Paard straks alleen voor rijken? Steeds hogere kosten pensionhouders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:49

Effy schreef:
Doubtless schreef:
Het hebben en stallen van paarden ís toch ook een luxe :+ ? Wordt soms bijna over gesproken alsof het een grondrecht is...

Precies dit. Waarom moet alles altijd maar mogelijk zijn voor iedereen?
Waarom niet?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:50

Ik vind die ene oplossing van de pensionhoudster in het artikel wel mooi. Mensen laten meewerken is ook een vorm van betaling uiteraard.

Maar al met al zijn de ontwikkelingen wel zorgelijk.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:57

BarbaLala schreef:
...Je zou bijna denken dat het de bedoeling is en de wakkeren gelijk hebben.... ;)

Nou nee hoor, totaal niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 16:59

Loretta schreef:
Ik vind die ene oplossing van de pensionhoudster in het artikel wel mooi. Mensen laten meewerken is ook een vorm van betaling uiteraard.

Maar al met al zijn de ontwikkelingen wel zorgelijk.

Tot je mensen op je erf hebt die rustig 3 dagen niet mesten en er niets omgeven dat het paard in de zooi staat. Of de tegenovergestelde die mest zonder goed te "sorteren" en goed stro de mestbult op gaat.

Dan schiet je doel ook weer voorbij.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 17:03

BarbaLala schreef:
...Je zou bijna denken dat het de bedoeling is en de wakkeren gelijk hebben.... ;)

Wat zijn de wakkeren?

SPARK55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 17:08

marleen_usar schreef:
Ik heb gelukkig een eigen stuk grond, maar ik heb soms dierenarts kosten en die worden steeds hoger. Voer en vlas is in Duitsland niet goedkoper helaas, ik haal daar wel 1 keer per maand de boodschappen.

Ik ben ook benieuwd naar Duitsland als de btw omhoog gaat.
Ik voer mayocare 4 zakken in de maand voor 39,50 iedere zak wordt verstuurd met verzendkosten dus die kan ik al minderen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 17:08

Lieser schreef:
BarbaLala schreef:

Wat zijn de wakkeren?

Onder andere degenen die er mede voor gezorgd hebben dat we al jaren met dit rampzalige beleid te maken hebben.

Kinke

Re: Paard straks alleen voor rijken? Steeds hogere kosten pensionhouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 17:12

da's de wappie afdeling toch? Wie geen wappie is die slaapt toch/komt er nog wel achter/moet z'n eigen onderzoek doen/vulinwatallewappiesstandaardzeggen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 17:14

Kinke schreef:
da's de wappie afdeling toch? Wie geen wappie is die slaapt toch/komt er nog wel achter/moet z'n eigen onderzoek doen/vulinwatallewappiesstandaardzeggen

Ik heb mijn onderzoek gedaan. En ben er geen wappie van geworden. In tegendeel zelfs. Ik vind het complotdenken sinds 2020 behoorlijk destructieve vormen heeft aangenomen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 17:17

Ik dacht dat het alweer uit was om wappie te zijn :Y)

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door JudithGigi op 05-11-24 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 17:20

DuoPenotti schreef:
Maar denk maar dat de regering daar ook nog over stikstof gaat zeiken. Dat laten ze niet ongemoeid.

Paarden stoten flink minder stikstof uit dan koeien, dus win-win zou ik zeggen. Maar ik ben bang dat de regering niet zo denkt inderdaad.

De bokt wappie ga ik maar negeren ja :+

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 17:20

Loretta schreef:
Ik heb mijn onderzoek gedaan. En ben er geen wappie van geworden. In tegendeel zelfs. Ik vind het complotdenken sinds 2020 behoorlijk destructieve vormen heeft aangenomen.

Maar jij maakte de opmerking niet, dat was BarbaLala

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 17:25

BarbaLala schreef:

Van alle gedachten die door mijn hoofd gaan over dit onderwerp... is dit er geen een van :+

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 17:32

Het is ook njet de eerste BTW verhoging die we voor de kiezen hebben gekregen.

Ik kan me nog wel herinneren dat het hoge BTW tarief 17.5% was, later moest het met alle geweld verhoogd worden 19% en inmiddels staat het op 21%

En dan nu weer allerlei zaken verplaatsen van het lage naar het hoge BTW tarief. En ze zijn alweer met de volgende romde bezig. De cultuursector moet ook kapot en ook boeken moeten duurder.

Maar de dividendbelasting wordt dan wel weer afgeschaft.

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 17:36

Volgens mij kan ik me nog herinneren dat telefonie van laag naar hoog tarief ging. Daar is echt niemand minder om gaan bellen en er ontstond ook zelfs concurrentie waardoor de tendens werd dat de prijs omlaag ging voor mobiel bellen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 17:41

Maar andersom; 0% btw op fruit en groente, wat ze beloven en waar ze ook nog eens kiezers mee proberen binnen te hengelen, dat is toch wel lastig zeg, oei oei dat is te veel administratie :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 17:53

Polar schreef:
Effy schreef:

Precies dit. Waarom moet alles altijd maar mogelijk zijn voor iedereen?
Waarom niet?

Omdat het ervoor zorgt dat pensionhouders geen boterham kunnen verdienen, blijkbaar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 17:55

8nnemiek schreef:
Maar andersom; 0% btw op fruit en groente, wat ze beloven en waar ze ook nog eens kiezers mee proberen binnen te hengelen, dat is toch wel lastig zeg, oei oei dat is te veel administratie :')

Wat ze van mij wel mochten doen is op Nederlands product 0% en buitenlands wel belast.

Maar das helemáál te veel werk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 18:03

Amber_anne schreef:
Paarden houden is toch altijd al voor de rijkere mens geweest?

Nou, dat. Het kunnen houden van een paard is een luxe, geen recht.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 18:09

Ik heb al ruim een jaar of 8 geen eigen paard meer, maar ook ik zou niet weten met alle prijsstijgingen waar ik het nu nog van zou moeten betalen.. snap ook wel dat niet jan en alleman een paard moet hebben maar deze prijzen zijn echt bizar. Mis het wel gigantisch. :n Maar een verzorgpaard/pony zonder een waslijst aan eisen waaraan je moet voldoen is ook haast niet te vinden. Voelt wel als einde tijdperk paardensport voor mij en velen anderen.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 18:10

Mijn paard staat op een goede plek ! Maar wordt nog duurder .
Zoekend naar andere alternatieven .
Ik hoef niet perse op stal . Een goed aangelegd PP is ook prima
Of een plek in eigen beheer .

Kan het nu nog betalen hoor , maar vindt het gewoon teveel geld elke maand . Gaat over de €500

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 18:11

Het gaat alleen maar erger worden zolang de overbevolking groeit. Hoe meer er bebouwd gaat worden, hoe minder ruimte voor dieren.

De 21% btw op dierenvoeding is gewoon echt schandalig en ik begin ook te denken aan een ontmoedigingsbeleid. En ben toch echt geen wappie of complot denker.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 18:12

Ik denk ook dat het idee erachter is om mensen te ontmoedigen dieren te houden!

SARINO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 18:22

8nnemiek schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar denk maar dat de regering daar ook nog over stikstof gaat zeiken. Dat laten ze niet ongemoeid.

Paarden stoten flink minder stikstof uit dan koeien, dus win-win zou ik zeggen. Maar ik ben bang dat de regering niet zo denkt inderdaad quote

Vergunning ga je daar niet voor krijgen of je moet jaren lang willen wachten tot je alle procedures hebt door gelopen en dan ben je euros lichter en heb je misschien wel of niet je vergunning, je kan het zonder gokken maar vroeg of laat krijg je controle en klopt je stalruimte niet.
Enig idee hoeveel (paarden) bedrijven zonder nb vergunning (stikstof) draaien? Als ze paardenbedrijven gaan handhaven wordt het helemaal een feest met de paardenhobby.
Als je nu wilt stoppen als veehouder met de regelingen die de overheid nu biedt ,raak je al je stikstofruimte kwijt aan de overheid en mag je niets agrarisch meer beginnen.

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 18:30

Eigenlijk is de paardenhouderij veel te goedkoop en jaren al geweest.

Een paard van 500-700 kilo voeren zooi opruimen voor ongeveer een tientje per dag dat is toch ook complete waanzin. Ow ja binnen en buitenbak ook nog en het liefst goed onderhouden met land waar ze gras hebben.

Dan kan toch ook niet goed gaan laten we eerlijk zijn.

Als ik op een hond pas krijg ik 20-25 per dag en daar zit niks geen investering in en hun eigen brokken... Die zou ik theoretisch gezien ook gewoon op de wei kunnen laten en daar laten poepen en plassen.
Dus ja.