Tancreda4 schreef:Zo'n bufferzone is best lastig met een plant die met pluisjes zich verspreid. Hier proberen we ze voor te zijn, we hebben op het erf een aantal groeiplaatsen van enkele planten en die probeer ik een paar x per seizoen weg te halen, en de bloei voor te zijn. Helaas dit jar toch weer 2 nieuwe planten op een heel andere plek aangetroffen. Ik voer het hooi van ons eigen erf niet, maar dan nog probeer ik er zoveel mogelijk voor de plant in toom te houden zodat die niet op het hooiland terecht gaat komen.
Dat de boer naast je niet goed voor zijn dieren is, wilt niet zeggen dat alle boeren zo zijn. Daarbij krijg ik het idee - door het dierenleed je wat doet - dat je wel wat hart voor dieren hebt. Dan wil je toch vookromen dat dat een giftige plant in het voer van koeien, maar ook paarden komt? Lang niet iedereen heeft eigen hooiland, het zelf in de hand, en is dus afhankelijk van boeren of andere bedrijven voor de lvering van hooi. Overal kan JKK opkomen, en in elk hooiland kan het gaan groeien. Als we met zijn allen het wat proberen in toom te houden, zorgt dat voor minder ellende (door het hele land!) waarbij dieren ziek worden of dood gaan omdat het toch in het hooi terecht is gekomen...
Het is niet een lokaal probleem, maar een landelijk iets. Het raakt niet alleen de boeren, maar ook veel paardenhouders die voor hun hooi afhankelijk zijn van die boeren.
De boer? Het is niet 1 boer het zijn er meerdere. En ik weet dat er ook boeren zijn die het beter doen maar die zijn hier een speld in een hooiberg.
En voor Popstea ik kom én uit de stad én van het platteland én van zee. Sommige mensen groeien in een omgeving op en kunnen zich van niets anders een voorstelling maken.............