Twee paarden gedood door bijen in Jurupa Valley, Californië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eik

Re: Twee paarden gedood door bijen in Jurupa Valley, Californië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 11:43

Wat heftig om mee te maken en een gruwelijke manier om dood te gaan. Die arme paarden...

Nienke1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 13:25

Hier heb ik helaas een ervaring met een wespennest in de grond waar ik in ben gaan staan
Uit reactie (ben extreem allergisch voor bijen en mindere maar ook hevig allergisch voor wespen geweest) ben ik gaan rennen richting schaduw en naar binnen
Gelukkig zonder prikincidenten afgelopen
Maar is idd heftig

Bij bijenkassen blijf ik graag uit de buurt. Ik ken een imker. Ik ken haar heel goed maar mag onder geen beding in de kassen, ook niet met beschermde kleding (niet zo gek natuurlijk) en ben daar altijd buiten meer op mijn hoede

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 14:24

Ik heb vroeger een Amerikaanse film gekeken en weet de titel echt niet meer. Daar kwamen die bijen dus in voor en kwamen met een bizarre zwerm en vielen een jongen aan die overleed hieraan. Hartstikke gespeeld natuurlijk maar daardoor weet ik wel dat die beesten bestaan en echt niet voor de poes zijn.

Jeugdtrauma.

Wat erg voor deze dieren en mensen!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 14:30

Vroegah toen ik nog in de kas werkte zaten daar hommels in kasten.
Hommels zijn meestal vriendelijk, maar ook dan merkte je wel eens verschil in kast.
Toen was er ook eens een kast geplaatst waar het volkje alles behalve vriendelijk bij was en ook ging aanvallen terwijl niemand ze wat deed.

Nu word zo'n kastje dicht gezet en het is klaar. Maar wat als die nu vermeerderen? Komt er dan uiteindelijk een killer hommel?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 19:53

Wat enorm heftig.
Ik had laatst een zwerm bijen die over mijn wei trok. Geen koningin gezien overigens, maar ze zwermden echt van voor naar achter over de wei. Totaal niet agressief gelukkig. Maar ik ben toch maar even in de auto gaan zitten tot ze weg waren.

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 09:49

Dat arme paard in dat filmpje. Maar waarom niet ook gelijk een da gebeld ? Zijn speculatie's ja maar meschien waren ze dan nog te redden geweest.

In het filmpje zei de gekleurde man, dat ze te dichtbij de wespen territorium waren gekomen. Tenminste zo lees ik het.

Maar jongens nog aan toe dit is echt een nachtmerrie, zeker voor de man en zijn zoontje.

Ik wens ze heel veel beterschap & sterkte toe.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 10:41

windsor14 schreef:
Dat arme paard in dat filmpje. Maar waarom niet ook gelijk een da gebeld ? Zijn speculatie's ja maar meschien waren ze dan nog te redden geweest.

Ten eerste is een DA niet direct ter plekke, en zo'n overdosis bijengif geeft een anafylactische shock, dan moet je eigenlijk binnen een paar minuten beginnen met behandelen.
Maar belangrijker: welke DA denk je dat ook maar enigzins in de buurt kan (en wil) komen zonder zelf het gevaar te lopen letterlijk doodgestoken te worden?

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:05

De brandweer in de VS zijn ook beschermd, dan kan dat toch ook bij een da. Ja de anafylactische shock, dat zou idd mogelijk zijn. Maar niet geschoten is altijd mis geschoten. Er zijn in de VS veel da's zeker op het platteland. ( ben een jaar in de VS geweest).

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:52

Brandweer heeft pakken en is er meteen bij spoed, dierenartszal echt wel langer duren.

Ik gok dat die ook wel gekomen is

De pers moest zelf een paar strate verderop staan.

Ik gok dat jet killer bees zijn. Doe zijn extreem gevaarlijk en agressief.

Ik heb ook wel eens nest in de grond gejad hier, dan heb je al veel kwade wespen.. alleen bij die die killerbees blijven ze achter je aan komen en ook steken met de hele zwerm..

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 14:45

Oef, ja dit zijn 100% zeker geafrikaniseerde bijen, die zijn echt extreem agressief.
Wat een ontzettend nare dood dit.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 22:42

Wow, wist niet dat dat dodelijk kon zijn. Dacht dat dat alleen bij allergie zo is.