Buren Sanne Voets niet blij met lichtmasten en camera's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 09:50

De camera's hangen vlak onder de lampen staat er? Dat lijkt me niet om het rijden op te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 09:52

rien10 schreef:
Spenk schreef:
Ik vraag me inderdaad wel af hoe groot de overlast is...Sanne heeft 1 paard... en aan haar instagram te zien traint ze die ook nog is merendeel van de tijd overdag. En het zal ook wel niet elke dag zijn...

Weet jij hoeveel paarden daar gestald staan?
Ik niet.

Ze heeft dat wel eens laten zien op haar social media ja :) misschien dat het inmiddels veranderd is. Maar er stonden er altijd 2. Haar toppaard en voormalig topper die met pensioen is.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 09:54

Eens Marjan, heel bijzonder dat de gemeente meer toestaat dan mag omdat ze paralympisch ruiter is…ze moeten zich gewoon aan de regels houden die voor iedereen gelden.
Ben benieuwd of de familie Voets idd de buren tegemoet gaat komen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 09:58

Roodvos schreef:
Ik denk dat de lampen en camera's een bijkomende irritatie zijn.
Ze staan inmiddels bij de Raad van State en dat is een bestuursrechter.
Dus het zal vooral gaan om de laatste alinea:

Citaat:
"B & W waren ertegen. Voets heeft de politiek toch op onjuiste gronden kunnen overhalen om de veel te grote paardenvoorzieningen te legaliseren. Dat moet de Raad van State terug draaien."

Als het gaat om het weg willen hebben van de bak, dan hoeven de lampen ook niet meer. Dus als je denkt dat de bak er helemaal niet mag liggen, is dat wel de kortste klap om van de lampen af te komen. Lijkt mij.

Poekkie schreef:
@pmarena: wellicht kan je dan proberen afspraken te maken qua rij-uren. Bvb niet meer na 22u rijden ofzo. Qua kinderen… dat is gewoon gezeur. Verander dan de slaaptijden ofzo he, mensen met een huilbaby of een schreeuwend kind passen zich ook zelden aan voor de buren. Ik lees echt geen enkele situatie met dat licht om naar het gerecht te trekken.

Serieus, slaaptijden van kinderen veranderen...? Dus een paar uur later naar bed en dan vragen of ze ook een paar uur later op school / opvang mogen beginnen ofzo :? En dan meteen ook maar je eigen schema aanpassen, baan erbij zoeken waar je zelf een paar uur later mag beginnen? En dan nog de rest van de dag omgooien om er weer een behapbaar schema van te maken :')

Ik vind het heel makkelijk gedacht dat jouw luxe lampen maar gewoon in andermans hypothetische slaapkamer mogen schijnen en dat die ander dan niet zo moet zeuren en maar vanalles aan moet passen :=

Uiteraard weet ik niet op welke manier de buren uit dit verhaal specifiek last ervaren van de lampen.
Maar om lekker makkelijk te concluderen dat zij zich aanstellen vind ik echt niet fair.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 09:59

Poekkie schreef:
Qua kinderen… dat is gewoon gezeur. Verander dan de slaaptijden ofzo he, mensen met een huilbaby of een schreeuwend kind passen zich ook zelden aan voor de buren.

Ik vind niet dat de hele wereld zich moet aanpassen aan andermans nageslacht, maar dit is wel echt een "hoe zeg ik dat ik geen kinderen heb zonder te zeggen dat ik geen kinderen heb?"-uitspraak. :D

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:01

Ik denk dat de ergernis veel meer ligt bij het feit dat de gemeente met twee maten meet, dan bij de lampen zelf. Zo vaak en lang zullen doe niet aan zijn. Overigens kun je daar echt wel last van hebben. Wij hadden bij ons vorige huis de tennisbaan op 150 meter, als de lampen daar aan waren (4x pw en 4 uren lang) hadden wij daar echt veel last van. En onze buren hadden een draaiende camera hoog achterop de schuur om de hele dag hun paarden vanuit huis te kunnen zien. Daar voelde ik me wel degelijk door bekeken als ik in de tuin of rijbak was.

Anoniem

Re: Buren Sanne Voets niet blij met lichtmasten en camera's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:04

En toch denk ik de fout dan eerder bij de gemeente ligt. En dat is op wel meer plaatsen zo.

Hier mag de 1 een complete paddock paradise met waterpoel en heel veel paden en alles uit de grond stampen en de ander krijgt geen toestemming voor een paddockje van 20x20.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:13

Ibbel schreef:
Staat nergens dat die camera's op 4 meter hangen :n

Als ze zichtbaar zijn bij de buren op ruim 50 meter, dan hangen ze i.i.g. niet op ooghoogte.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:19

[***] schreef:
Poekkie schreef:
Qua kinderen… dat is gewoon gezeur. Verander dan de slaaptijden ofzo he, mensen met een huilbaby of een schreeuwend kind passen zich ook zelden aan voor de buren.

Ik vind niet dat de hele wereld zich moet aanpassen aan andermans nageslacht, maar dit is wel echt een "hoe zeg ik dat ik geen kinderen heb zonder te zeggen dat ik geen kinderen heb?"-uitspraak. :D

Ja jammer… als kind woonde ik in een rijtjeshuis. Mijn buurman speelde klarinet, zijn vrouw (of dochter?) piano. Was elke dag meestal 2x een uur herrie, vaak ook om 21u. Lastig maar tot 22u mag dat gewoon. Buren daarna een huilbaby, dat is ook maar vloeken.
naast mijn slaapkamerraam was een straatlamp, dus elke nacht waren de rolluiken dicht en in de zomer was het maar licht want dan moest het raam wel open op hete dagen. Ga je toch ook niet voor naar de gemeente?
En moest sanne nu graag elke avond om 20u een uurtje of twee trompet oefenen op haar perceel mag dat wettelijk gezien.

Dus ik begrijp echt het probleem niet om voor wat licht naar het gerecht te gaan, wat een prinsesjes allemaal.
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 17-02-24 10:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:20

Ik heb ook mijn camera’s aan de lantaarnpaal hangen, daar heb je al stroom en hoogte, ideaal om beetje overzicht te krijgen over mijn paarden in de wei/bak/paddock.
Als ik een jong of druk paard rij, dan houdt mijn man mij in de gaten met de camera vanaf zijn werk. Zo lig ik niet 4 uren (of langer) dood te gaan in de bak als ik er wel afstuiter. En mijn palen zijn 7meter hoog.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:22

Denk dat de vervelend schaduw die je in je tuin krijgt ook niet meehelpt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:22

Regels moeten voor iedereen gelijk zijn, punt. Helaas zie je dit soort vriendjespolitiek overal op bestuurlijk niveau.
Mensen in buitengebied die 15 jaar bezig waren om een hal te bouwen ( bestonden van paarden/lesgeven) lukte niet. Hele spul verkocht en jaar later stond de hal er. Dochter van wethouder woonde er toen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:24

Poekkie schreef:
[***] schreef:

Ja jammer… als kind woonde ik in een rijtjeshuis. Mijn buurman speelde klarinet, zijn vrouw (of dochter?) piano. Was elke dag meestal 2x een uur herrie, vaak ook om 21u. Lastig maar tot 22u mag dat gewoon. Buren daarna een huilbaby, dat is ook maar vloeken.
naast mijn slaapkamerraam was een straatlamp, dus elke nacht waren de rolluiken dicht en in de zomer was het maar licht want dan moest het raam wel open op hete dagen. Ga je toch ook niet voor naar de gemeente?
En moest sanne nu graag elke avond om 20u een uurtje of twee trompet oefenen op haar perceel mag dat wettelijk gezien.

Dus ik begrijp echt het probleem niet om voor wat licht naar het gerecht te gaan, wat een prinsesjes allemaal.

"B & W waren ertegen. Voets heeft de politiek toch op onjuiste gronden kunnen overhalen om de veel te grote paardenvoorzieningen te legaliseren. Dat moet de Raad van State terug draaien."

"maar wel dat de gemeente bij Voets iets meer toestaat juist omdat ze paralympisch sporter is."

Het gaat niet om 'wat licht'. Het gaat om meten met twee maten. A mag wel, B mag datzelfde niet. A mag meer omdat, B mag dat niet. Dat is niet hoe het hoort te zijn, Poekkie.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:26

Dat is idd niet hoe het hoort te zijn maar dan moeten ze de vergunning van de bak aanklagen, niet de lichten en camera’s.
Al heb ik in dat geval nog steeds iets van ‘waar bemoei je je mee’.

Overigens begrijp ik wel dat voor een paralympisch sporter andere factoren meespelen dan voor een particulier.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:29

Poekkie schreef:
Dat is idd niet hoe het hoort te zijn maar dan moeten ze de vergunning van de bak aanklagen, niet de lichten en camera’s.
Al heb ik in dat geval nog steeds iets van ‘waar bemoei je je mee’.

Overigens begrijp ik wel dat voor een paralympisch sporter andere factoren meespelen dan voor een particulier.

Dat doen ze ook:

"de veel te grote paardenvoorzieningen te legaliseren. Dat moet de Raad van State terug draaien."

In het voorbeeld werd gesproken over buren die op hoog niveau inde springsport actief waren en niks mochten. Waarom is dat anders dan een paralympisch sporter?

Ik vind niet dat je een voorkeursbehandeling moet krijgen, puur omdat je toevallig op de paralympische spelen rijdt. What's next?

LadyFiesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:32

Laatst bijgewerkt door LadyFiesta op 17-02-24 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:33

Ja precies, wilde net zeggen, die bak klagen ze toch ook aan.
Maar van die bak op zich hebben ze geen last, wel dat het niet eerlijk is, maar geen direct last.
Van die lampen en camera's wel, dus die worden extra benoemd.

Ja als de springruiter het niet mag en hun wel, ja dan kloppen er simpelweg dingen niet.
En of dat nu bij onbekende Marietje is die L dressuur rijd of bij een bekende ruiter die op de OS rijd, dat moet niet uitmaken.
En of Pa een putjesschepper is geweest of bij de gemeente heeft gewerkt ook niet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:36

Mijn vorige huurwoning (hell of a house) had een oranje straatlamp (ivm observatiecentrum mogen lichten hier goddank niet wit/geel zijn én naar boventoe afgedekt) op zo'n 15m van eem raam. Wat stoort dat zeg!!!

In dit geval is de afstand groter maar het licht véél sterker, het lijkt me vreselijk naast die familie te wonrn.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:38

Ontdaan van alle details komt het er hier op neer: De Raad van State beoordeelt of er procedurele fouten zijn gemaakt. Niet meer, niet minder.

Als de gemeente op procedureel juiste wijze het bestemmingsplan van het perceel van de fam Voets heeft gewijzigd waardoor bak plus lampen en andere toeters en bellen nu gewoon legaal en passend binnen het bestemmingsplan zijn, dan zal de RvS de klacht ongegrond verklaren. Ook al mag het 3 percelen verderop niet, omdat daar het bestemmingsplan niet gewijzigd kan worden.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 17-02-24 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:39

LadyFiesta schreef:
Ik moet hieraan denken, dat was voor de medemens op die stal niet superfijn:

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/342 ... naar-tokio

Wel tijdelijk en een interessant experiment natuurlijk, ook energie-slurpend en zeer aanwezig.

Ik vind het erg overdreven om dit allemaal te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:45

Ibbel schreef:
Ontdaan van alle details komt het er hier op neer: De Raad van State beoordeelt of er procedurele fouten zijn gemaakt. Niet meer, niet minder.

Als de gemeente op procedureel juiste wijze het bestemmingsplan van het perceel van de fam Voets heeft gewijzigd waardoor bak plus lampen en andere toeters en bellen nu gewoon legaal en passend binnen het bestemmingsplan zijn, dan zal de RvS de klacht ongegrond verklaren. Ook al mag het 3 percelen verderop niet, omdat daar het bestemmingsplan niet gewijzigd kan worden.

Precies!

Het gebeurt veel vaker. En alle mensen die nu zo verontwaardigd zijn hoe irritant lampen ook zijn. Hier heeft bijna iedereen van die grote masten in de bak staan... die je 3 kilometer verderop nog gewoon zien kan in de bouw.

Ja misschien moeten we inderdaad stoppen met lampen bij rijbanen als j e ook nog buren hebt ja :) dat kan. Dan zullen er ook heel wat pensionstallen kunnen ophouden met in het donker rijden.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:52

Spenk schreef:
Ibbel schreef:

Precies!

Het gebeurt veel vaker. En alle mensen die nu zo verontwaardigd zijn hoe irritant lampen ook zijn. Hier heeft bijna iedereen van die grote masten in de bak staan... die je 3 kilometer verderop nog gewoon zien kan in de bouw.

Ja misschien moeten we inderdaad stoppen met lampen bij rijbanen als j e ook nog buren hebt ja :) dat kan. Dan zullen er ook heel wat pensionstallen kunnen ophouden met in het donker rijden.

Dat is toch een prima idee? Kijk voor de grap eens hoe de lichtvervuiling in NL is, hou maar gewoon eens op met die 24-uurs levens.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 10:58

Hier in de buurt zijn een aantal privé plekjes waar ze (om voornoemde reden) lampen laag (lees op of onder de bakrand) geplaatst hebben, ze zien zelf het paard en de bak, de buren hebben geen schijnwerpers nabij. Bruikbaar voor iedereen daar.

Ik ben benieuwd wat de uitspraak gaat zijn.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:00

Het kan toch niet zo zijn dat omdat je een paralympier bent meer rechten hebt dan een ander.
Ik vind dat Sanne het tegenwoordig behoorlijk hoog in de bol heeft.
Haar handicap wordt wel erg vaak als excuus gebruikt.
Doe gewoon, gedraag je normaal.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 11:00

Palmera schreef:
Dat is toch een prima idee? Kijk voor de grap eens hoe de lichtvervuiling in NL is, hou maar gewoon eens op met die 24-uurs levens.

Kan me voorstellen dat mensen in de winter ook na hun werk willen rijden.
Maar is er geen wet dat net als met geluidshinder je na 22.00 niet meer een aantal decibel mag maken, dat het aantal lux ook niet meer mag?

Dat zou al flink kunnen helpen.