Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Spenk schreef:Ik vraag me inderdaad wel af hoe groot de overlast is...Sanne heeft 1 paard... en aan haar instagram te zien traint ze die ook nog is merendeel van de tijd overdag. En het zal ook wel niet elke dag zijn...
Weet jij hoeveel paarden daar gestald staan?
Ik niet.
Roodvos schreef:Ik denk dat de lampen en camera's een bijkomende irritatie zijn.
Ze staan inmiddels bij de Raad van State en dat is een bestuursrechter.
Dus het zal vooral gaan om de laatste alinea:Citaat:"B & W waren ertegen. Voets heeft de politiek toch op onjuiste gronden kunnen overhalen om de veel te grote paardenvoorzieningen te legaliseren. Dat moet de Raad van State terug draaien."
Poekkie schreef:@pmarena: wellicht kan je dan proberen afspraken te maken qua rij-uren. Bvb niet meer na 22u rijden ofzo. Qua kinderen… dat is gewoon gezeur. Verander dan de slaaptijden ofzo he, mensen met een huilbaby of een schreeuwend kind passen zich ook zelden aan voor de buren. Ik lees echt geen enkele situatie met dat licht om naar het gerecht te trekken.
Poekkie schreef:Qua kinderen… dat is gewoon gezeur. Verander dan de slaaptijden ofzo he, mensen met een huilbaby of een schreeuwend kind passen zich ook zelden aan voor de buren.
[***] schreef:Poekkie schreef:Qua kinderen… dat is gewoon gezeur. Verander dan de slaaptijden ofzo he, mensen met een huilbaby of een schreeuwend kind passen zich ook zelden aan voor de buren.
Ik vind niet dat de hele wereld zich moet aanpassen aan andermans nageslacht, maar dit is wel echt een "hoe zeg ik dat ik geen kinderen heb zonder te zeggen dat ik geen kinderen heb?"-uitspraak.
Poekkie schreef:[***] schreef:
Ik vind niet dat de hele wereld zich moet aanpassen aan andermans nageslacht, maar dit is wel echt een "hoe zeg ik dat ik geen kinderen heb zonder te zeggen dat ik geen kinderen heb?"-uitspraak.
Ja jammer… als kind woonde ik in een rijtjeshuis. Mijn buurman speelde klarinet, zijn vrouw (of dochter?) piano. Was elke dag meestal 2x een uur herrie, vaak ook om 21u. Lastig maar tot 22u mag dat gewoon. Buren daarna een huilbaby, dat is ook maar vloeken.
naast mijn slaapkamerraam was een straatlamp, dus elke nacht waren de rolluiken dicht en in de zomer was het maar licht want dan moest het raam wel open op hete dagen. Ga je toch ook niet voor naar de gemeente?
En moest sanne nu graag elke avond om 20u een uurtje of twee trompet oefenen op haar perceel mag dat wettelijk gezien.
Dus ik begrijp echt het probleem niet om voor wat licht naar het gerecht te gaan, wat een prinsesjes allemaal.
Poekkie schreef:Dat is idd niet hoe het hoort te zijn maar dan moeten ze de vergunning van de bak aanklagen, niet de lichten en camera’s.
Al heb ik in dat geval nog steeds iets van ‘waar bemoei je je mee’.
Overigens begrijp ik wel dat voor een paralympisch sporter andere factoren meespelen dan voor een particulier.
LadyFiesta schreef:Ik moet hieraan denken, dat was voor de medemens op die stal niet superfijn:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/342 ... naar-tokio
Wel tijdelijk en een interessant experiment natuurlijk, ook energie-slurpend en zeer aanwezig.
Ibbel schreef:Ontdaan van alle details komt het er hier op neer: De Raad van State beoordeelt of er procedurele fouten zijn gemaakt. Niet meer, niet minder.
Als de gemeente op procedureel juiste wijze het bestemmingsplan van het perceel van de fam Voets heeft gewijzigd waardoor bak plus lampen en andere toeters en bellen nu gewoon legaal en passend binnen het bestemmingsplan zijn, dan zal de RvS de klacht ongegrond verklaren. Ook al mag het 3 percelen verderop niet, omdat daar het bestemmingsplan niet gewijzigd kan worden.
Spenk schreef:Ibbel schreef:Ontdaan van alle details komt het er hier op neer: De Raad van State beoordeelt of er procedurele fouten zijn gemaakt. Niet meer, niet minder.
Als de gemeente op procedureel juiste wijze het bestemmingsplan van het perceel van de fam Voets heeft gewijzigd waardoor bak plus lampen en andere toeters en bellen nu gewoon legaal en passend binnen het bestemmingsplan zijn, dan zal de RvS de klacht ongegrond verklaren. Ook al mag het 3 percelen verderop niet, omdat daar het bestemmingsplan niet gewijzigd kan worden.
Precies!
Het gebeurt veel vaker. En alle mensen die nu zo verontwaardigd zijn hoe irritant lampen ook zijn. Hier heeft bijna iedereen van die grote masten in de bak staan... die je 3 kilometer verderop nog gewoon zien kan in de bouw.
Ja misschien moeten we inderdaad stoppen met lampen bij rijbanen als j e ook nog buren hebt jadat kan. Dan zullen er ook heel wat pensionstallen kunnen ophouden met in het donker rijden.
Palmera schreef:Dat is toch een prima idee? Kijk voor de grap eens hoe de lichtvervuiling in NL is, hou maar gewoon eens op met die 24-uurs levens.