Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manubres schreef:Jee, zoveel nakomelingen en maar eentje die in de sport heeft gelopen![]()
Het zou goed door the karakter kunnen komen natuurlijk. Lijken me juist geen recreatiepaarden.
misterA schreef:Zeker wel embryotransplantatie bij melkkoeien.
En een kalf vrijwel direct na de geboorte weghalen is vele malen beter dan dagen of weken daarna. Dan is er een hechte band die wordt verbroken. Dat is een heel stressvolle gebeurtenis en dat wil je je dieren niet aandoen. Daar heb ik veel ervaring mee.
Fly_high schreef:manubres schreef:Jee, zoveel nakomelingen en maar eentje die in de sport heeft gelopen![]()
Het zou goed door the karakter kunnen komen natuurlijk. Lijken me juist geen recreatiepaarden.
Meerdere heel jong overleden ook... KWPN laat geen sterfdatum zien maar die zijn wel KNHS geregistreerd en sommige zelfs geklasseerd dus blijkbaar grofweg ergens tussen 4 en 10 overleden.
Qua gezondheid valt het dan ook vies tegen
Elisa2 schreef:Die sportprestaties vind ik dan interessanter, maar ook dat is speculatie natuurlijk..of ze het talent van mama geerft hebben of niet. Of wel het talent maar ook het karakter etc.
Elisa2 schreef:https://www.kwpn.nl/database?paard=P-301657
Nou ik zie dat er maar liefst zes nakomelingen overleden zijn. Vind dat best veel.
En eens hoor Lvdo maar fokkers kijken iets anders naar sport en prestatie.
manubres schreef:Ik zie het bij mijn paard en haar familie ook (zit Rossini bloed in): toppaarden, maar zo sensitief dat je echt moet weten hoe je ermee om moet gaan. Ze hebben een ruiter nodig die handig is, goed kan zitten, niet bang is maar ook geduldig en begripvol is. En je moet ze vooral niet teveel onder druk willen zetten
Tazzey schreef:Zeoliet... Mijn baas had een jonge hengst van Zeoliet. Dat was echt mijn grote vriend. Godsonmogelijk karakter af en toe en een bosrit was een soort Russisch roulette maar wat een springer was dat. Heerlijk paard. Ik denk dat het inderdaad vooral moet matchen met de ruiter. Er zijn mensen die dol waren op Pion, ik kon er niks mee aanvangen. Wij hadden een witte Pion ruin op stal en ik heb er wat keren naast gelegen. Wat een snert bok was dat, maar mijn collega was echt wijs met hem.
Elisa2 schreef:De een is vergevingsgezinder dan de ander, je gunt ieder paard zo'n ruiter/ trainer maar bij de ene komen mensen met meer dingen weg dan bij de ander.
Ah Franklin, leuk! zal vast een goede beweger zijn ook.
Elisa2 schreef:Haha ja..Abgar bloed..meest rare paard die ik gekend heb had een Abgar moeder. Ik vond hem geweldig.
Ik moet wel zeggen als je een tijdje in het africhten of de handel zit dan komen er toch ook wel van bepaalde hengsten meer nakomelingen voorbij dan van anderen. Dat is vaak toch ook niet zonder reden.