Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Jawel in de laatste piaffe staakte hij, dat is op de AC lijn waardoor ze de proef dus iets korter maakte en afgroette om de proef eerder te beëindigen. Heel slim want zo voorkwam ze verdere schade. Ik begrijp alleen niet dat dit niet meegenomen is in de punten.
nevica schreef:Dat huppeltje aan het EINDE van de proef was ook echt de enige fout die er gemaakt is, ze lachte er zelfs nog om. Gelukkig was het aan het EIND van de proef dus zou ze sowieso 'afgroeten'.
manubres schreef:Het stukje film wat ik van Dinja zag vond ik: weinig expressie, een weinig actief achterbeen en treedt in normale draf weinig onder, in passage komt het achterbeen wel naar voren en de takt is wel super bij Hermes ook in de piaffe. Maar vond het hele beeld lauwtjes ogen, maar wel ontspannen![]()
Persoonlijk denk ik dat Toto jr. het beste paard van het veld is: meeste balans, kracht, takt en voldoende souplesse, maar hij lijkt nogal stug in de aanleuning en is nog maar kort een combi met HP.
Elisa2 schreef:996981 schreef:Ze heeft daar letterlijk de enige cijfers onder de zeven voor gekregen. Zelfs een vier van de jury bij M. Hoezo niet afgestraft?
Ze had van allemaal een 4 moeten hebben daarvoor. Je geeft zelf het antwoord al.
Foaly schreef:Eerlijk, ik zou Gal ook thuislaten. Fijn dat hij hier nu redelijke scores rijdt, maar zo kort voor de Spelen zichzelf nog even in de kijker willen rijden, daar vind ik iets vanPlus wat hij zelf toegeeft, het paard heeft geen wedstrijdritme, is de entourage van een NK al niet gewend (hoe gaat dat dan in een Olympisch stadion) en dan moet je dus maar hopen dat die spanning op het losrijdterrein eenmalig is dan wel te hanteren blijft.
Dan liever ruiters en paarden mee die dat wedstrijdritme wel hebben en die over een langere termijn bewezen hebben consistent te kunnen presteren.
dresjoepie schreef:Ik wil wel even een kant tekening maken dat het hier om allemaal dekkende hengsten gaat dat is niet te vergelijken met een Mount freestyle of een Imothep.
Dat maakt voor punten niet uit natuurlijk een Imothep of Mount is veel relaxter dus dat oogt ook gwn beter.
Wat ik met deze tekst wil zeggen is dat de Nl wel echt de handen vol hebben aan de hengsten.