Paarden dood op uitkijkplaats, vermoedelijk door honden

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 16:51

manic schreef:
In Engeland heb je vrijwel overal recht van overpad, dus dat hek staat er waarschijnlijk al.

Het is allemaal heel erg triest maar in het hele verhaal zie ik voornamelijk heel veel aannames terug. Ook paarden die de omgeving heel goed kennen kunnen op een stukje rots gaan staan dat afbreekt

Nu doe je zelf ook een aanname. Iemand die daar zijn hele leven al paarden heeft rondlopen heeft er denk ik iets meer verstand van dan een iemand op een forum in een ander land :')
Heb je ooit weleens paarden in een dergelijke omgeving gezien? Die weten heel goed waar ze hun voeten neerzetten hoor, sterker nog: als je daar bent en je houdt de paarden in de gaten, dan weet je precies waar het beste pad loopt :j
Citaat:
en merries aborteren om heel veel meer reden dan omdat ze hondenpoep eten.
Klopt, maar ik ga er vanuit dat niet alle info in het artikel staat, ik ga er vanuit dat hij echt niet zomaar wat roept.
Citaat:
En of die hond tijdens corona aangeschaft is of niet is in dit geval helemaal niet bekend.
Klopt, maar het feit is wel dat er sinds corona veel meer onopgevoede honden rondlopen van baasjes die écht geen idee hebben. De overlast in de natuur is sindsdien behoorlijk toegenomen. Het verband leggen is dan ook niet zo gek, toch?

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 21:59

Bonita_Bon schreef:
Dat klopt, zeeeeeer zeldzaam. Je hebt wel lichte cremello's e.d. maar wit is zelden levensvatbaar. Vandaar mijn opmerking. Natuur heeft het mooi ontworpen, witte veulens worden vaak verworpen omdat ze vaak afwijkingen hebben naast de kleur. Als de ouders beide het 'wit' gen doorgeven is het veulen sowieso niet levensvatbaar.
Daarnaast is de kleur een reden om verstoten te worden van de kudde of zelfs gedood te worden, dus een wit veulen is niet iets waarop gefokt word.
Het Overo Lethal White Syndrome is een voorbeeld van een afwijking die gepaard gaat met de witte kleur.

Dubbel crème voor wit aanzien is natuurlijk zo gedaan. Gezien het gebied zouden het weleens Welsh Pony's kunnen zijn (is een aanname, kan best anders zijn). LWO is dan uitgesloten. Lijkt me eerder dubbel crème of een lichte palomino. Dat er niet op wit gefokt wordt is niet waar. Er zijn zelfs rassen en lijnen binnen EV en Paint die er bekend om staan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:50

hwn schreef:
Inderdaad zijn dit trieste ongevallen.

Maar anderzijds: mocht ik hondeneigenaar zijn, dan zou ik waarschijnlijk in dit geval ook argumenteren dat, als de paarden er mogen loslopen, de honden dit ook mogen.

En precies daar gaat het mis met mensen die zo denken.
Je bent er te gast en hoort te zorgen dat je hond onder appèl staat en niet op andere dieren jaagt.