Schiet mij maar lek.

Ik rijd wekelijks in den treek, alleen niet de kant waar de hond gepakt is.
Ik hoop m niet tegen te komen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Juut schreef:...ben ik nu de enige die er vooral van schrikt dat een aangelijnd hondje is gegrepen en meegesleurd?
Fika schreef:Ik blijf het zo apart vinden dat mensen echt geloven dat dit wolven zijn.
Hybrides, vast en zeker, maar de Europese wolf (Canis Lupus Lupus) ziet er compleet anders uit en gedraagt zich uiteraard ook compleet anders.
Wat in principe wel uitmaakt, aangezien de wolf een beschermde status heeft, maar de hybrides niet.
Het meest bizarre idee ooit om wolfhybrides uit te zetten in Nederland, wat is het volgende, tijgers? Leeuwen?
Je hond aanlijnen helpt trouwens niet, probleemwolven(hybrides) plukken ze gewoon van de lijn.
Lukasje schreef:Echt he !!
Hetvolgende wordt de beer. Die komt dan spontaan vanuit Spanje door Frankrijk. Een aantal vindt dan het militair domein in Belgisch Limburg onweerstaanbaar, andere reizen door naar Nederland.
Lithya schreef:Lukasje schreef:Echt he !!
Hetvolgende wordt de beer. Die komt dan spontaan vanuit Spanje door Frankrijk. Een aantal vindt dan het militair domein in Belgisch Limburg onweerstaanbaar, andere reizen door naar Nederland.
Zonder gekheid. Heb begrepen dat de beer via Duitsland wel al aan het oprukken is..
Er zijn genoeg filmpjes in omloop waar te zien is dat wolven worden uitgezet. Waarom zijn er dan mensen nog zo kwaad wanneer je zegt dat veel wolven hier niet zelf heen zijn komen lopen, maar een lift hebben gehad?
tamary schreef:Met nesten van 5-8 pups per jaar en dus een verdubbeling van de populatie elke 2-3 jaar (zie je elders ook) is dat helemaal niet nodig. Statistisch heet dat een hockystick curve, eerst langzaam en dan bijna recht omhoog.
En met hetzelfde groeicijfer bij de buren is het flinke stukken wandelen op eigen pootjes ook niet raar, er is er eerder dit jaar eentje gevonden in Catalonie die geboren is in noord-duitsland. Voor de exponentiele groei is uitzetten dus geen noodzaak ook al denkt ons brein misschien van wel gezien hoe rap het er meer worden.
GabberGill schreef:Het verhaal van het hondje vind ik heel sneu maar ik vind de actie van de eigenaar ook niet heel slim als ik die lees.
Ze wandelt,
Komt 2 wolven tegen,
Loopt weg en gaat rustig in dat gebied op een bankje zitten.
Terwijl ze daar zit wordt het hondje idd vanuit her niets van achter gegrepen.
Dat is wat ik gelezen heb. Move your ass als je der 1 tegenkomt en laten we voorop stellen dat een hond niks is tegenover een wolf he maar kom op het was een poedel. Wat deed ze daar nog.
mairead schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom er in een groot land als Noorwegen maar 30 wolven (mogen) rondlopen? En dan mogen daar nog jaarlijks 15 van geschoten worden!
Terwijl er hier op de Veluwe alleen al 30 lopen?
mairead schreef:Kan iemand mij uitleggen waarom er in een groot land als Noorwegen maar 30 wolven (mogen) rondlopen? En dan mogen daar nog jaarlijks 15 van geschoten worden!
Lithya schreef:Lukasje schreef:Echt he !!
Zonder gekheid. Heb begrepen dat de beer via Duitsland wel al aan het oprukken is..
Er zijn genoeg filmpjes in omloop waar te zien is dat wolven worden uitgezet. Waarom zijn er dan mensen nog zo kwaad wanneer je zegt dat veel wolven hier niet zelf heen zijn komen lopen, maar een lift hebben gehad?
Captain schreef:GabberGill schreef:Het verhaal van het hondje vind ik heel sneu maar ik vind de actie van de eigenaar ook niet heel slim als ik die lees.
Ze wandelt,
Komt 2 wolven tegen,
Loopt weg en gaat rustig in dat gebied op een bankje zitten.
Terwijl ze daar zit wordt het hondje idd vanuit her niets van achter gegrepen.
Dat is wat ik gelezen heb. Move your ass als je der 1 tegenkomt en laten we voorop stellen dat een hond niks is tegenover een wolf he maar kom op het was een poedel. Wat deed ze daar nog.
Lekker victim blaming. Ga je goed?
Misschien was mevrouw wel slecht ter been?
Misschien had mevrouw wel al 2 km terug gelopen?
Misschien moest het hondje even rusten?
Allemaal dingen waar we niets van weten want het wordt lekker vaag gehouden.
Punt is, dat de zogenaamde wolven'experts' altijd hebben gezegd dat ze geen mensen zullen benaderen en je niet voor een wolf hoeft te vrezen.
Dat zeggen ze nog steeds.
Het gros van de mensen leest niet mee in wolf topics of Facebook pagina's en heeft dus geen idee dat dat allemaal niet waar is.
Mevrouw dacht dat hondje aan de lijn veilig was. Dat is niet de schuld van de mevrouw, maar van de overheid/provincie/wolvenexperts/bosbeheerder die niet eerlijk zijn over het gevaar en risico van wolven.