Paard de dood ingejaagd op Appleby Horse Fair

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 06:15

VuurVleugels schreef:
Weer een mooi voorbeeld van hoe sommige (letterlijk) gewoon stoppen met lezen zodra bekend is dat een bericht van een bepaalde partij afkomstig is, wat ik een tijdje terug ook al omschreef. Een paard is op een evenement dat al slecht bekend staat gestorven, maar nee, omdat het door een stelletje bomenknuffelaars gepost is vinden sommigen het stemmingmakerij.

Zegt een stuk meer over die mensen dan over de bomenknuffelaars en wint dus, in ieder geval hier, geen zieltjes voor jullie case.

Lang leve de bomenknuffelaars die hun kop boven het maaiveld uit durven te steken. Dat ze maar voor altijd mogen blijven opkomen voor de underdog.

Over het algemeen is wel bekend dat met name travelers (en de Amish) nou niet bepaald diervriendelijk zijn

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 06:40

alice0cullen schreef:
Appelby heeft niet echt een fantastische reputatie, ook wel gebaseerd op een stuk racisme richting de Roma, Sinti en de overige Traveller mensen. Dit soort artikelen helpen daar niet bij. Zeker niet omdat Gypsy gewoon een scheldwoord is, en als slur wordt gezien door de gemeenschap.

Wat heeft dit met het paard te maken?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 07:47

kally

Re: Paard de dood ingejaagd op Appleby Horse Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 08:48

Het is daar elk jaar wel wat wat ik door de jaren gelezen heb en als je soms de
filmpjes ziet wordt je ook niet vrolijk…
Pony’s over de straat zo hard mogelijk laten racen of het water in in voor een soort doop en verdrinken, ik kan er niet echt iets positiefs uit halen zo door de jaren heen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:23

Veel zijn idd niet zachtaardig met hun dieren, maar zonder het fijne te weten kunnen we ook niet oordelen, mss was dit wel net een goeie eigenaar en zakte het dier in elkaar door aorta ruptuur of hartfalen of eender was.

Vraag me oprecht was waarom zo’n artikel gepost wordt? Staat weinig tot niets concreets in en wat moet je er dan van maken buiten een boel speculatie?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:40

Ik denk dat ze vooral door het stof gaan omdat ze bang zijn dat de fair wordt verboden ...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:03

VuurVleugels schreef:
Ik zie ze zelf inderdaad ook niet als bomenknuffelaars. Maar vele anderen helaas wel, tegenwoordig worden veel organisaties met een hart voor dieren als belachelijk weggezet. Vooral sinds de grote opkomst van het veganisme is dat een ding, want wanneer mensen het gevoel hebben dat het ze door de strot wordt geduwd komt er weerstand en ridiculisering. Terwijl het écht goede, professionele organisaties kunnen zijn, zoals deze.

Ja dat hebben de meeste toch echt aan zichzelf te danken. Bij echt leed zie je ze niet (Oostvaardersplassen, wolven aanvallen, Exmoorpony's etc.) smijten met desinformatie, manipulatie en zijn vaak maar op 1 doel uit.

En ja, de organisaties die WEL goed werk leveren worden daardoor minder serieus genomen. Dus je kunt beter naar de slechte organisaties wijzen die het verpesten voor de goede. Dan zomaar mensen voor van alles uit gaan maken.
Spoiler:
(niveautje ook :o )

De gypsy's staan er om bekend niet bepaald zachtzinnig om te gaan met hun dieren helaas. Wat er hier precies is gebeurd is me niet duidelijk. Maar ik vind het wel heel treurig dat er een paard overleden is. :(

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 12:13

https://www.thewestmorlandgazette.co.uk ... orse-fair/

Hier staat wat meer informatie, er wordt met de paarden geraced en ze worden verhandeld en kennelijk krijgen ze niet altijd genoeg rustpauzes en water tussendoor waardoor er meerdere paarden waren/ zijn met tekenen van uitputting. Het is wel bekend dat paarden kunnen sterven door uitputting. Zeer triest en totaal onnodig.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:45

tengeltje11 schreef:
Veel zijn idd niet zachtaardig met hun dieren, maar zonder het fijne te weten kunnen we ook niet oordelen, mss was dit wel net een goeie eigenaar en zakte het dier in elkaar door aorta ruptuur of hartfalen of eender was.

Vraag me oprecht was waarom zo’n artikel gepost wordt? Staat weinig tot niets concreets in en wat moet je er dan van maken buiten een boel speculatie?

Ik geloof daar dus niet zo in, waarom is men op zoek naar de eigenaar dan, waarom is die niet terplekke gebleven als er allemaal niets aan de hand is.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 13:59

Wintu schreef:
tengeltje11 schreef:

Ik geloof daar dus niet zo in, waarom is men op zoek naar de eigenaar dan, waarom is die niet terplekke gebleven als er allemaal niets aan de hand is.

Maar wie zegt dat de eigenaar niet ter plekke is gebleven? Als ze(de mensen die de commentaar geven), het allemaal zo zeker zijn, stonden er wel foto’s enzo bij lijkt me? Voor hetzelfde geld gaat het over een verhaaltje ‘horen zeggen’.

Voor het zelfde geld niet, maar de onschuld van de twijfel is geen slecht iets lijkt me?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:04

tengeltje11 schreef:
Maar wie zegt dat de eigenaar niet ter plekke is gebleven? Als ze(de mensen die de commentaar geven), het allemaal zo zeker zijn, stonden er wel foto’s enzo bij lijkt me? Voor hetzelfde geld gaat het over een verhaaltje ‘horen zeggen’.

Voor het zelfde geld niet, maar de onschuld van de twijfel is geen slecht iets lijkt me?

https://cumbriacrack.com/2024/06/06/app ... xhaustion/

Als hij ter plekke was gebleven zouden ze dan zijn foto rond laten gaan?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:13

Is ook in samenwerking met de politie zoals ik het lees.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 14:15

Klopt.
Dus er is echt wel meer aan de hand dan een paard dat met grote pech is overleden. Wat natuurlijk altijd kan.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:23

Maar kan toch ook zijn dat de man tijdens het overlijden van het paard wel aanwezig was maar in afwachting van een onderzoek of dergelijke nog vrij was en in de tussen tijd is gevlucht nu blijkt dat ze hem kunnen vervolgen.

Heel sneu voor het paard..

Edit: lees nu dat het niet bekend is wie er verantwoordelijk voor is. Dan klopt mijn theorie ook niet :o

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 15:48

Ik snap eigenlijk niet zo goed, waarom het bericht zo in twijfel wordt getrokken, er zijn klootzakken in de wereld die paarden mishandelen. Dit was er een van, dier zat onder de zweren, is oververhit en tot uitputting gereden, ze gaan daar niet zo fijn met dieren om. Deze man voelde de bui hangen en weg was ie. Wordt gezocht door de RSPCA en de politie.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 20:51

Wintu schreef:
beert schreef:
Ik snap echt niks van dit bericht. Allemaal nietszeggende details over de stokmaat van het dier en hoe laat het was. Maar niet wat er dan gebeurd is. En hoe kun je nou wel weten dat een paard de dood in is gejaagd, maar niet de koetsier lokaliseren? Die zit dan toch op de koets zou je zeggen? Of is het paard dood gevonden op de fair? Dus dat die daar ineens lag?

Misschien je gewoon eens inlezen.... sommige mensen zijn gewoon klootzakken met dieren, beter gezegd, de hoeveelheid mensen die naar is tegen dieren is best groot. Dus waarom dit meteen in twijfel trekken. De eigenaar heeft schijnbaar zijn paard gewoon laten liggen op straat, anders proberen ze hem niet met foto en al op te sporen of wel dan. Waarom zou je je paard zomaar laten liggen en vertrekken ....

Ik trek het verhaal niet in twijfel. Ik heb de drie genoemde bronnen gelezen en ik snap het verhaal niet. Dat is wat anders dan dat ik erover twijfel of het paard al dan niet dood is onder verdachte omstandigheden.

Maar ik heb dus ook nergens gelezen dat het paard dood op straat lag. Alleen dat er een dood paard is en dat er beelden zijn van dat hij eerder nog leefde.

Het is best een lang artikel met veel non-informatie over o.a. de stokmaat en wat je kan doen als je op de fair bent en iets meer weet. Omdat het zo warrig geschreven is, roept het bij mij vragen op. Dat is ook wat ik letterlijk aangeef.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 13:25

Wintu schreef:
alice0cullen schreef:
Appelby heeft niet echt een fantastische reputatie, ook wel gebaseerd op een stuk racisme richting de Roma, Sinti en de overige Traveller mensen. Dit soort artikelen helpen daar niet bij. Zeker niet omdat Gypsy gewoon een scheldwoord is, en als slur wordt gezien door de gemeenschap.

Omdat hierboven wordt meegewerkt aan de stigmatisering van een groep gemarginaliseerde mensen. En naar ze wordt gerefereerd met een scheldwoord. :o

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:13

alice0cullen schreef:
Wintu schreef:

Omdat hierboven wordt meegewerkt aan de stigmatisering van een groep gemarginaliseerde mensen. En naar ze wordt gerefereerd met een scheldwoord. :o

Misschien daar dan een apart topic over openen.

De reputatie heeft Appleby door hoe veel van de mensen akelig met hun dieren om gaan. Toevallig zijn dat in deze de travellers, waarom moet daarvoor nu weer de racisme kaart getrokken worden.
Als ze de dieren wat beter behandelen, hoeven ze ook niet bang zijn voor dit soort artikelen, hebben ze helemaal zelf in de hand.

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 05:30

Helemaal met je eens Wintu!

Ze hebben de reputatie geheel en alleen aan zichzelf te danken!
Het zijn niet echt lieverdjes!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 07:38

DuoPenotti schreef:
tengeltje11 schreef:

https://cumbriacrack.com/2024/06/06/app ... xhaustion/

Als hij ter plekke was gebleven zouden ze dan zijn foto rond laten gaan?

Die foto is uit 2023 volgens de ondertitel? Typfoutje of is het hele verhaal oud of weten ze exact wie het was en hadden ze alleen oude beelden van diegene... >;)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 07:42

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 08:42

Triest...zoals ik het lees gebeurd er s"nachts dus van alles. Zou er gewoon geen mogelijkheid zijn dat de paarden s"nachts ergens in/ op stal worden gezet waar ze kunnen eten, rusten en drinken? En dat de stallen dan gewoon afgesloten en bewaakt worden voor de nacht oid.