Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
oji schreef:De keerzijde van het verhaal is dat de verwachting is dat door deze maatregelen, de aanschafprijs van paarden enorm gaat dalen. Minder vraag, meer aanbod. De pure topsportpaarden zullen altijd hun waarde houden. Managen van een topsportpaard was altijd al een hele dure aangelegenheid en dus voor de rijken der aarde. Maar juist dat paard voor de basis (sport/recreatie) ruiter, oftewel, 99% van de bokkers, die zal goedkoper gaan worden is de verwachting.
En goedkoop bij de boer rijden, dat zal in 90% van de gevallen zwart zijn geweest, dus daar zal deze maatregel weinig aan veranderen. En dan nog 10-20% prijsverhoging van weinig is nog steeds weinig. Maar sta je op een stal van 500-600-700 euro per maand, dan hakt het er wel veel meer in en dan zullen er paarden verkocht gaan worden.
_Mir schreef:@Benzz
Klopt wandelen is ook gezond, maar als paardrijden je grootst hobby is en je daar ontzettend van kunt genieten en je kan ontspannen bij de paarden... pakken ze dan ook niet je gezondheid af?
beert schreef:Er was inderdaad vroeger (30 jaar geleden ofzo) een manege waar je voor zoveel gulden per dag kon rijden en je elke keer een dier kon pakken en dan weer een uurtje mocht hobbelen.
Ik was toen denk ik een jaar of 10 en vond het geweldig. Ouders van een vriendinnetje dropten ons daar en dat was een dagje uit.
Leuk dat zoiets betaalbaar is, maar of het nou echt veilig was en voldeed aan het dierenwelzijn, dat geloof ik absoluut niet. Volgens mij stonden de dieren in stands en kinderen liepen er gewoon tussendoor.
Dus ja, dan is het misschien wel betaalbaar en bereikbaar voor de "armere" medemens, maar de vraag is of je dat wel moet willen. Paardrijden moet ook veilig zijn en voldoen aan dierenwelzijn. En daar betaal je ook voor.
Loretta schreef:Je kunt het je ook breder afvragen.
Waarom moet tegenwoordig echt alles en dan bedoel ik ook echt alles duurder worden?
Het is onzin dat paarden welzijn beter wordt door een BTW verhoging.
Loretta schreef:Je kunt het je ook breder afvragen.
Waarom moet tegenwoordig echt alles en dan bedoel ik ook echt alles duurder worden?
DuoPenotti schreef:Zou rot zijn voor de mensen die nooit paard gereden hebben....dan kunnen ze nooit optimaal leven
Toen ik jong was was paardrijden echt heel luxe.
Later werd dat een stuk minder.
En ik denk dat het weer terug gaat naar toen ik jong was.
De rijke mensen kunnen het nog doen en de mensen die er alles voor laten op het toch perse te kunnen.
Want dat word ook wel eens vergeten dat sommige mensen veel andere dingen laten.
teveel mensen vinden dat het er maar bij moet kunnen...ja dan moet je heel wat centjes in de maand verdienen denk ik dan maar