Pareltjes schreef:Lang leve de vooruitgang…
Hoe beter onze computerchips worden, hoe beter onze datacenters, AI technologie, hoe meer, beter en makkelijker burgers op alle vlakken gecontroleerd kunnen worden. En dat is handig voor bedrijven, criminelen en regeringen. Helaas is dit de nieuwe realiteit.
Het chippen, registreren, traces, paspoorten van onze paarden heeft niets te maken met dierenwelzijn, ziekten of voedselveiligheid. Dat is bijvangst. Het gaat om de informatie, wie heeft wat, waar en hoe. Waar is het van betaald, hoe is het betaald, wat is er verkocht, aan wie…
Informatie is macht, geld of beiden. Wij als burger verliezen deze strijd, we hebben geen privacy meer. We moeten alles op tafel leggen. Want als we dat niet doen dan hebben we wat te verbergen. Dan zullen we wel slechte bedoelingen hebben. En we zijn dat gaan geloven. Dat iedereen maar alles van ons mag weten omdat een een zogenaamd nut zou dienen. En we daarmee onze “ eerlijkheid” to
De afgelopen 30 jaar is er een structuur opgetuigd die nooit meer terug te draaien is. Volgepompt met informatie over ons als individu. We stoppen de informatie er grotendeels vrijwillig en zélf in. We stellen geen vragen, we vertrouwen erop dat het allemaal wel goed is. Maar dat is een jaren 50tig utopie. De komende jaren gaan we het resultaat van onze goedgelovige digitale volgzaamheid merken. En nu maar hopen dat de computers geen fouten maken, de programmeurs goede bedoelingen hebben en verstandig met onze data omspringen.
Maar voor nu zien we alvast de consequenties mbt de paarden, wat de gevolgen gaan zijn. Ik ben van een generatie die tientallen jaren onbezorgd van de paarden hobby heeft kunnen genieten. Ik wel. Mijn paarden zijn inmiddels oud. Maar voor jonge generaties hier op Bokt gaat het moeilijker en moeilijker worden. Nog meer informatie moeten doorgeven, omdat het kennelijk moet….
Europa is een democratie, iedere stem is er een. Iedere stem telt. De politiek zit er dankzij ons, zij maken uit naam van ons de wetten. Ben je het er niet mee eens, ga naar de stembus!! En laat je niet wijsmaken dat het toch geen zin heeft! Je hobby te kunnen blijven uit oefenen zonder nog meer krankzinnige regels zou een goede drijfveer kunnen zijn.
Je hebt gelijk. Maar, op welke partij zou dan het beste gestemd kunnen worden als je deze problemen ook voelt?