Lijsken schreef:Ik ben geen deskundige maar ik kan me niet voorstellen dat de manege aansprakelijk is bij een gewone val van de pony.
Jawel, dat zijn ze over het algemeen wel. De rechtbank volgt de wet wat dat betreft.
Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Anne_GTI schreef:Ah ik zie mogelijkheden.... mijn rechter pink is krom en daardoor ben ik nooit doorgebroken als concertpianist. Ik kreeg een kromme pink doordat ik als klein ukkie mijn pink tussen de veren onder het fietszadel van mijn vader kreeg. Ik ga die fietszadelfabrikant aanklagen en eis een schadevergoeding voor mijn gederfde inkomsten als concertpianist.
Wescha schreef:Mag ik mijn basisschool leraar dan ook aansprakelijk stellen?
Tijdens de gymles ben ik als 8 jarige van een turn toestel gevallen. Met blijvend letsel (arm staat scheef en is korter), dagelijks pijn en andere beroepskeuze moeten kiezen omdat ik geen fysiek werk aan kan.
Tijdens de gymles ben ik als 8 jarige van een turn toestel gevallen. Met blijvend letsel (arm staat scheef en is korter), dagelijks pijn en andere beroepskeuze moeten kiezen omdat ik geen fysiek werk aan kan.
anca schreef:En hoezo heeft het invloed op haar studie? Wist ze als 7 jarige al dat ze deze studie zou doen. Ze had ook een passende studie kunnen uitkiezen.
Het blijft een vervelende zaak natuurlijk maar om nu nog allerlei rechtszaken te openen vind ik niet fris
Cinnepin schreef:Wat ik wel erg raar vind is dat ze er zoveel jaren later mee komt. Dan hadden de ouders gelijk aan de bel moeten trekken. Dit vind ik dus ook belachelijk. Misschien zijn er in de tussentijd wel meer dingen voorgevallen wat haar letsel heeft verergert of zo.
Supervixen schreef:Ja dat kan, sterker nog, dat is laatst gebeurd bij een collega van mij, die gymleerkracht is op een basisschool. Een kind viel in haar les uit de ringen en had beide armen gebroken. Ouders hebben haar voor de rechter gesleept.