Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Ik was van de week met Brix aan de wandel, wordt hij ineens onrustig. Ik luisteren.... vuurwerk. Hij is er echt schijte bang van. Het is juli, rot op met je vuurwerk. Ga Weg.
Wij rijden van 26 december tot en met 1 januari niet. Dan heeft hij vrij, het is echt te zielig om hem aan het werk te zetten. Hij is zo bang, als hij niet in z'n box staat, laat hij z'n plas lopen en schijt hij zich helemaal leeg. Uiteraard komt hij los, we longeren, van alles wat, maar niet onder het zadel. Als hij aan de longeerlijn loopt en het wordt te gek, kan hij binnen 1 minuut in z'n box staan.
windsor14 schreef:Waarom zijn ze niet eerder naar de paarden gaan kijken ?
Als je vuurwerk hoort, en niet weet van wat zou ik toch even naar de paarden gaan kijken, en niet pas de volgende ochtend.
Dat wil niet zeggen dat vuurwerk mag, nee in tegendeel geheel verbieden !
Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.
windsor14 schreef:rien10 schreef:Ik was van de week met Brix aan de wandel, wordt hij ineens onrustig. Ik luisteren.... vuurwerk. Hij is er echt schijte bang van. Het is juli, rot op met je vuurwerk. Ga Weg.
Wij rijden van 26 december tot en met 1 januari niet. Dan heeft hij vrij, het is echt te zielig om hem aan het werk te zetten. Hij is zo bang, als hij niet in z'n box staat, laat hij z'n plas lopen en schijt hij zich helemaal leeg. Uiteraard komt hij los, we longeren, van alles wat, maar niet onder het zadel. Als hij aan de longeerlijn loopt en het wordt te gek, kan hij binnen 1 minuut in z'n box staan.
Ohh dan is Brix echt heel erg bang ervan.
Heeft hij een nare ervaring mee gehad ?
DuoPenotti schreef:Ik ga de vergunningen in de krant toch niet bijhouden omdat er in juli kans is op vuurwerk.
Overigens de weekkrant komt hier niet. Geen bezorger.
rien10 schreef:Ik was van de week met Brix aan de wandel, wordt hij ineens onrustig. Ik luisteren.... vuurwerk. Hij is er echt schijte bang van. Het is juli, rot op met je vuurwerk. Ga Weg.
hahahatsjoe schreef:c_alsemgeest schreef:Bij ons in de regio wordt het inderdaad steeds erger. Ook rondom onze stal, die op steenworp afstand is van meerdere sportclubs (voetbal, hockey, tennis) en er is bijna wel elk weekend vuurwerk wat afgestoken wordt in de zomer. En dan geen losse knal... echt bakken gaan de lucht in. Politie en gemeente doen er niks aan helaas.
En als je met de clubs gaat praten geven ze 1x vooraf een waarschuwing... maar even later wordt het weer zonder waarschuwing afgeschoten.
Bij de gemeente melden en vragen om handhaving. Vreselijk dit bericht en vooral het idee dat de paarden een hele nacht pijn hebben geleden.
petraaken schreef:Er is echt iets voor te zeggen om in de middle of nowhere te wonen. Heb je tenminste geen last van dit soort gekkenwerk. Liever geen vuurwerk meer. Gewoon compleet verbieden. Geld bespaart dat beter besteed kan worden en geen leed meer voor de dieren en hun eigenaars.
GabberGill schreef:Zal ik zeker doen. Het is werkelijkwaar een nachtmerrie en ben best begaan met deze mensen.
De kleine pony blondy is overgeplaatst naar de buren omdat ze anders alleen zou staan. Sense leek wat dagen in shock maar lijkt nu wel wat helderder te zijn. Het is nu echt afwachten hoeveel schade er aan de zenuwen is.
Ze zouden eigenlijk pas aankomende dinsdag met dit traject starten maar omdat ze eergisteren echt heel slecht stond zijn ze al begonnen in de hoop dat ze zoveel mogelijk voor haar kunnen betekenen en ze uiteindelijk weer thuis staat met haar vriendinnetje blondy.
Ik weet dat er een gofund gestart is rondom dit paard aangezien deze kosten heel hoog worden en ze er nog wel even staat.
Zelfs agenten zijn van slag door wat hier gebeurde en iedereen doet zijn best om dit verhaal eerlijk af te sluiten.
Ikzelf persoonlijk vind de mensen die zowel het terein verhuurde als de burgemeester erg laks. We kunnen wel vergunningen krijgen en geven maar een kleine aankondiging of benadering naar de mensen rondom zou wel fijn zijn.
Ook zeggen ze dat het uit de buurt van de paarden was maar het weiland grenst letterlijk bijna aan deze locatie. Er zit echt maar een stukje tussen.
10 min dit kabaal op die afstand is gewoon asociaal en had zeker besproken moeten worden met de eigenaren van de dieren.
[ [url=m/PC69Gz.jpg]Afbeelding[/url] ]
Waar de locatie pijl staat is de plek waar ze het afstaken en blauw omcirkelt is de weide waar de ellende is gebeurd.
Ik vind de afstand zelf dus niet voldoende het is er letterlijk naast
rien10 schreef:Lief, zo’n go fund me actie. Maar dit moet de vuurwerk klojo ehhh afsteker vergoeden. Verzekering? Of is het bewijs technisch niet rond te krijgen?
rien10 schreef:Lief, zo’n go fund me actie. Maar dit moet de vuurwerk klojo ehhh afsteker vergoeden. Verzekering? Of is het bewijs technisch niet rond te krijgen?
GabberGill schreef:Ik denk dat de familie het meest boos is om de situatie dat het nergens vermeld was.
En heel eerlijk
Als dit naast jouw paarden gebeurd wordt je ook niet gelukkig en probeer je dit ook te voorkomen voor de volgende.
Niemand heeft dit bewust gedaan dat snapt iedereen. Alleen denk ik dat het wel een eye-opener kan zijn om deze dingen wel aan te geven.
Zonder aangeven kan niemand maatregelen nemen en heel eerlijk
Verwacht jij zomaar ineens vuurwerk naast je paard?
Het is een zeer trieste gebeurtenis we hebben het hier niet alleen over medische kosten maar ook over een dier wat helaas ingeslapen moest worden. Dit is met geen enkel bedrag goed te maken. Deze meiden houden zoveel van hun paarden en dat weet ik! Ze hebben werkelijkwaar alles voor ze over, het gaat ze helemaal niet om het geld maar om het feit dat dit nooit meer zou mogen gebeuren.