Ruiters worstelen met geblokkeerde routes Almere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Re: Ruiters worstelen met geblokkeerde routes Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 13:59

Wat ik me bij dit bericht vooral afvraag is. Wat was er mis geweest met een gewoon zandpad op deze locatie die ten eerste veel goedkoper in aanleg was geweest. Ook had je dan dit soort dure onderhoudsproblemen niet gehad. En het oogt ook nog eens veel natuurlijker.

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/169496 ... riedubbele

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 14:26

meggiemeg schreef:
Als er geen waarschuwing komt te hangen bij de ingang en de honden zijn echte jagers dan zijn ze zo vertrokken eenmaal los.

Vreselijk een week met gebroken schouder, dier zal veel pijn hebben gehad.

Echte jagers hoort een goede recall op te zitten en anders horen ze helemaal niet los, zekers niet in een gebied met kans op wild.
Aangezien losloop gebieden vaak in gebieden zitten waar wild voor komt, lijkt me een waarschuwing wat overbodig, gewoon gezond verstand gebruiken, maar dat mist nogal eens.

meggiemeg

Re: Ruiters worstelen met geblokkeerde routes Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 18:09

Ben het met je eens Wintu dat je hond moet luisteren in een losloopgebied, maar een bordje ter waarschuwing is een kleine moeite vanuit SBB. Net als met het wespennest wat er pal naast het pad was vorig jaar, 1 hond heeft het bijna niet overleefd, een bordje kwam er na veel opmerkingen, echter net voor het nest als je al halverwege het pad bent en er niet omheen kunt. Dan gaan de vaste mensen die er altijd lopen maar zelf voor een bordje zorgen aan het begin van het pad.