Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Haarbal schreef:"Traditie!", ja, en tradities veranderen... Zaken moeten veilig kunnen voor mens en dier. Postelastieken en pantykousjes in de mond 'omdat je anders niet kan remmen' en het anders niet veilig is? Dan hoor je imo gewoon niet op die locatie!
Sintara schreef:Geen fijne foto nee, in mijn eigen ervaring was het altijd erg leuk. Mijn opa had altijd korte baan dravers en daar ging altijd alleen een doodgewoon menhoofdstel om. Het eerste paard waar ik als eenjarige al op zat was een kortebaan draver.
Maar, ze werden wel bloedje fanatiek tijdens zo'n draverij en dan was remmen soms wel een kunst. Is dat dierenmishandeling?
Wintu schreef:Sintara schreef:Geen fijne foto nee, in mijn eigen ervaring was het altijd erg leuk. Mijn opa had altijd korte baan dravers en daar ging altijd alleen een doodgewoon menhoofdstel om. Het eerste paard waar ik als eenjarige al op zat was een kortebaan draver.
Maar, ze werden wel bloedje fanatiek tijdens zo'n draverij en dan was remmen soms wel een kunst. Is dat dierenmishandeling?
Als je een dier pijn moet doen om te stoppen..
cajabol schreef:Ik sta helemaal achter dier en recht. Natuurlijk is het niet het enige wat mis is in de paardensport maar moeten we dit nu echt willen? Jonge dieren, meestal maar 2 jaar oud die voor het plezier van mensen moeten racen? Het slaat helemaal nergens op nmm en al helemaal niet om zoveel zaken te gebruiken op en om het hoofd om maar controle te blijven houden
Elisa2 schreef:[VN] Drafsport voor dummies, deel 3: de uitdossing van de draver
Hier staat wat meer uitleg.
Voor zover ik begrepen heb, heb je in de drafsport ook gewoon verschillende manieren van trainen en optuigen. Alles afhankelijk van wie het doet.
Elisa2 schreef:Wintu schreef:
Gewetensvraag, maar doen we dat niet allemaal als ons paard er vandoor gaat?
Ik zou nooit tekenen voor D&R, eerst factchecken..aangezien de helft van wat ze uitkramen leugens zijn.
LvdO schreef:cajabol schreef:Ik sta helemaal achter dier en recht. Natuurlijk is het niet het enige wat mis is in de paardensport maar moeten we dit nu echt willen? Jonge dieren, meestal maar 2 jaar oud die voor het plezier van mensen moeten racen? Het slaat helemaal nergens op nmm en al helemaal niet om zoveel zaken te gebruiken op en om het hoofd om maar controle te blijven houden
sta je dan ook achter al die andere dingen die dier&recht roept? want in principe, als zij hun zin zouden krijgen, zouden ze het liefst alle vormen van het houden van dieren willen verbieden. Dan mogen wij geen boer meer zijn, maar mogen de stedelingen ook geen honden en katten houden. Dan is het gedaan met het huisdier, het vee en ja, ook met het houden en rijden van paarden...
Hoe kun je achter zoiets staan?
cajabol schreef:Ik sta helemaal achter dier en recht. Natuurlijk is het niet het enige wat mis is in de paardensport maar moeten we dit nu echt willen? Jonge dieren, meestal maar 2 jaar oud die voor het plezier van mensen moeten racen? Het slaat helemaal nergens op nmm en al helemaal niet om zoveel zaken te gebruiken op en om het hoofd om maar controle te blijven houden
Wintu schreef:LvdO schreef:
sta je dan ook achter al die andere dingen die dier&recht roept? want in principe, als zij hun zin zouden krijgen, zouden ze het liefst alle vormen van het houden van dieren willen verbieden. Dan mogen wij geen boer meer zijn, maar mogen de stedelingen ook geen honden en katten houden. Dan is het gedaan met het huisdier, het vee en ja, ook met het houden en rijden van paarden...
Hoe kun je achter zoiets staan?
Als je het met een ding eens bent, dan sta je ineens compleet achter de organisatie en alles wat het doet? Wat een vreemde conclusie, ik heb een schijthekel aan Dier en Recht, maar vind ze in dit geval een valide punt hebben.
kyrkelover schreef:DuoPenotti schreef:Maar is er dan een bredere zachtere tongband te verzinnen?
Dit is juist enorm zacht.
Ze kunnen de tong ook nog gewoon bewegen ed.
Je ziet dit alleen ook goed omdat de neuzen niet dichtgesnoerd worden.
Wintu schreef:Sintara schreef:Geen fijne foto nee, in mijn eigen ervaring was het altijd erg leuk. Mijn opa had altijd korte baan dravers en daar ging altijd alleen een doodgewoon menhoofdstel om. Het eerste paard waar ik als eenjarige al op zat was een kortebaan draver.