Konikpaarden mogen niet meer grazen, 'is dierenmishandeling'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 18:25

herr_balou schreef:
Alleen grazen ze niet tussen de planten maar eten ze juist die planten graag op het moment dat die verfoeilijke zaaddozen erin hangen... Best dom van wilde paarden maar goed de Konik is dan ook geen echt wild paard maar gefokt door mensen.

Wat stel je voor, dat ze dan maar even de auto pakken naar de supermarkt?

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:11

Lieser schreef:
herr_balou schreef:
Alleen grazen ze niet tussen de planten maar eten ze juist die planten graag op het moment dat die verfoeilijke zaaddozen erin hangen... Best dom van wilde paarden maar goed de Konik is dan ook geen echt wild paard maar gefokt door mensen.

Wat stel je voor, dat ze dan maar even de auto pakken naar de supermarkt?

Lijkt me een uitstekend plan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:35

Hahahahahaha herr-balou.

Tja ,wordt hier niet van een mug een olifant gemaakt?

Mijn paardje staat ook semi wild en ik haal de klitten eruit maar er zijn paarden die ook wel flink onder zitten als de klit er weer is en daar lijken ze geen last van te hebben.
Eerlijk gezegd heb ik daar nooit zo het probleem van gezien. En volgens mij de paarden ook niet.

tienus63

Re: Konikpaarden mogen niet meer grazen, 'is dierenmishandeling'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 19:41

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:55

link2thepast schreef:
Huertecilla schreef:
afgezien van ´dierenleed´ en het wel/niet ´natuurlijke´ van de Oostvaardersplassen,

Mensen ( en ratten :-) ) drinken ook gewoon alcohol en doen dingen die niet goed voor ze zijn omdat ze die niet begrijpen. Instinctief en impulsief gedrag zonder het vermogen om over de gevolgen na te denken.

Als je iets zou willen beargumenteren, is het feit dat evolutie niet werkt omdat de veranderingen sneller gaan dan de veranderingen in de genetische aanpassingen. Een generatie heeft immers 3 a 4 jaar nodig terwijl de mens het gebied kan aanpassen binnen 1 seizoen.

%)

Jessica007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 02:20

Twee jaar terug heb ik nog melding gemaakt bij de (dieren)politie omdat er bij ons in de buurt een aantal ponies liepen die letterlijk stijf stonden van de klittebollen. Maar nee, was geen mishandeling of slechte verzorging want ze hadden immers water en eten :(

Ik ben blij dat er nu een uitspraak is waarin wordt erkend dat dit wel degelijk dierenleed is