Instructeursopleiding opgenomen in wettelijk verplichte RI&E

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-24 22:47

Janneke2 schreef:
Zucht.

Ik hoop maar dat een serie andere instructeursopleidingen de erkenning van Veilig Paardrijden krijgen...!

(Ik ben helaas niet zo enthousiast over orun.)

Precies dat

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 14:36

In de basis zullen deze andere opleidingen, hetzelfde moeten bieden als de orun. Dus ook dat kwaliteitsniveau en het zelf rijden op een bepaald niveau. Of je er als persoon er wel of niet enthousiast over bent, doet aan de inhoudelijke kant niets af.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:04

Bij veel opkeidingen kun je je gewoon verzekeren?

Wat verandert er nu dan precies?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:17

Elisa2 schreef:
Vroeger moest je sowieso geklasseerd zijn (minimaal L) om te voldoen aan de basis opleiding van de Orun. Ook dat is voor sommige mensen al lastig.

Maar dat is toch geen verkeerde eis? := Ik vind er wat van dat mensen denken les te kunnen geven als ze zelf dus al moeite hebben met de basis. Hoe gaan zij die dan overbrengen?

Dat probleem zie ik soms ook bij de andere instructeursopleidingen. Te weinig eisen aan de mensen, dus mensen die zelf de basis niet onder knie hebben en dat wel moeten gaan overbrengen of degene die het ontwikkelt heeft die al niet de ervaring heeft, maar wel de kennis over wil brengen.

Niet iedereen kan lesgeven en niet iedereen kan de top behalen. Maar de basis onder die knie vind ik wel een heel belangrijk punt.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:20

Oh nee absoluut niet! Begrijp me niet verkeerd. Ik ben het helemaal met jou eens.

Vind alleen dat er soms zo afgegeven wordt en het zou allemaal zo makkelijk zijn, niks voorstellen etc. en dan voornamelijk door mensen die dus zelf die L klassering niet eens kunnen halen..

Dan denk ik, nou als het zo makkelijk is. Wat is het probleem dan? Dan haal je dat toch gewoon even? :+

MyWishMax

Re: Instructeursopleiding opgenomen in wettelijk verplichte RI&E

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:23

Oh, zo! Ja, klopt :j En nog een stuk eigen inzet. Ik ken geweldige orun instructie en hele slechte. Die dezelfde cursus hebben gedaan, alleen andere inzet en ander eigen niveau en visie.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-24 18:31

Dat is het ook, wat neem je zelf mee aan kennis, kunde en ervaring en kun je het overbrengen? Kun je afstemmen op verschillende niveaus.
Kun je begrijpelijk uitleggen..

En ik denk ook hoe goed de basis echt beheerst wordt. Daar zit ook verschil in.