Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Percy schreef:Daar vlakbij, op de rotonde richting Ulvenhout is het paard van een kennis door de trailer gezakt en we hebben ook een keer op een menwedstrijd meegemaakt dat de mensen eerst de aanhanger met menwagen naast ons neer hadden gezet en toen hun Fries gingen halen. Die is nooit aangekomen. Ook door de trailer gezakt.
Waarom niet verplicht keuren zoals hier in België?
Esser schreef:Ik reed er langs toen de hulpdiensten net gearriveerd waren. Het zag er echt niet best uit......En er was niet één been ofzo er onderuit. Het onderlichaam van het paard lag op de snelweg. Half op z'n rug/ achterhand op de weg en twee benen/ hoeven omhoog en opgetrokken. Ik keek nog eens omdat het aanzicht surreël was.....
![]()
En dat alles door de bodem heen.....
Werd er erg verdrietig en boos van......
Esser schreef:Ik reed er langs toen de hulpdiensten net gearriveerd waren. Het zag er echt niet best uit......
Ibbel schreef:Dees schreef:Over apk enzo: Ze hebben een 10-15 jaar geleden juist die periodieke keuring afgeschaft in NL.
Ik rijd al 40 jaar met trailers. Er is nóóit een verplichte jaarlijkse keuring voor trailers geweest.
paars schreef:Oude stalgenoot (als in lang geleden) zei altijd: “ik neem altijd een scherp mes mee om eventueel een noodslachting te kunnen doen”. Klonk voor mij bizar maar in dit geval zou het ws wel leed hebben bespaard voor dit arme dier.
Ibbel schreef:Dees schreef:Over apk enzo: Ze hebben een 10-15 jaar geleden juist die periodieke keuring afgeschaft in NL.
Ik rijd al 40 jaar met trailers. Er is nóóit een verplichte jaarlijkse keuring voor trailers geweest.
Sanet schreef:paars schreef:Oude stalgenoot (als in lang geleden) zei altijd: “ik neem altijd een scherp mes mee om eventueel een noodslachting te kunnen doen”. Klonk voor mij bizar maar in dit geval zou het ws wel leed hebben bespaard voor dit arme dier.
Ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. En ik denk ook niet dat ik dat zou durven…
hwn schreef:Wat vreemd dat trailers in Nederland niet naar de autokeuring moeten. Hier in België moet dit jaarlijks, geldt voor alle aanhangwagens vanaf MTM van 750 kg. Vinden wij dan soms wel geldverspilling, maar het heeft duidelijk ook zijn nut. Arm paard, hopelijk heeft de eigenaar het snel doorgehad dat er iets fout was, je zal zo maar half dood gesleept worden, gruwelijk!
windsor14 schreef:Het gebeurd veel vaker als gedacht.
Een oude kennis dr pony door de vloer gezakt op de snelweg.
Pony heeft maanden lang in de kliniek gestaan.
Kon daarna ook niet voor de sport gebruikt worden.
Mensen horen veel meer naar hun trailer te kijken.
Vooral die rubberen matten zijn erg.
Als ze niet goed gekit zijn komt daar water door en rot je bodem weg.
- Altijd trailer uitmesten na gebruik.
Ik ben nu meschien erg hard, maar ik vindt dit een nalatige fout van de eigenaar. Dit paard heeft extreem veel pijn geleden.
Had even alles gecontroleerd dan was dit, zeer waarschijnlijk niet gebeurd !
noordje schreef:wat ongelooflijk triest voor dit paard![]()
Hier in Noorwegen moeten trailers elke 3 jaar opnieuw gekeurd worden.(apart detail : alleen als je er paarden mee vervoerd) Dat zou gewoon overal de standaard moeten zijn,eigenlijk vaker,maar als eigenaar zijnde vind ik dat je sowieso moet kijken of je trailer in orde is. Het is (als het goed is) je meest dierbare bezit.
Hier is het overigens gratis die keuring
Popstra schreef:Jullie roepen allen " verplichte keuring" moet er komen, eigenaren moeten zelf eens meer verantwoording af leggen! Helemaal als je met die oude troep rond rijd!
Gemakzuchtige gedoe t.o je kostbare viervoeter!
Heb er geen goed woord voor over