerlei dingen om vooral maar niet te vertragen...

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 20:41

s1993 schreef:
Om even tegengeluid te geven aan de negativiteit hier rondom trekkers. Mijn paard staat zo'n 5 jaar op de huidige stal, de weg waar hij aan staat is vrij smal met aan twee kanten bomen. Als ik een trekker aan zie komen, van voor of achter ga ik vaak alvast de berm in, tussen 2 bomen past precies een paard. Andersom zien trekkers mij aan de kant gaan, nemen gas terug en passeren mij ruim. Daarmee maken we het samen zo veilig en prettig mogelijk op de weg. Al sinds ik hier sta gaat dit 99% van de tijd op deze manier, ik geef hun ruimte en zij houden rekening met mij. Ik heb hier vooral last van de automobilisten die files vermijden, die zijn duidelijk geen dieren gewend en passeren dicht langs me heen en op hoge snelheid.

Eens met bovenstaand!

Hier ook geen tractoren die grof langskomen. Hier vooral mountainbikers en wielrenners.
Groot verkeer gedraagd zich hier erg netjes!

tengeltje11

Re: Tractor blijft in paard hangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 21:45

Dit is een ongeluk in Frankrijk, niet zo ver van bij ons.

Er is in die regio een tekort aan dierenartsen, dus ik denk dat dit de reden is waarom het arme dier zo lang moest wachten… volgens mij mag een agent ook niet zomaar een dier euthanaseren met zijn dienstwapen?

Vreselijk ongeluk….

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-24 22:05

tengeltje11 schreef:
Dit is een ongeluk in Frankrijk, niet zo ver van bij ons.

Er is in die regio een tekort aan dierenartsen, dus ik denk dat dit de reden is waarom het arme dier zo lang moest wachten… volgens mij mag een agent ook niet zomaar een dier euthanaseren met zijn dienstwapen?

Vreselijk ongeluk….

Vreselijk idd. Maar ik las dat het in België al was.