Goof schreef:Bij 1.20 of 1.35 hoeft een wolf niet te klimmen, die springt daar zo overheen.
Wolfwerende hekken zijn niet heilig.
In andere landen werkt het wel, misschien dat ze daar bescherming van hun dieren wel belangrijk vinden?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Captain schreef:Ik zeg niet dat het wolfwerend is toch? Ik laat alleen zien waar deze dieren toe in staat zijn. 1.30 is niks voor een wolf. Zelfs een gewone hond springt daar makkelijk overheen.
Wranglerbutt schreef:Dit is een wolfwerende omheining. Hier kunnen wolven niet overheen klimmen en ze kunnen er ook niet onderdoor graven.
[ Afbeelding ]
Tot zover ik weet hebben alle provincies met wolvenpopulaties een ruim subsidiebudget. Ik las van de week in een krant dat er nog veel geld in die subsidiepotten zit, dus dat er niet massaal gebruik van wordt gemaakt.
Wranglerbutt schreef:Captain schreef:Ik zeg niet dat het wolfwerend is toch? Ik laat alleen zien waar deze dieren toe in staat zijn. 1.30 is niks voor een wolf. Zelfs een gewone hond springt daar makkelijk overheen.
Je zegt letterlijk 'Ken je het filmpje van die wolven die over 2 meter springen?' bij een filmpje van wolven die over een hek klimmen
Wranglerbutt schreef:Goof schreef:Bij 1.20 of 1.35 hoeft een wolf niet te klimmen, die springt daar zo overheen.
In andere landen werkt het wel, misschien dat ze daar bescherming van hun dieren wel belangrijk vinden?
Wranglerbutt schreef:Goof schreef:Bij 1.20 of 1.35 hoeft een wolf niet te klimmen, die springt daar zo overheen.
Citaat:3 september 2024/Schermbeck/Duitsland
❗️UPDATE:❗️ # 169 - Nieuwe kraak vandaag 3/9 in Schermbeck.
2 van de 8 schapen dood - hek 160 cm - spanning 8 kV overwonnen.
https://schermbeck-online.de/woelfe-sch ... DQBj5uHDEQ
Citaat:Wolf laat zich door niets tegenhouden
"De veronderstelling dat het roofdier rechtsomkeert maakt bij een zogenaamd wolfwerend hekwerk dat is voorzien van stroom, verwijst Verplak naar het rijk der fabelen. Wolven laten zich door geen enkele hindernis tegenhouden. Ze schieten vol adrenaline als schapen beginnen te rennen. Ze laten dan hun eerste prooi los en gaan achter de andere beesten aan.
Iedere dag zijn hier wel een of meer meldingen en dode dieren. Volgens Verplak zien niet alleen schapen slachtoffer, maar incidenteel ook paarden en koeien."
Wranglerbutt schreef:Dit is een wolfwerende omheining. Hier kunnen wolven niet overheen klimmen en ze kunnen er ook niet onderdoor graven.
[ Afbeelding ]
Tot zover ik weet hebben alle provincies met wolvenpopulaties een ruim subsidiebudget. Ik las van de week in een krant dat er nog veel geld in die subsidiepotten zit, dus dat er niet massaal gebruik van wordt gemaakt.
OleJon schreef:Wranglerbutt schreef:Dit is een wolfwerende omheining. Hier kunnen wolven niet overheen klimmen en ze kunnen er ook niet onderdoor graven.
[ Afbeelding ]
Vreemd he? Dat de subsidie pot nog vol zit.
Het werkt niet. Waarom zou je het dan aanschaffen?
Wranglerbutt schreef:Geen enkel dier gaat klimmen in draden waar een klapstroom op staat.
Wranglerbutt schreef:Ik snap werkelijk niet dat mensen die kwetsbare dieren houden in bewezen wolvengebieden, hun dieren onbeschermd buiten laten staanKippen en konijnen bescherm je toch ook tegen vossen, marters en roofvogels? Of 'horen' die roofdieren ook 'niet thuis in ons land'?
Schapen, geiten, ezels, veulens en kalveren komen zo allemaal op het menu van wolven. Als ze een klap stroom krijgen leren ze iig dat vee geen gemakkelijke prooi voor ze is.
Wranglerbutt schreef:OleJon schreef:Vreemd he? Dat de subsidie pot nog vol zit.
Weet je wat ZEKER niet werkt?
Blijven roepen dat 'de wolf' weg moet, angstverhalen rondpompen en verder niets doen om je dieren te beschermen
Wranglerbutt schreef:OleJon schreef:Vreemd he? Dat de subsidie pot nog vol zit.
Weet je wat ZEKER niet werkt?
Blijven roepen dat 'de wolf' weg moet, angstverhalen rondpompen en verder niets doen om je dieren te beschermen
Kinke schreef:Wranglerbutt schreef:Ik snap werkelijk niet dat mensen die kwetsbare dieren houden in bewezen wolvengebieden, hun dieren onbeschermd buiten laten staanKippen en konijnen bescherm je toch ook tegen vossen, marters en roofvogels? Of 'horen' die roofdieren ook 'niet thuis in ons land'?
Schapen, geiten, ezels, veulens en kalveren komen zo allemaal op het menu van wolven. Als ze een klap stroom krijgen leren ze iig dat vee geen gemakkelijke prooi voor ze is.
heel simpel. Wij hebben geen geld om 10 hectare wolfproof te maken. Ook niet met subsidie
Wat vind je daar van Wranglerbutt?
Pareltjes schreef:Snachts opstallen kan ook een optie zijn. Hoe dan ook enige mate van bescherming zul je de dieren toch moeten geven. Is je verantwoording. Ik hoor zoveel smoezen voorbij komen in de wolven discussie. Zodra hier de eerste wolf werd gesignaleerd werd het snachts opstallen, de staldeuren aangepast, camera’s opgehangen en honden buiten. Ook wij hebben onze agenda’s moeten aanpassen. En als verplaatsen de enige optie was hadden we dat ook gedaan.