Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wintu schreef:Bij natuurlijke kuddes in het wild klopt het wat Janneke zegt. Beetje zoals met olifanten, de ukkies en zwakken in het midden, de sterke dieren in een kring er om heen, stilstaand op de plaats.
Ibbel schreef:Wintu schreef:Bij natuurlijke kuddes in het wild klopt het wat Janneke zegt. Beetje zoals met olifanten, de ukkies en zwakken in het midden, de sterke dieren in een kring er om heen, stilstaand op de plaats.
Ja, ooit een documentaire gezien met leeuwen die op zebra's jagen? Ooit gezien dat de zebra's bleven stilstaan?
Hou toch op schei toch uit. Geen middelformaat prooidier blijft stilstaan als er een groot formaat roofdier een aanval doet.
Olifanten misschien wel, maar welke leeuw maakt daar een kans tegen, sowieso?
DuoPenotti schreef:Voordat ze iets geleerd hebben zijn ze op.
En ook geen nieuwe jonge veulens voor het volgende jaar.... goed bezig met een beschermde diersoort. En die wolf fokt maar door....
ZwarteHeks schreef:DuoPenotti schreef:Voordat ze iets geleerd hebben zijn ze op.
En ook geen nieuwe jonge veulens voor het volgende jaar.... goed bezig met een beschermde diersoort. En die wolf fokt maar door....
Nou dit!! Exmoor is een met uitsterven bedreigd ras. Wolven al lang niet meer.
Weet nou niet of het Exmoor stamboek dit kan waarderen, dit soort respectloos gedrag naar hun geliefde ras.
tienus63 schreef:[Moderatoropmerking:Bericht verwijderd vanwege copyright
Wintu schreef:ZwarteHeks schreef:Nou dit!! Exmoor is een met uitsterven bedreigd ras. Wolven al lang niet meer.
Weet nou niet of het Exmoor stamboek dit kan waarderen, dit soort respectloos gedrag naar hun geliefde ras.
Volgens mij is stamboek op de hoogte toch? Was dat verslag met dat kadaver en die saarloos ernaast niet van het stamboek? Ik zal even zoeken.
ZwarteHeks schreef:Ik doelde meer op de Britten, die zich stevig inzetten voor het ras. Ik ben onlangs in Exmoor geweest en veel geleerd over het behoud van het ras en hoe beschermend de mensen zijn. Kan me niet meer voorstellen dat zij hier een goed woord voor hebben.
Onali schreef:Of we accepteren dat verschillende diersoorten anders reageren op roofdieren en bedreiging.
Ene diersoort rent weg, surivival of the fittest.
De andere diersoort vormt een beschermende cirkel rondom de zwakste.
Je kan paarden dit gedrag niet aanleren, simpelweg omdat dit niet de juiste diersoort is![]()
Echt wat zijn mensen, ook hier in dit topic, weer belachelijk aan het denken.
Hebben jullie serieus nog nooit naar Discovery Channel of NGC gekeken?
Daar leerde je vroeger hoe roofdier vs prooidier in elkaar stak.