Grote stalbrand Ohio kost tussen de 60 en 90 paarden het leven

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Grote stalbrand Ohio kost tussen de 60 en 90 paarden het leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 20:06

inderdaad moonfish

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 22:05

moonfish13 schreef:
Sorry maar bij elke stalbrand huilt mijn hart net zo hard, wat voor dieren er ook zaten.
Geen boer wil zijn koeien dood zien gaan, geen boer wil zijn varkens dood zien gaan.

Ik denk oprecht dat er heel heel weinig boeren zijn die niet kapot gaan van binnen, al tonen ze het tov de media misschien niet…

Eens. Ik heb gelukkig ook geen verschil gezien bij berichten over stalbranden met varkens. Ook daar berichten van ongeloof, medeleven, gruwels. Het is voor elk dier verschrikkelijk zo om te komen en voor elle eigenaar verschikkelijk z'n dieren zo te verliezen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 22:12

moonfish13 schreef:
Sorry maar bij elke stalbrand huilt mijn hart net zo hard, wat voor dieren er ook zaten.
Geen boer wil zijn koeien dood zien gaan, geen boer wil zijn varkens dood zien gaan.

Ik denk oprecht dat er heel heel weinig boeren zijn die niet kapot gaan van binnen, al tonen ze het tov de media misschien niet

Vraag me alleen af of het enkel en alleen voor de dieren is of meer financieel :o
Gezien ik de gehele industrie buiten branden om ook niet altijd even vriendelijk vind.

Lamujer

Re: Grote stalbrand Ohio kost tussen de 60 en 90 paarden het leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 22:18

Wat een vreselijke nachtmerrie, die arme paarden…

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 23:49

Elin_ schreef:
moonfish13 schreef:

Ik denk oprecht dat er heel heel weinig boeren zijn die niet kapot gaan van binnen, al tonen ze het tov de media misschien niet

Vraag me alleen af of het enkel en alleen voor de dieren is of meer financieel :o
Gezien ik de gehele industrie buiten branden om ook niet altijd even vriendelijk vind.

Misschien moet je die discussie gewoon elders gaan voeren. Daar gaat het nu helemaal niet om wie wat nu erger vindt en met welke reden. Dit topic gaat over een stalbrand waarbij veel paarden omgekomen zijn.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 08:16

Elin_ schreef:
moonfish13 schreef:

Kan het je zeggen van goede kennissen. Die waren kapot. Voor de dieren.
En zij waren zo ook goed voor de dieren. Dat zullen de vegans niet geloven. Maar dat blijft zo.

Veel stal branden bij vee stallen beginnen ook in het dak.
En daar helpen sprinklers niet...
En met de verplichte luchtwassers van de overheid trekt het lekker zuurstof aan en gaat het nog 100 keer harder branden.

Gelukkig waren bij de kennissen ook veel dieren dood door vuur maar door rook. Dus zullen weinig pijn gehad hebben.

Overigens deze mensen zijn nooit meer opnieuw begonnen... En hebben daarmee veel verzekeringsgeld laten liggen...

.. De geldwolven...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:09

Elin_ schreef:
moonfish13 schreef:

Erg bekrompen gedachte dit. Ik zou zeggen ga eens op de koffie bij mensen die dit overkkmen is.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:44

beert schreef:
Elin_ schreef:

Misschien moet je die discussie gewoon elders gaan voeren. Daar gaat het nu helemaal niet om wie wat nu erger vindt en met welke reden. Dit topic gaat over een stalbrand waarbij veel paarden omgekomen zijn.

We zitten hier op een openbaar discussieforum :=, dat terzijde startte ik geen discussie, maar uitte ik mijn gedachtegang erover. Of hetgeen waar ik soms over twijfel.

DuoPenotti schreef:
Kan het je zeggen van goede kennissen. Die waren kapot. Voor de dieren.
En zij waren zo ook goed voor de dieren. Dat zullen de vegans niet geloven. Maar dat blijft zo.

Veel stal branden bij vee stallen beginnen ook in het dak.
En daar helpen sprinklers niet...
En met de verplichte luchtwassers van de overheid trekt het lekker zuurstof aan en gaat het nog 100 keer harder branden.

Gelukkig waren bij de kennissen ook veel dieren dood door vuur maar door rook. Dus zullen weinig pijn gehad hebben.

Overigens deze mensen zijn nooit meer opnieuw begonnen... En hebben daarmee veel verzekeringsgeld laten liggen...

.. De geldwolven...

Dat zal ongetwijfeld. Het zal traumatisch zijn. Begrijp mij niet verkeerd dat ik - naast feit dat ik geen vegan ben en niet roep dat slachten altijd 'sielugh' is - de doelgroep niet af wil doen als stel geld beluste dierenmishandelaars, maar het is wel een business. Waar de één geld verdiend met schoenen verkopen, is dit een andere business. En waar het om geld draait, worden niet altijd de meest diervriendelijke keuzes voor gemaakt (zo werkt de wereld in de meeste gevallen), omdat het soms geld- of tijdbesparend werkt om voor de wellicht voor een stapje minder te gaan.

Dat is wel waar voor mij de schoen knelt. Uiteindelijk zijn het imo altijd de dieren die aan het aller- allerkortste eind trekken. Dat is wel wat ik zeg (vandaar ook mijn woordkeuze voor 'enkel en alleen voor de dieren' ipv dat het ze alleen om geld gaat) :)
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 13-06-24 12:59, in het totaal 2 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:45

En het geld verdien je het beste door juist goed voor de dieren te zijn....
Maar goed heeft geen zin dat te zeggen...is toch niet waar.... Ken dat riedeltje onderhand wel.
Dus laat het erbij.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 12:52

DuoPenotti schreef:
Maar goed heeft geen zin dat te zeggen...is toch niet waar.... Ken dat riedeltje onderhand wel.
Dus laat het erbij.

Dan verschillen we wellicht in de definitie en inhoud van 'goed zorgen'. Geeft niks, daar kun je ook verder niks aan doen. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 17:42

DuoPenotti schreef:
Dus laat het erbij.

Je zegt wat ik denk.
Dank, en ik ken iemand in de intensieve varkensopfok, en kon dus vragen stellen.
Megastallen zijn er omdat een luchtwassysteem destijds 600.000 euro was!!!
Ze heeft de hele optelsom gemaakt voor mij waar ze aan moeten voldoen en ze zegt je moét anders kun je de eisen niét betalen.

Wat zou helpen in haar ogen, is als de consument dubbel wil betalen.
Dan hoeven er maar de helft van het aantal dieren gehouden te worden.
Ze zegt de supermarkten en consument houdt dit in stand met de overheid met alle onbetaalbare eisen.
Het luchtwassysteem, heeft inderdaad als nadeel dat brand hierdoor inmens snel gaat.
Het brandalarm zit aan een telefoon gekoppeld hoor, ook bij uitval, alarm gaat af.
Maar je kunt niks doen, zo snel als het gaat.

Wat zij ook aanhaalde zijn overstap op andere vleesrassen, maar deze geven minder opbrengst.
De huidige zijn niet zo voorzichtig met de biggen, er zijn rassen die daar beter mee zijn.
Maar dat lusten mensen dan weer niet omdat het anders smaakt, als we zouden voeren ook wat men wenst.
Het is gewoon pure onwetentheid en wakker dier moet eens met néderlandse foto’s komen ipv erbarmelijke landen.

Iers rundvlees mag gewoon antibiotica in, en ze zegt de voeding op de verpakking, wilden onze runderen niet eens eten.
Die planten eten ze niet eens.
Maar voor de consument een lokkertje.
Dat vind ik gewoon niet fair zeker niet omdat hier de regels veel strenger zijn dan daar.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:22

Er is inmiddels een crowfunding opgestart om de Brant en Priest familie te helpen op te starten. Vele grote en kleine trainers en bedrijven bieden middels een veiling dekkingen aan van hun tophengsten en/ of andere artikelen.

https://internethorseauctions.com/aucti ... SodrDS16ZA

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 11:48

ElCamino schreef:
Er is inmiddels een crowfunding opgestart om de Brant en Priest familie te helpen op te starten. Vele grote en kleine trainers en bedrijven bieden middels een veiling dekkingen aan van hun tophengsten en/ of andere artikelen.

https://internethorseauctions.com/aucti ... SodrDS16ZA

ik las ergens dat ze al iets van 200.000 dollar opgehaald hebben! Wat fijn zo'n community <3