Recensie: Vincent, paard met praatjes geschreven door bokker Lusitana

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 20:55

Achteraf kijk je een koe paard in de kont.

We maken allemaal wel eens een beslissing die anders gekund had. Doe je niets aan.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:13

Welja, ik was jong en kon zo mijn creativiteit kwijt en heb het heel leuk gehad. Ik had geen idee wat de gevolgen waren, was daar toen niet mee bezig. Maar achteraf is het wel jammer.

@Sybelle:
Ja, ik maakte het, toen ik het ontdekte, groter dan het was. Maar ik beschreef een gevoel dat ik had toen ik ontdekte dat er een film was. Jaren geleden, verleden tijd.

Ik heb Rakker meer dan 20 jaar geschreven, van 1978 of 79 tot 2001 of 2 ofzo. Ik ben in 1999 naar Portugal verhuisd, maar ik heb de eerste jaren nog werk vanuit Portugal opgestuurd. Het is niet zo dat ik hem alleen de wereld in geholpen heb en niet meer naar omgekeken. Hij was een lange tijd deel van mijn leven.
Waar komt jouw 1992 vandaan? Heb ik ergens een typefout gemaakt?

Ik kreeg voor de flaptekst van het boek ruimte voor 100 woorden, dus staat er alleen wat relevant is voor mij als schrijver en het boek. Rakker is belangrijk, omdat ik hem een stem gaf, net als ik Vincent een stem gaf in dit boek en het geeft een beetje mijn schrijstijl aan.
Mijn leven in Portugal vanaf 1999 totdat ik het boek schreef is niet relevant betreffende mij als schrijver, daar ik inactief was, of het paard waar het boek over gaat.
Het enige dat relevant is, is dat ik op een gegeven moment een onofficieel paardentehuis ben begonnen waar Vincent terecht is gekomen. En dat staat er dan dus ook in. :D

Iedereen die het gaat bestellen of al besteld heeft: Heel erg hartelijk dank. Er is een levertijd van een paar weken dus daar moet wel rekening mee gehouden als het een kado voor een bepaalde gelegenheid is.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 10-11-24 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:16

Lusitana schreef:
Martina67 schreef:
Ik kan mij Rakker in de strip ook herinneren komt er echter nog eentje in me op: Malle heette die volgens mij. Een Witte met zwarte manen en staart.

Malle komt uit De Ponyclub, niet Penny. Het maatje van Rakker heette Kobus.

Dat weet ik!
Toen ik over "rakker" las moest ik automatisch ook aan "malle" denken.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:27

Ah, zo! Ja hij was geweldig. Ik las de Ponyclub ook en kocht ze al vanaf nummer 6! Ik had er meer dan driehonderd en mijn moeder heeft ze op de rommelmarkt verkocht, ik kon ze niet meenemen naar Portugal, helaas. Zelfde voor de bladen waar mijn verhalen en artikelen in stonden. En ik ben altijd op zoek geweest naar die waar Blitser op de voorplaat stond, die heb ik niet zelf gekregen toendertijd omdat er een tekort was. Normaal keeg ik wel elk exemplaar van alle bladen.

Ik heb nog wel een Penny Plus waar het verhaal van mijn eerste Portugese paard Forita in stond, en ik heb daarvan ook de zwartwit versie voor vertaling (ik moest het in het Engels schrijven, de tekenaar was Spaans, dus ik moest daarna weer wat in de ballonnen stond in Nederlands vertalen)
én het originele script nog op een heel oude computer geschreven.
Voorheen schreef ik met een typemachine, en daarvóór met de hand!

Maar daarvan heb ik dus het hele proces, van hoe het toen ging, bewaard.

Suzanne F.

Re: Recensie: Vincent, paard met praatjes geschreven door bokker Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 22:56

Rakker was een icoon! Het gezicht van de Penny.
Dat is zeker ook te danken aan de geweldige tekeningen trouwens. Ik weet niet wie hem tekende maar dat was echt superleuk.

Lusitana

Re: Recensie: Vincent, paard met praatjes geschreven door bokker Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 13:02

Zijn er vragen over het boek of aan mij?
Dit is je kans.