Hesselhøj Donkey Boy wordt gekloond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Hesselhøj Donkey Boy wordt gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 18:20

Denk dat er bij eigenaren ook altijd een stukje emotie bij zit als ze een eigen paard klonen... Maar ben nog steeds van mening dat het je meer op zal leveren als je dit budget tegen wat goede jonge paarden aan gooit :P
Al is geld bij sommige geen probleem :+
Maar je krijgt dus nooit 100% hetzelfde paard, dus waarom je dat zou willen is denk ik puur emotie.

Zinzi_jewel

Re: Hesselhøj Donkey Boy wordt gekloond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 23:35

Blijf het maar luguber vinden dat gekloot met genen en kloonen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 08:25

Zinzi_jewel schreef:
Blijf het maar luguber vinden dat gekloot met genen en kloonen!

Er is een film: "The boys from Brazil" waarin geprobeerd wordt Hitler te klonen. Dit is al een oudere film maar volgens Google zijn de technieken die daarin worden toegepast nog precies dezelfde als die men nu gebruikt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 08:38

Hollywood vind ik echt een schim van Jazz.

Heb Jazz gelukkig vaak irl mogen bewonderen en die hengst had enorm veel massa en uitstraling, echt een paard waar je U tegen zegt.
Hollywood is een ielig ruintje, zit geen uitstraling aan en heeft ook niet dezelfde kracht als Jazz.

Heb eerder een paar Jazz look a likes gezien bij zijn nakomelingen, moet even zoeken maar er liep er 1 GP zo'n 10/15 jaar geleden die wel echt sprekend op hem leek.

Edit: Volgens mij was dat Robin Hood.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 08:44

Als Hollywood niet dekt, dan zal hij wellicht mede daarom niet diezelfde hengstenuitstraling krijgen.
Dekken naast de sport vergt nogal wat van een hengst.

Klonen voor de wetenschap vind ik boeiend, klonen voor een kopie vind ik nogal zinloos. Maar als iemand daar zijn geld aan wil uitgeven: be my guest.

Anjali, de basis is vergelijkbaar door het oog van de leek. Technisch is er een enorme ontwikkeling geweest.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 08:47

Ik weet het niet, vind ze gewoon irl niet te vergelijken.

Heb ook weleens een Jazz merrie nakomeling gezien die meer op hem leek dan Hollywood. En Robin Hood was een ruin.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 08:49

Klopt, er zijn zo veel componenten die een paard maken tot wat hij is. En genetica copy pasten garandeert je geen kopie.
Opvoeding, indrukken, training, stalling, voer wat er in gaat, ervaringen en natuurlijk in het geval van hengsten of ze vanaf 3 dekken of nooit... dat scheelt zo veel.
Daarom zou ik inderdaad eerder het budget gebruiken en een volwassen dier zoeken die er op lijkt, ipv klonen en hopen op een kopie.

Maar goed... gelukkig heb ik het budget niet om ooit voor die keuze te staan _O-

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:07

Ze zijn ook niet 1 op 1 te vergelijken. Dat is een indirecte belediging naar eeneiige tweelingen.

Enkel genetisch zijn ze nagenoeg gelijk, maar een organisme is meer dan zijn genen.