12 zwaar verwaarloosde miniatuurpaardjes in beslag genomen in Nijlen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: 12 zwaar verwaarloosde miniatuurpaardjes in beslag genomen in Nijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 08:34

Nogal..

Arme dieren, die merrie..wat een verschil met de keuringsconditie. Daar was ze echt prachtig! Hopelijk redt ze het nog en hopelijk gaan deze dieren niet meer terug naar deze eigenaar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 08:36

hwn schreef:
Vreselijk, die hoeven! Ik vraag me trouwens af: als hoeven zo groeien, is dat dan geen teken dat er ergens ook iets aan de hand is? Hier komt de bekapper om de 7 weken, de paarden komen nauwelijks op het harde, en van mijn ruin brokkelen die altijd al af, netjes tot waar ze moeten zijn. Je zou toch verwachten dat dat gaat afbrokkelen of afbreken?

Ben wel benieuwd naar hoe dit verder afloopt. En als ze een nieuwe thuis zoeken: ik hou wel van mini's en zou er gerust een paar adopteren of kopen als ze een nieuwe thuis zoeken (maar geen 12 stuks natuurlijk).

Nou ik heb wel vaker melding gedaan van Shetten die nooit een hoefsmid zagen, daar groeiden de hoeven ook allemaal lang naar voren en omhoog gekruld. Ik denk dat het aan de hoef zelf ligt of deze doorgroeit of afbreekt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 08:36

Dan is het ergens mentaal goed mis gegaan.
Financieel& mentaal ontspoort wellicht!?

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 08:40

Mogen er alsjeblieft, alsjeblieft hoge straffen komen op het verwaarlozen van dieren?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:04

Niet alleen een boete, maar ook een verbod op het houden van dieren (alle dieren) voor de rest van haar leven.

meijboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:29

Ik dacht dat als ze kan aantonen dat er inderdaad een afspraak stond met de hoefsmid en ze onder behandeling stonden van een veearts dan kan ze ze nog terug krijgen ook .
Terwijl iedereen hier ziet dat ze veelste nalatig is geweest in de zorg van deze dieren .
Ik ben voor een verbod voor der rest van der leven voor het houden van enig dier paard /hond / goudvis

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 09:40

Onvoorstelbaar dit :n en dan ook nog beweren dat het niet zo is :r

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 10:25

Jeetje wat een verschil van de merrie nu en de merrie in showconditie.

Hoe krijgen mensen het voor elkaar voor zo hun dieren te laten wegkwijnen. Dan ben je niet helemaal goed in het hoofd volgens mij.

Hopelijk herstellen ze allemaal goed en krijgen ze een goed huisje.

Jolynne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 10:42

Ik vind het onwerkelijk wat er met deze prachtige dieren gebeurd is. :(

Op show heel duur en verwend doen door telkens aan te komen met een eigen trainer. Voorheen werd ze ook telkens aangesproken op het teveel voeren waardoor de dieren continu hoefbevangen stonden, zo doende ook betreffende pony van hierboven.

Onwerkelijk hoe het van het ene uiterste, naar het ander is gegaan..van overvoederen naar niet voeren.

Ik hoop oprecht dat ze haar dieren niet meer terug krijgt, ook al kan ze aantonen dat die afspraak staat/stond met haar hoefsmid.
Die hoeven hebben ongeacht hoe de situatie is, nooit de kans moeten krijgen om zo te zijn hoe ze nu zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 10:46

Jolynne schreef:
Die hoeven hebben ongeacht hoe de situatie is, nooit de kans moeten krijgen om zo te zijn hoe ze nu zijn.

Precies. En ik hoop dat dát zwaarder weegt dan dat er een afspraak met een smid staat (buiten dat ik dat ook zou kontroleren op waarheid 8-) ).

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 10:49

Happinez schreef:
En dan te denken dat dit dus iemand is die bekend is in de minipaarden showwereld.

Deze merrie is geïmporteerd uit Amerika.

Hoe iemand het zover kan laten komen … snap ik echt niet.

Ik snap dat wel. De persoon in kwestie is de greep op het leven verloren. Daarmee praat ik het niet goed, maar ik snap het wel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 10:49

Die heeft heel wat afspraken met de smid gemist.
Dat is niet van 1 of 2 keer overslaan.
En zoals ik lees hier is de vrouw een bekende en ervaring genoeg om beter te weten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 10:51

Maar als je het niet meer kan, DP, als je hoofd stuk is. Als je leven stuk is. Als je niet meer voor jezelf kan zorgen, dan kan je dat ook niet meer voor je dieren. Wellicht is dat hier ook zo. Ik denk dat dat met de meeste verwaarlozings gevallen zo is.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 10:56

Ken haar niet, weet niet of haar hoofd stuk is.
Lees op facebook wel dat ze uiterlijk naar buiten toe nog met gelakte nagels loopt de schijn op te houden...
Ik zou zeggen als je geen dieren meer kan verzorgen dan ook jezelf niet meer

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:06

rien10 schreef:
Maar als je het niet meer kan, DP, als je hoofd stuk is. Als je leven stuk is. Als je niet meer voor jezelf kan zorgen, dan kan je dat ook niet meer voor je dieren. Wellicht is dat hier ook zo. Ik denk dat dat met de meeste verwaarlozings gevallen zo is.

Helaas gaat dat echt niet op wat je nu verkondigd.
Ken uit eerste hand ook situaties met verwaarlozing waar helemaal geen levens stuk zijn. Hoofd wel maar dat is het sowieso als je het zover laat komen.
En als dat zo is moet je eerder hulp vragen of verkopen.
Met andere woorden… er is geen excuus om je dieren zo te verwaarlozen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:15

Ik ken de situatie niet. Ik zeg ook niet DAT haar hoofd stuk is, maar er zijn verwaarlozingsgevallen die ik wel begrijp. En misschien is deze er ook zo een. Jullie zeggen van niet. Ik weet het niet, ik ken haar niet. En ik denk het grootste deel van degenen die hier reageren ook niet.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:31

Dit is extreem, maar hoe vaak wordt er niet melding gedaan en gebeurt er niks omdat de paarden water en "iets" te eten hebben? Waar elk ervaren paarden persoon kan zien of weet dat een situatie echt niet goed is.

De regels moeten ook echt aangepakt worden, dat er eerder en echt goed ingegrepen kan worden. Nu is het meer dan eens te laat.

En je kan niet aan de ene kant de sport aanpakken en aan de andere kant pony's in achtertuinen laten verwaarlozen omdat er soms nog iets van zorg was.

Ook een hoefsmid die nu komt, moet als expert kunnen aangeven dat dit grove verwaarlozing is. Dat er naar hem of haar geluisterd wordt.

Ik heb een keer meegemaakt dat er verplicht een veearts moest komen. De eigenaar was vrij in de keus welke veearts kwam en degene die kwam zei dat alles paste bij de leeftijd van het paard. Paardje was extreem mager, had ook veel te lange voeten, kon duidelijk niet goed kauwen etc. Er werd wel wat gevoerd, maar te weinig. Dan doen ze gewoon helemaal niks.
Er wordt niet geluisterd naar omstanders en mensen die ernaast wonen of elke dag daar komen, die werkelijk zien wat er speelt.

En zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen.

Ik denk bij dit geval dat ze niet eens meer een hoefsmid durfde te bellen. Dit is toch om je kapot te schamen..........als je gezond van geest bent.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:57

Wat ik erger vind is dat dit kan door emmeren, vele jaren lang zo te zien. En dat ergens een wolf een scheet laat en dat de halve omgeving dan wordt afgesloten.
Ik vind dat meten met 2 maten (qua dieren welzijn).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 11:58

Moet nou echt overal de wolf bijgehaald worden?
Laten we vooral bij de feiten blijven.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:00

Oh oh, lange tenen? Ik geef een mening. Ik zeg namelijk letterlijk "wat ik erger vind" en dan geef ik een voorbeeld waarbij er met twee maten gemeten wordt. In dit geval het W dier. Als ik een ander kan verzinnen zal ik voortaan doen.

Wat aan mijn post niet feitelijk is ontgaat mij.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:05

Wat bizar dat dit om een 'bekende' vrouw gaat. Is er bekend wanneer zij voor het laatst heeft geshowt?
Want van mooie show pony naar dit.. moet best wat tijd tussen zitten maar zo klinkt het niet?
Of heeft ze nog 1 mooie show pony staan en de rest compleet verwaarloosd?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 12:35

Suzanne F. schreef:
:oo
Jeetje, zo erg had ik het niet verwacht. Dit is niet een beetje vergroeide hoeven. :oo
Arme dieren. Wat ik nog het ergste vind is dat die eigenaresse er zo makkelijk over doet en zegt dat er niks aan de hand is. Broodmagere dieren en die hoeven zijn echt heel erg, dat komt niet meer goed denk ik.

Hoeven zijn echt bizar goed in het herstellen. Onze oude merrie heeft eens een ongeluk gehad waarbij de haar hoef op de helft was afgescheurd. Dat is op een been/hoefstand afwijking helemaal goed gekomen. Heb het bij SPCA Texas ook weleens gezien, daar had een hoef schade gemaakt aan het been, zover was dat doorgegroeid. Maar ook helemaal goed gekomen.

Fijn dat die ponies daar weg zijn gehaald, maar belachelijk dat het dus tot zover kan komen vooraleer er wordt ingegrepen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 14:01

Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat deze niet aan de regels voldoet.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 14:13

Popstra schreef:
Dan is het ergens mentaal goed mis gegaan.
Financieel& mentaal ontspoort wellicht!?

Dit dus, en dan zelf niet meer in de gaten hebben dat het zo bergaf is gegaan.

Arme dieren!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 17:01

Een half jaar geleden waren die hoeven natuurlijk ook al heel slecht. Stel ze had toen de hoefsmid gebeld, wat had die dan gedaan?

Ik denk dat ze op een gegeven moment wel weten dat dit niet kan en ook geen hulp meer vragen.

Ook als mensen niet goed zijn voor hun dieren is het vaak nog steeds heel verdrietig als ze worden weggenomen. Niet voor de dieren natuurlijk, maar wel voor de eigenaar. Ik denk dat het een neerwaartse spiraal is van niet kunnen en niet meer durven.