Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tancreda4 schreef:Alle nieuws is 90% negatief , dus tja. Ik vind het prima zo'n overzicht van paardgerelateerd nieuws uit het buitenland. Ook interessant wat zich daar afspeelt, ook als dat alleen negatief is. Je leest de kopjes en dan kan je beslissen verder te lezen.
Bedankt voor de moeite monique!
sevenofnine schreef:Die jager... Hoe zie je een bijna sneeuwwit paard aan voor een everzwijn... Da's wel heel mis geschoten.
Esperanza schreef:Ik woon in Oostenrijk en ik zou denk ik eerder een soort blog schrijven hoe mijn paardenleven hier is. Waar ik tegenaan loop qua dingen die anders zijn als dat ik ze in Nederland gewend was. Daar zitten namelijk best leuke dingen tussen.
Het gebruik van kalkoenen is hier namelijk normaal. Vele paarden hebben ze zelfs vastgelast in de ijzers zitten.Daar wilde ik eerst echt niets van weten....want in Nederland doe je dat niet. Je schroeft ze er in als ze nodig zijn en dat was het. Kalkoenen er in laten slecht voor de pezen toch?
Hoefsmeden hier in Oostenrijk schroeven er standaard kalkoenen in als het winter wordt. En in de zomer gaan er altijd widea in het ijzer.Ik vond daar eerst wat van, maar de ervaring leert snel dat zonder geen doen is. Een paard dat uitglijd en valt op een ijsplaat wil je niet meemaken.
Zo zijn er veel van dit soort dingetjes, over hoe paarden gehouden worden, hoe wedstijden hier anders gaan als in Nederland, welke soorten van paardensport hier voorbij komen. enz. Je beseft je vaak niet wat er anders kan gaan in een ander land. Hier zijn geen amper winkels voor paardenspullen. Mensen gaan hier naar een beurs en kopen daar dingen in.
Dat is in Frankrijk vast ook heel anders? Dat zou ik zelf denk ik leuker vinden om te lezen dan een verzameling van nieuws ellende.
Ninx schreef:Leuk geschreven en fijn dat je hier zoveel energie is steekt.
Het is inderdaad te hopen dat er soms ook meer goed nieuws te melden is. Maar het is wat het is.
Ik vind het leuk te lezen wat zich daar bij jou afspeelt.
HetIsFriet schreef:Ik vind dit leuke topics. Het paardennieuws uit Nederland en België krijg ik sowieso wel mee, heb ik geen zin dan klik ik er niet op. Ik lees ook niet altijd alles uit de Franse berichtgeving hier maar blader er wel doorheen.
Ook lijkt een blog over het leven met paarden in Oostenrijk me erg leuk!
Even op de postieve/grappige toon: die Franse draver die 10km naar huiswandelde lijkt wat op de mijne, deed net een check op Le Trot en ja hoor, is een neefje van de mijne. Ze delen een opa hihih.