Paardensport niet uitsluitend voor rijke stinkers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:48

Als je het geld niet hebt heb je simpelweg pech vind ik.
Is met alle andere dingen ook zo.
Topsporters hebben sponsers, die hebben heus niet zelf zoveel geld.

Dat er dan talent verloren gaat?
Ja goh, jammer, zal heus wel met meer dingen zo zijn, ik kan er niet wakker over liggen...

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:49

Als ik denk aan manege's waar gehandicapten les krijgen, dan vind ik een subsidie zo gek nog niet.

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:53

Nee, dat ben ik met je eens, want die hebben speciale aangepaste voorzieningen nodig.
Maar gewone manege's/manegeklanten zie ik niet echt zitten Tong uitsteken

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:05

ik vind niet dat de andere mensen pech moeten hebben, eerder een beetje rare opmerking. Ik vind dat iedereen het recht heeft om zijn (lievelings) sport te kunnen beoefenen. en zoals meerdere hier al hebben gezegd voetbalclubs etc. worden ook gesubsidieerd

Feetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:06

Maar bij een voetbalclub betaalt toch ook niemand jouw voetbalschoenen?
Of wel?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:08

Lize schreef:
Ik neem aan dat wat ze bedoelen net zoiets is als subsidiering van bijv amateur-voetbalclubs en de scouting. De instelling krijgt dan subsidie, zodat de mensen die die sport of hobby willen beoefenen, minder hoeven te betalen. In het geval van paardrijden zouden dan maneges gesubsidieerd worden, lijkt mij. Subsidie omdat je graag een eigen paard wilt lijkt me ook overdreven, maar waarom zou de voetbalclub wel subsidie verdienen en de manege niet?

Ik denk dat het verschil hem zit in het woordje -vereniging- Maneges zijn over het algemeen commerciele bedrijven met een eigenaar of een stichting. Volgens mij werkt dat nu juist weer heel anders als een vereniging....

Eerlijk gezegd zou ik liever hebben dat de belasting gewoon weer eens wat omlaag ging.

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:09

haha ik snap niet wat er op tegen is hoor Haha! lama komme zou ik zeggen...maar waar wilde ze dat van gaan betalen eigenlijk Verward

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:09

neej dat is zo maar de het lidmaatschap is een stuk goedkoper, (ik bedoelde met subsidie het geld van de lessen dat goedkoper kan worden, de kleding enz. dat zul je zelf moeten aanschaffen)

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:17

Ach dit gaat toch nergens over...heb je geen geld, zoek een verzorgpony/paard en klaar is kees. Maar subsidie? Nee.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:38

Ik vind het onzin dat het alleen voor mensen met een hoog inkomen haalbare kaart is, als je geen hoog inkomen hebt moet je er dingen voor laten ..... thats all.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:52

peeky schreef:
Ach dit gaat toch nergens over...heb je geen geld, zoek een verzorgpony/paard en klaar is kees. Maar subsidie? Nee.

Ik denk dat ik volgens de normen ook tot de lagere inkomens zou behoren. Mijn vader heeft zijn hele leven gewoon gewerkt in een fabriek. OK dan!

Al vroeg ben ik met als eerste een krantenwijk gaan zoeken en heb zo deze hobbie kunnen betalen. Ik heb van mijn ouders altijd geleerd dat het geld niet aan de bomen groeit en je gewoon hard moet werken als je iets heel graag wilt.

Doordat je ergens hard voor wilt werken, leer je ook blij te zijn met iets wat je hebt kunnen kopen. In mijn geval dus een paard.

De eigenaar van een paard zijn is duur, kun je dit niet betalen. Zoek dan een verzorgpony, ga stallen uitmesten om zo aan geld te komen voor manegelessen. Zoek een baantje waar je lessen van kunt betalen.

Ik vind persoonlijk het rijden van een paard iets heel anders dan spelen in een voetbalelftal. Bij het rijden van een paard komt ook nog zoiets als het leren zorgen voor een dier. Dit krijg je niet door het geven van sudsidie.

Wanneer beginnen mensen zich toch te realiseren dat niet alles kan wat je wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:23

Mij lijkt een vliegbrevet halen, met eigen vliegtuigje ook wel gaaf, maar moet dat ook laten.

Tja, zo zullen sommige paardrijden ook wel moeten laten.
Helaas, dat is wel met meer dingen zo.

Of je moet je prioriteiten verleggen, geen vakanties meer enz.

Verder kon mijn moeder vroeger ook mijn paardrijden niet betalen.
Ja, voor mijn verjaardag een paar lessen gehad en dat was al duurder dan wat ik anders als kado kreeg.
Maar zelfs als jong meisje (ja echt kinderarbeid) stond ik mee stallen te doen, tuig te vetten enz op de plaatselijke manege.
En zo mocht ik toen een uurtje in de les meerijden.

Dus als je het echt graag wilt, ja dan kan het zeker.

o0Steffie0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:50

ik ben het helemaal met coby en runningkawa eens

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 22:38

Ik denk ook niet dat je mensen moet subsidiëren om een eigen paard te kunnen betalen, maar maneges moet subsidiëren om de lesprijzen te kunnen verlagen. Paarden sport is niet uitsluitend het houden van een eigen paard. Ik denk zelfs dat paarden sport zoals hier bedoelt voornamelijk doelt op maneges en rijverenigingen. En persoonlijk, ja ik vind dat les op een manege erg duur is en dat dat idd best wel subsidie aan gegeven mag worden. Hoe duur is een uur les tegenwoordig? 10-15 euro? Dat is toch 20 tot 30 euro en da's wel even wat meer dan voetballen, zwemmen of turnen... Dus, goed idee, subsidie OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:36

De KNHS is net de subsidiëring kwijt geraakt trouwens, dus ik snap niet hoe het een bij het ander past, over flauwe grappen gesproken.
Aangezien de KNHS het verlies aan subsidie terug gaat halen bij de leden, wordt de financiele druk op de leden alleen maar groter, leuk voor de mensen die het er als hobby bij doen.

carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:54

In de argumentatie van Amable kan ik me helemaal vinden. Dan geldt die subsidie nml. voor iedereen en niet alleen voor de minderbedeelden. En al het extra's zoals een eigen paard e.d. tja, dat is voor de mensen die het kunnen betalen. Het is natuurlijk wel zo dat die subsidie dan ook daadwerkelijk gebruikt wordt om lessen goedkoper te maken en niet om er een 'koninklijke' stal van te maken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 09:07

lekker sponsoren kunnen mensen meer bij mij uitgeven Haha! OK dan!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 11:46

De topsport is wel degelijk voor rijke stinkers...
Als je ziet wat daar met geld wordt gesmeten; paardje van een ton (op zn minst), dikke vette vrachtwagen... Dat is echt niet leuk meer...

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 14:58

Lize schreef:
Ik neem aan dat wat ze bedoelen net zoiets is als subsidiering van bijv amateur-voetbalclubs en de scouting. De instelling krijgt dan subsidie, zodat de mensen die die sport of hobby willen beoefenen, minder hoeven te betalen. In het geval van paardrijden zouden dan maneges gesubsidieerd worden, lijkt mij. Subsidie omdat je graag een eigen paard wilt lijkt me ook overdreven, maar waarom zou de voetbalclub wel subsidie verdienen en de manege niet?

Ja, zo heb ik het ook geïntepreteerd
Punt is -denk ik- dat voetbalclubs vaak een vereniging zijn en dat is bij een manege meestal niet het geval.

Al bestond de "sponsering" er alleen maar uit, dat de gemeente eens zou meewerken in plaats van tegenwerken: een voetbalveld met accomodatie is zo aangelegd, maar als je over een (ook kleinschalige) manege begint......dan gelden er plotseling allerlei regeltjes! Boos!

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 15:16

wiehoew er is dus nog hoop voor de mensen die in de paarden willen gaan werken!!!! OK dan!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-04 08:28

Op de amsterdamse ponyclub hadden ze wel verschillende lesprijzen rekening houdende met ouders met uitkering e.d. Ik dacht wel dat ze een gedeelte gesubsidieerd kregen en voor de rest zetten ze de kiddies gewoon flink aan het werk Lachen waar ik heel wat dankbaarder voor ben dan de manier waarop mijn rijkeluis snob kindje stiefzus Tong uitsteken (hihihi) heeft leren rijden...

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:10

als je het niet kunt betalen ga je er maar voor weken. Ik kan ook niet alle leuke kleding die ik zie betalen. En krijg toch ook geen geld van de overheid. Gewoon sparen of andere dingen laten. En daarbij is paardrijden gewoon een dure sport zelfs als je geen eigen paard hebt. Voor voetbal of atletiek heb je minder dure dingen nodig. Mensen die aan golf doen krijgen toch ook geen subsidie?? Als je dat niet kunt betalen is het net als bij paardensport gewoon jammer maar helaas. Hebben je ouders niet genoeg geld dan kan je toch gewoon gaan sparen of neem een bijbaan en ga naar een goedkope manege of zoek een verzorgpony. Het klopt inderdaad wel dat hij bij paardensport anders dan bij andere sporten veel om geld draait als je hogerop wilt komen. In de top van de sport zie je mensen met heel veel geld of een goede sponsor en dat is bij veel andere sporten veel minder van belang.

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 15:40

In een tijd van grote bezuinigingen, lijkt het mij een onwerkelijke gedachte om aan een algemene subsidieregeling te denken. Zelf sponsor ik vanaf 1991 enkele jongeren en op dit moment een vrouw in de paardensport. Zij zou het anders niet kunnen opbrengen. Ik doe dit met veel plezier en heb er plaatselijk ook nog een extra naamsbekendheid door. Wil je verder in de sport en verder opweg naar de top, dan heb je een concept nodig en een toekomst visie. Het paardrijden op zich kan een ieder, ondanks de sterk gestegen prijzen. Een keer per week op een manege rijden is voor een ieder toch nog wel op te brengen. Heb je vastwerk en ben je tevreden met een wat mindere stalling, dan kan je best genieten van een "eigen "paard, maar wil je verder in de sport, dan moet je al eerst een paard hebben, die er voor geschikt is en de capaciteiten heeft en dan gaan de kosten stijgen. Dat red je met een subsidie ook niet, dan moet je echt de boer op voor een sponsor en deze overtuigen , dat je wat kan betekenen. Knipoog

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-04 16:18

Jaa halloow
weetje hoe hard ik of njaa onze club een sponser nodig heeft
echt erg...
maarja wat doe je deraan he!! Verdrietig

Paduc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 12:25

Zoekt en je zal vinden!! Nieuw gevestigde bedrijven/winkels in de buurt, die naamsbekendheid willen krijgen. Schrijf ze ...niet geschoten is nooit gevangen.