Duitse oplichters verkopen zieke paarden vanuit Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: Duitse oplichters verkopen zieke paarden vanuit Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 14:12

Je kunt toch navraag doen naar geinteresseerden. Als je geen handelaren wil dan kun je dat in de adv. er inzetten. Dat is heel gebruikelijk.

Fika

Re: Duitse oplichters verkopen zieke paarden vanuit Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 16:32

Wat triest dat er niemand verantwoordelijk wordt gehouden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 16:42

anjali schreef:
Je kunt toch navraag doen naar geinteresseerden. Als je geen handelaren wil dan kun je dat in de adv. er inzetten. Dat is heel gebruikelijk.

En dan komen ze zogenaamd als particulier.
Ook meegemaakt, moeder met 2 schattige dochters waarvan er één angstig was maar zoveel vertrouwen in dit paard. Zo bijzonder.
Toen ik besloot het paard niet aan hun te verkopen kwam de ware aard naar boven.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 16:50

Hier in de buurt zat eerst zo'n handelaar.
Wij woonde hier net en die zocht personeel.
Leek een aardig mens...tot ik daar een paar keer mee had gelopen.
Die ging dus ook met dochter pony's kijken met een zwam verhaal over gezinspaard en blijft altijd bij ons en je mag nog op komen zoeken.
Kon praten als brugman en vele trapte er in.
Als de vrachtwagen vol was ging alles op transport naar Engeland (nu is het dus andersom)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 17:23

DuoPenotti schreef:
Hier in de buurt zat eerst zo'n handelaar.
Wij woonde hier net en die zocht personeel.
Leek een aardig mens...tot ik daar een paar keer mee had gelopen.
Die ging dus ook met dochter pony's kijken met een zwam verhaal over gezinspaard en blijft altijd bij ons en je mag nog op komen zoeken.
Kon praten als brugman en vele trapte er in.
Als de vrachtwagen vol was ging alles op transport naar Engeland (nu is het dus andersom)

Ongelooflijk dat men zo klinkklaar durft te liegen! Maar tegenwoordig kun je mensen vaak opzoeken op sociale media. En, er zullen toch ook nog wel gewone particuliere paardenvrienden zijn die gewoon voor zichzelf een paard willen kopen?! Anders zou niemand meer aan een paard kunnen komen, als het wantrouwen van de verkopers zo groot wordt dat ze hun paarden niet meer durven te verkopen. Overigens hoeft een handelaar niet perse slecht te zijn.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 17:59

Popstra schreef:
Pff, je kunt dus echt het beste zelf je paard laten in slapen of zelf laten slachten als ze kapot zijn zonder tussenkomst van louche verzeker maatschapijen of handelaren!
Ook niet weg geven aan opvang of als weidemaatje want hoe vaak lees je niet paarden toch weer door gegeven worden. Mensen moeten hun verantwoording over hun eigen dier nemen! Niemand maar dan ook nienand is te vertrouwen.

Kan daar zo kwaad om worden als ik ook weer sneue berichten op sm voorbij zie komen over waar is dit paard..waar is dat paard..
Mensen doen maar graag alles weg als het stuk is zodat zij er vanaf zijn. Geen kosten en geen zorgen meer hebben.
Daar moet eens verandering in komen.

Mee eens hoor!
Ik word ook hiervan boos om als mensen hun paard weg willen doen die of stuk zijn of te oud zijn!
Neem gewoon je eigen verantwoording.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-24 06:56

Ohhhh heb ik geluk gehad. Heb hier ook een pony gekocht..