Amsterdam geniet van mooie dressuursport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 20:41

Die nep staarten hebben veelal gewichtjes er tussen hangen. Dat kan zo 1,5 kilo zijn..kun je zelf bepalen want het is een schroef mechanisme waar je ze zelf in draait. Dit om een rustiger beeld te krijgen en zwiepen tegen te gaan.
Komt uit Amerika en word veel gebruikt in de Reining en Pleasure sport

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:33

Oh, dat had de staart die ik ken niet. Dat was wat het was, haar. Puur voor het cosmetische, niet om staartzwiepen tegen te gaan. Het woog geen drol. Niet meer dan een mensenpruik.

Het verbaast me dan weer niks dat er staarten zijn met gewichten erin. De mens is verrot :').

Poekkie

Re: Amsterdam geniet van mooie dressuursport

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:41

Huh nooit van gehoord… hoe zie je dan als het een nepstaart is?

Mijn kwpn heeft gewoon zo’n volle staart die helemaal niet ‘anders’ zou lijken dan een van de staarten op de grand prix. Was er zelf eig altijd trots op haha. Maar die is helemaal niet verzwaard behalve van tijd tot tijd met hooi.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 21:42

Je hebt ze ook zonder gewichten enkel om de staart voller te laten lijken.

Ik zie liever kort een paar gewichten in de staart dan dat ze de zenuw platspuiten of door snijden ( wat in de US gebruikelijk is)

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:07

Poekkie schreef:
Huh nooit van gehoord… hoe zie je dan als het een nepstaart is?

Dat zie je op zich niet. Het valt gewoon op dat in een rubriek met 16 (was het toch) paarden allemaal (op 2 na) een volle dikke lange staart hebben. Als je normaal om je heen kijkt is het eerder andersom, bij gewone rijpaarden (halvbloeden. Shetjes en tinkers etc zijn een ander verhaal, maar zaten niet in het startveld zaterdag :') .)

Het verhaal van gewichten - alles kan maar ik twijfel toch, in Europa?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:24

in Europa worden ze in de reining gebruikt. Daar word het toe gestaan.

Is overigens niet zo heel mooi, je ziet die gewichten er soms af en toe tussen uit schommelen en ook wel eens de nep staarten af vallen in een sliding stop. :=
Maar goed bevestigd in een al volle staart zie je er niks van

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:27

Popstra schreef:
in Europa worden ze in de reining gebruikt. Daar word het toe gestaan.

Is overigens niet zo heel mooi, je ziet die gewichten er soms af en toe tussen uit schommelen en ook wel eens de nep staarten af vallen in een sliding stop. :=
Maar goed bevestigd in een al volle staart zie je er niks van

Volgens mij mag het in de reguliere sport niet, die gewichten in de staart.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-24 22:30

Ik denk het ook niet. FEI zeker niet

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 09:21

Benzz schreef:
Ik zie iedere ruiter die bij Rieky gaat lessen enorm opknappen qua rijden.

Springen vanmiddag was geweldig!!

Ja, ze zouden Rieky als bondscoach moeten doen met verplichte lessen. :D Helemaal mee eens.

In de dressuur kan zwiepen een teken van ongemak of verzet zijn dus ik begrijp wel dat staarten met gewichten er in om zoiets te verdoezelen niet toegestaan zijn.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 21:28

Rieky als bondscoach met verplicht Lessen: Beste idee ever! Maar of de Glockjes daar aan willen?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 21:40

Die nepstaarten viel mij ook op bij een paar paarden. Bovenste 30 cm bijna geen haar. En dan daaronder een wijd uitlopende dikke staart. Ik vind het niets, net van die lelijke flared jeans :+ .

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 21:49

Benzz schreef:
Rieky als bondscoach met verplicht Lessen: Beste idee ever! Maar of de Glockjes daar aan willen?

Vast niet :')

Ik vond Marlies met Go Legend echt nooit fijn om te zien, nu met Habibi ziet het er weer veel rustiger en harmonieuzer uit.

Charlotte Fry is vast n fijne amazone en Everdale waarschijnlijk moeilijk op lengte te krijgen.
Dat zij voor het oa binnenkomen ruime voldoendes krijgt, kan zij niets aan doen...maar vind het te absurd voor woorden dat je met niet hh , daarbij nog achterwaarts gaan etc zo'n " hoog " cijfer krijgt.

Flore de Winne is echt de shooting star van België en dat ziet er goed uit

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 21:53

Charlotte heeft met andere paarden de lengte wel voor elkaar, dus daar reken ik haar niet op af. De jury wel...

Marlies lesste met Go legend nog bij iemand anders.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 21:59

Benzz schreef:
Charlotte heeft met andere paarden de lengte wel voor elkaar, dus daar reken ik haar niet op af. De jury wel...

Marlies lesste met Go legend nog bij iemand anders.

Precies, de reactie dat Charlotte al haar paarden zo rijdt vind ik heel apart. Je ziet haar zat voorbij komen met juist wel lengte. Pas nog filmpje met Kjento geloof ik, heel mooi beeld zelfs.
Everdale vind ik gewoon niet echt wat. Veel is ook bouw en natuurlijke manier van gaan en het spreekt me gewoon niet aan. Vorige OS? Was die ook niet heel braaf met wegspringen in de proef enzo. Ik zie haar liever met 1 van de andere paarden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 22:37

Ik heb erg het gevoel dat de jury ipv volledig op wat ze zien jureren, óók deels op naam/combinatie jureren?!

Want inderdaad, hoe kan het dat charlotte zulke hoge punten krijgt voor het niet halthouden? En nog wel meer dingen gezien waarvan ik dacht??? Een onderdeel met daarin een fout, zoals omspringen in een wisselserie welke hoger gepunt wordt bij combinatie 1 terwijl een foutloze wisselserie bij combinatie 2 een lager punt krijgt?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 22:43

Dat is dressuur mvdende. Jureren op bias ipv de werkelijkheid. Al is Jureren echt niet makkelijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 23:01

Benzz schreef:

Als ze slim zijn wel..de sport is aan het veranderen en hun rijstijl is achterhaald en wordt steeds minder geaccepteerd door het publiek. :o

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 23:04

Elisa2 schreef:
Benzz schreef:

Als ze slim zijn wel..de sport is aan het veranderen en hun rijstijl is achterhaald en wordt steeds minder geaccepteerd door het publiek. :o

Eens, maar daar denken ze zelf echt anders over.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 23:06

Ja ik vrees het ook..

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 01:57

Waar waren de glock paarden eig?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 09:35

Moderatoropmerking:
Speculatie is niet toegestaan, dit bericht is om deze reden verwijderd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 09:41

Moet eerlijk zeggen dat ik ze niet mis in de ring :o.

Ik ben wel benieuwd hoe de Nederlandse dames die in A'dam mee hebben gedaan, zich ontwikkelen. Marlies heeft imo goed gereden en ook Marieke had goede stukken. Indian Rock ook, maar ik snap wel wat men bedoelt met apart bewegen :=.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:00

"Die Franse" had dus een zwart uniform, ik dacht politie oid. Lees ik nu toevallig Die Schulen der Reitkunst (Cadmos), hebben ze over Cadre Noir en wordt haar naam (Pauline Basquin) genoemd. Niet 'zo maar' een uniform dus. Eigenaaar paard is Institut Francais Du Cheval Et De L' equitation, dus dat zal het dan wel zijn. :)

https://www.bol.com/nl/nl/p/die-schulen ... 008956464/ ik heb het boek enkele jaren geleden voor 5 of 10 euro bij paardenbeurs Kalkar gekocht, doorverkopen die hap, ik kan eraan verdienen lijkt me :')

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 23:27

Ponytante schreef:
"Die Franse" had dus een zwart uniform, ik dacht politie oid. Lees ik nu toevallig Die Schulen der Reitkunst (Cadmos), hebben ze over Cadre Noir en wordt haar naam (Pauline Basquin) genoemd. Niet 'zo maar' een uniform dus. Eigenaaar paard is Institut Francais Du Cheval Et De L' equitation, dus dat zal het dan wel zijn. :)

https://www.bol.com/nl/nl/p/die-schulen ... 008956464/ ik heb het boek enkele jaren geleden voor 5 of 10 euro bij paardenbeurs Kalkar gekocht, doorverkopen die hap, ik kan eraan verdienen lijkt me :')

Yes. Cadre noir is heel mooi trouwens, 2 jaar geleden nog gaan kijken. Maar geen enkele ruiter die daar zo botste als een beginner.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 09:28

Cadre Noir is ook heel bekend, ik ben er ook weleens geweest..erg mooi.

Ik lees alleen dat zij werken volgens de principes van Baucher:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cadre_Noir

Dat is de grondlegger van de rollkur..ben nu wel benieuwd of er daar ook zo getraind wordt.