Paard doodgestoken tijdens buitenrit in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:13

Raar verhaal..eerst maar kijken wat er waar is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard doodgestoken tijdens buitenrit in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:18

Het staat wel op de fb pagina van de pensionstal. Dus lijkt me best wel waar

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:23

Daar zit natuurlijk wel wat achter. We lezen nu hoe het afgelopen is, maar niet hoe het begonnen is. Hoe dan ook verschrikkelijk, zo´n paard is een onschuldig slachtoffer.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:25

Dit soort gekken horen niet vrij in de maatschappij rond te lopen. Ik hoop dat ze ze vinden al zal die kans heel klein zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:25

ja kan best een soort afrekening of zo zijn, maar inderdaad het paard de dupe.
helaas zullen wij dat hier iet zo snel meer lezen

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 15:55

DuoPenotti schreef:
:oo wat moet je hier nu van zeggen.
Ja wat andere al schreven. Als je denkt dat het niet gekker kan lees je dit...

Nou inderdaad. Ik lees met verbijstering dit bericht. :oo %)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 16:12

Popstra schreef:
tengeltje11 schreef:
Het klinkt zodanig krankzinnig dat je je afvraagt of het wel klopt…
Amazone was bewusteloos, hoe kan ze dan het verhaal bevestigen?

Ergens hoop ik dat het niet klopt… zoiets kan toch niet?

Precies dit!

Gewoon 1+1=2. Of denk je dat ze het zelf heeft gedaan?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 16:16

Jeetje wat heftig verhaal.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 16:30

Babootje schreef:
Popstra schreef:
Precies dit!

hoe kan de amazone die bewusteloos ligt het dan bevestigen volgens jou?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 16:33

DuoPenotti schreef:
ja kan best een soort afrekening of zo zijn, maar inderdaad het paard de dupe.
helaas zullen wij dat hier iet zo snel meer lezen

Voor sommige zieke geesten is succesvol / zelfstandige vrouw zijn genoeg. Er is hier geen verband nodig tussen daders en amazone of paard incl. misschien iets tegen oude eigenaar paard.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 19:09

Van wat ik ervan begrepen heb, is dat de amazone gesneden werd door een auto. Haar paard schrok daarvan, steigerde, zij viel eraf. Ze is buiten bewustzijn geraakt, voor minimaal 20 minuten. Toen ze bijkwam lag haar paard dood. Ze werd gevonden door de stalhoudster die haar te lang vond wegblijven. Die vond de amazone en het paard. Hulpdiensten werden gewaarschuwd. De amazone heeft gedacht dat haar paard was aangereden door de auto en zo was overleden. Zo is het de kranten ingegaan. De stalhoudster zag echter meteen dan het geen schade van een auto was, maar op gerichte plekken messteken om het dier dood te laten bloeden, dus de daders wisten wat ze deden.

Het waarom is niet duidelijk. Persoonlijke vete? Geïrriteerd omdat ze rekening moesten houden met een paard?

Als ik nog meer te weten kom, zal ik het laten weten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 06:58

Echt bizar..... :n

En relatief geluk dat ze haar niet ook meteen met dat mes bewerkt hebben.....

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 08:05

Of paard is toch aangereden en de daders hebben het uit zijn lijden willen verlossen vooraleer ze vluchtmisdrijf pleegden. Zoveel mogelijke scenarios.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 08:36

Schuur_ schreef:
Of paard is toch aangereden en de daders hebben het uit zijn lijden willen verlossen vooraleer ze vluchtmisdrijf pleegden. Zoveel mogelijke scenarios.

Geloof je dat zelf? En automobilisten hebben standaard messen bij zich in de auto??

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 08:46

Dader signalement?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 09:01

Of het paard is ergens in paniek tegen aan/in gelopen..

Enyway, het is bizar en wellicht autopsie op de wonden uitsluitsel over de oorzaak kunnen geven

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 09:07

Monique1963 schreef:
Van wat ik ervan begrepen heb, is dat de amazone gesneden werd door een auto. Haar paard schrok daarvan, steigerde, zij viel eraf. Ze is buiten bewustzijn geraakt, voor minimaal 20 minuten. Toen ze bijkwam lag haar paard dood. Ze werd gevonden door de stalhoudster die haar te lang vond wegblijven. Die vond de amazone en het paard. Hulpdiensten werden gewaarschuwd. De amazone heeft gedacht dat haar paard was aangereden door de auto en zo was overleden. Zo is het de kranten ingegaan. De stalhoudster zag echter meteen dan het geen schade van een auto was, maar op gerichte plekken messteken om het dier dood te laten bloeden, dus de daders wisten wat ze deden.

Het waarom is niet duidelijk. Persoonlijke vete? Geïrriteerd omdat ze rekening moesten houden met een paard?

Als ik nog meer te weten kom, zal ik het laten weten.

Bizar, echt bizar...

Als ze het paard uit het lijden hadden willen verlossen hadden ze wel de DA kunnen bellen toch? En het ziekenhuis voor de vrouw.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 09:14

Ook ik blijf het vreemd vinden…

Zomaar beschuldigen is eigenlijk niet correct. Zolang een autopsie dit niet bevestigd vind ik het heel gevaarlijk om dit allemaal te verkondigen…

Niemand kent die pensioneigenaar… niemand weet hoe realistisch zijn visie op die soort dingen is en enkel van die visie wordt nu dit verhaal gemaakt, geen bevestiging van politie, parket,….
Wat toch ergens vreemd is, want als dit echt zo gebeurd is, komt daar toch echt politie en parket aan te pas, want dat zijn heeel ernstige feiten.

Dus ik denk ook ergens dat de visie van die pensioneigenaar mss niet helemaal correct is…

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 09:25

politie en alles is er ook bij en het is in onderzoek
https://france3-regions.francetvinfo.fr ... 42454.html

tengeltje11 schreef:

Zomaar beschuldigen is eigenlijk niet correct. Zolang een autopsie dit niet bevestigd vind ik het heel gevaarlijk om dit allemaal te verkondigen…

Niemand kent die pensioneigenaar… niemand weet hoe realistisch zijn visie op die soort dingen is en enkel van die visie wordt nu dit verhaal gemaakt, geen bevestiging van politie, parket,….
Wat toch ergens vreemd is, want als dit echt zo gebeurd is, komt daar toch echt politie en parket aan te pas, want dat zijn heeel ernstige feiten.

Dus ik denk ook ergens dat de visie van die pensioneigenaar mss niet helemaal correct is…

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 09:44

Goede vervolglink DuoPennotti!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 09:58

Babootje schreef:
Popstra schreef:
Precies dit!

Popstra schreef:
hoe kan de amazone die bewusteloos ligt het dan bevestigen volgens jou?

Logisch nadenken...
De amazone zal de stalhouder hebben gezegd welke route ze zou gaan en die heeft haar ook gevonden. Tegen de avond, dus die gaan zoeken toen ze te lang wegbleef. Die heeft ongetwijfeld kunnen zien wat er met het paard is gebeurd en geconcludeerd dat het paard aan messteken is overleden. Dat heeft de amazone niet zelf bedacht. Bon Encontre is een natuurgebied. Niet bepaald Zuiderpark op zondag. Anders was de amazone wel eerder gevonden door iemand anders. De kans dat iemand anders het paard heeft gedood dan deze twee mannen die er al voor hadden gezorgd dat de amazone van haar paard viel is heel klein.
Arm paard... ongetwijfeld braaf bij zn baasje blijven staan en dan zo worden afgeslacht.

Neemt niet weg dat het een bijzonder verhaal is. Ik hoop echt dat de twee worden gevonden.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 14:16

anjali schreef:
Schuur_ schreef:

Geloof je dat zelf? En automobilisten hebben standaard messen bij zich in de auto??

Net zo realistisch als dat random mensen een paard neersteken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 14:24

Ik ben wel benieuwd of we ooit zullen lezen wat er nu echt gebeurd is. Er wordt helemaal niet gesproken over wat voor soort auto het was. De amazone moet dat toch gezien hebben.

Wat ik denk, maar dat is ook maar speculaasjes, is dat het een irritatie is geweest tussen jagers en ruiters. Dat heb ik namelijk ook gehad. Het is in Frankrijk lastig kaas eten, of brie dan, met jagers. Wij paardenmensen zijn net als andere recreatieve bosgebruikers, zoals fietsers en wandelaars, bang om beschoten te worden. Veel jagers(verenigingen) hebben de mening dat wanneer zij hun hobby uitoefenen in het weekend, dat iedereen maar ergens anders moet gaan recreëren. Dat botst. Niet alleen met paardenmensen.

Ruiters en jagers gebruiken vaak dezelfde paden. Misschien was in deze omgeving de irritatie al hoog opgelopen tussen jachtverenigingen en ruiters. Jagers hebben wel messen.

Het is maar speculaasjes, maar ik denk dus niet dat het gewone mensen zijn geweest.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 14:29

Wat zijn tegenwoordig gewone mensen..
Las gisteren iets van dat er iemand geslagen is met een koevoet met oud op nieuw.
Ja die heb ik doorgans ook altijd op zak als ik oud op nieuw ga vieren :?

Dus messen bij hebben, gezien het aantal steekincidenten tegenwoordig, daar kijk ik helaas sowieso niet meer van op.
Juist bij de korte lontjes mensen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 14:56

tengeltje11 schreef:

Precies! Het blijft een afschuwelijk verhaal. Maar hoe vaak hebben we zelf een verwonding van een paard niet kunnen verklaren? Geen haakje of spijkertje in je stal te vinden maar toch je nieuwe deken aan gort.