Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rkvdh schreef:Totaal onzinnige lijst van prijzen. Hieruit blijkt dat ze geen idee hebben van wat de waarde van paarden en pony's is en nog afgezien van de emotionele waarde voor vele onder ons! Ik denk dat het afschieten van wolven vele malen goedkoper is. Als men zo nodig wolven wil zien, ga dan naar de dierentuin.
Ibbel schreef:Goeie grutten. Een hengst is 110 euro korting tov een ruin. Dat kost kennelijk een castratie volgens BIJ12, en dat een hengst goedgekeurd voor de fok zou kunnen zijn, is geen reden tot een hogere waarde? Ben benieuwd wat er gebeurt als er een goedgekeurde Fjordenhengst van het stamboek in een begrazingsproject een keer het haasje is...
Niet goed gevaccineerd? Kan korting betekenen. Is de redenering dan, je hebt er dit jaar geen 35 euro DA kosten ingestopt of zo?
Daarna ben ik maar gestopt met lezen. Max waarde 2500 is trouwens ook een lachertje.
Pareltjes schreef:Ik vind het schofferen van mensen. De vergoedingen van pasgeboren veulens?
Als schapenhouder kom je er beter vanaf. Op geen enkele manier dekt het de economische, laat staan de emotionele schade.
Wat een overheids arrogantie! Maar dat zijn we inmiddels ruimschoots gewend.
anjali schreef:Ik ben Startrek-fan. Ik hoop van ganser harte dat die pro-wolfers samen met hun wolvenbende worden overgestraald enkele reis naar een verre onbewoonde en onbewoonbare planeet buiten onze Melkweg, waar ze het dan samen met hun troeteldieren mogen gaan uitzoeken....
Sansevieria schreef:Pareltjes schreef:Ik vind het schofferen van mensen. De vergoedingen van pasgeboren veulens?
Als schapenhouder kom je er beter vanaf. Op geen enkele manier dekt het de economische, laat staan de emotionele schade.
Wat een overheids arrogantie! Maar dat zijn we inmiddels ruimschoots gewend.
Zijn het nu enkel de paardenmensen die geschoffeerd worden?
Denk jij dat je alleen bij een paard emotionele schade van een wolf kunt oplopen?
Of bedoel je het niet zoals je het hier letterlijk schrijft? Kan ook dat ik het verkeerd begrijp![]()
Mensen met vee (schapen, runderen) werden bij de eerste aanvallen immers telkens weggezet als te lui, geen geld willen uitgeven, gierig, en de schapen gingen immers toch in de shoarma...
Dat de bedragen een lachtertje zijn, mee eens, maar wat maakt dan mensen doorgaans denken dat het voor schapen minder erg is en dat een eventuele vergoeding de kosten of emoties dekt?
Oprechte vraag hoor?
In een ander topic schrijft iemand, er zijn minder schapen hier in de buurt, daardoor lopen mijn paarden meer risico. Ik denk dan, ja en?? Wat maakt het dan voor jou erger?
Dan voor iemand bijvoorbeeld die zijn flessenlammeren in stukken gereten op de wei ziet liggen, ondanks hoge kosten voor zogenaamd wolfwerende afrastering?anjali schreef:Ik ben Startrek-fan. Ik hoop van ganser harte dat die pro-wolfers samen met hun wolvenbende worden overgestraald enkele reis naar een verre onbewoonde en onbewoonbare planeet buiten onze Melkweg, waar ze het dan samen met hun troeteldieren mogen gaan uitzoeken....
Ja, dat zou menigeen vast ook wel willen, helaas zitten we niet in het sprookje met roodkapje en de boze wolf
Elisa2 schreef:Eigenlijk als er paarden ten prooi vallen aan de wolf zou er gewoon geprocedeerd moeten worden, de ECHTE waarde van het paard zou vergoed moeten worden PLUS de emotionele waarde.
En entingen/ontwormingen etc. kosten allemaal extra geld dus reken dat nog maar bovenop die waarde.
Ik denk een paar van dit soort rechtszaken en het is snel klaar met het niet beheren van de wolf.
Elisa2 schreef:Eigenlijk als er paarden ten prooi vallen aan de wolf zou er gewoon geprocedeerd moeten worden, de ECHTE waarde van het paard zou vergoed moeten worden PLUS de emotionele waarde.
En entingen/ontwormingen etc. kosten allemaal extra geld dus reken dat nog maar bovenop die waarde.
Ik denk een paar van dit soort rechtszaken en het is snel klaar met het niet beheren van de wolf.
Sky_As schreef:Elisa2 schreef:Eigenlijk als er paarden ten prooi vallen aan de wolf zou er gewoon geprocedeerd moeten worden, de ECHTE waarde van het paard zou vergoed moeten worden PLUS de emotionele waarde.
maar de wolf heeft geen eigenaar toch? Dus tegen wie wil je procederen? (oprechte vraag)
Ik heb eens gelezen dat als je een wild hert tegen je auto aan krijgt, en je auto total loss is, dat ook echt je eigen verlies is als je niet allrisk verzekert bent. Zou dit niet hetzelfde zijn?
Andere vraag? Zou je je paard tegen de wolf kunnen verzekeren? Is er iemand die daar wel eens naar geïnformeerd heeft? (misschien raar geformuleerd, maar ik hoop dat jullie het begrijpen)