Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rex_Rolfo schreef:Ik denk dat de organisaties van hardloopwedstrijden het niet eens zijn met je vader. Dan zou het startveld wel héél klein worden
Klopt, 2x Z1 is minimaal L1 starten. Hoef je dus niet echt semi-prof voor te zijn.
https://knhs.nl/media/ytvdv2uk/inschali ... r-2023.pdf
absque_dubio schreef:Geweldige pony. Niet alleen veel kwaliteit maar ook een 10+ voor karakter.Inderdaad meeeega trots op de door ons gefokte Milente’s Prime Power!super lief dat je hem en ons benoemt!
denisesilver schreef:Elisa, die opmerking over Jennifer Sekreve eraf rijden laat wel blijken dat er ergens ambitie is hoger te eindigen dan. Ik snap dat er heus wel mensen zijn die meedoen voor de ervaring, maar voor diegene die denken dat ze daadwerkelijk kans maken, is het heel zuur om bijvoorbeeld een sub top ruiter tegen te komen in de amateurs klassen.
Daar zit overigens vaak genoeg goed management achter dat ze in het ene seizoen mee kunnen doen met het een, en in het andere seizoen met het ander. Die zes maanden maken dan ook niet veel uit.
Wat betreft talentvollere paarden, tja. Ik heb al eerder eens aangegeven dat ik wat dat betreft de jurering binnen de dressuur niet vind kloppen. Er heeft als het goed is wel ergens in het Z iemand meegedaan met een arabier, dat vind ik dan weer mooi.
Barb schreef:Ik vind het grappig om te zien dat de meesten (niet allemaal) in dit rijtje uit Brabant komen. Wat hebben ze in Brabant wat we niet in de andere provincies hebben?
Barb schreef:Ik vind het grappig om te zien dat de meesten (niet allemaal) in dit rijtje uit Brabant komen. Wat hebben ze in Brabant wat we niet in de andere provincies hebben?
pol013 schreef:Maar nogmaals ik ben waarschijnlijk ook echt niet de doelgroep. Voor een cross waar ik achteraan eindig wil ik namelijk wel zo ver rijden en dan ga ik met een dolgelukkig gevoel naar huis omdat we zo'n mooie dag gehad hebben.
Dus of die hippiade nou 'zo erg' is? Of dat gewoon niet iedereen tot de doelgroep behoort
Padoertje schreef:Ja, maar wat is nu precies die prof? Iemand die toevallig met het ene paard ZZZ start en een jonkie heeft in het L hoeft geen prof te zijn. Ik ken genoeg mensen die 5+ paarden heeft, maar geen prof is. Sterker nog, die hebben niet eens een startpas.
De groep die daadwerkelijk zijn geld verdient (en dan bedoel ik echt er goed van kan rondkomen) met de paardensport is niet zo groot. En degenen die dat wel hebben, die starten het NK vanaf de klasse ZZZ t/m GP, en zie je niet in de lagere klassen op de Hippiade.
Ja, de stalruiters misschien wel, maar ook die moet net geluk hebben dat hun jonge paard braaf de baan doorgaat. Die starten niet met een al gekwalificeerd paard. Dus daar kun jij met je brave, misschien wat simpeler paard prima tegen strijden.
Er is door de KNHS eerder al eens gekeken naar mogelijk andere indelingen van de sport. Ook indelingen op leeftijd van bijvoorbeeld de ponyruiters (een amazone van 16 is veelal een stuk handiger dan eentje van 10 jaar die beiden in dezelfde rubriek uitkomen). Zelfde met ruiters van 60+ die tegen soepelere jongere ruiters met dito paarden rijden. Maar zoiets is gewoonweg lastig in te richten en met reguliere wedstrijden of selecties, krijg je geen enkele rubriek gevuld dat het de moeite is.
Ik ben van mening dat als je op reguliere wedstrijden al geen scores kunt rijden tussen de 65-70%, je van tevoren al weet dat je op een NK niet in de top 10 eindigt. Dan kun je op een selectie wellicht nog in de top 5 zitten en dan is het gewoonweg al super dat je een uitnodiging op zak hebt voor het NK, maar heb dan niet de verbeelding dat je kampioen kunt worden. Degenen die dat wel worden, rijden nu eenmaal op alle wedstrijden rond de 70% en zijn een stuk stabieler. Daarnaast is het wel het NK en wil je zowel als jury, maar ook als toeschouwer een goed niveau zien daar.
Padoertje schreef:Ja, maar wat is nu precies die prof? Iemand die toevallig met het ene paard ZZZ start en een jonkie heeft in het L hoeft geen prof te zijn. Ik ken genoeg mensen die 5+ paarden heeft, maar geen prof is. Sterker nog, die hebben niet eens een startpas.
De groep die daadwerkelijk zijn geld verdient (en dan bedoel ik echt er goed van kan rondkomen) met de paardensport is niet zo groot.
Padoertje schreef:Even als voorbeeld: bekende amazone uit ZH heeft in het verleden kader gereden. Is al jaren uit de hogere dressuursport (rijdt al jaren geen subtop meer) en heeft thuis enkel wat eigen jonge dieren in opleiding. Mag zij die paarden dan niet kwalificeren voor een kampioenschap omdat dat 'sneu' is voor de gewone ruiter die misschien wel een beter/ouder/verder opgeleid paard tot zijn beschikking heeft in diezelfde rubriek en dus net zoveel kans maakt als die ex-kader amazone? Beetje flauw om dergelijke ruiters dan uit te sluiten op basis van hun prestaties van misschien wel 10 jaar geleden...