Paardenhouder voor Raad van State: stikstofregeling is onredelijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paardenhouder voor Raad van State: stikstofregeling is onredelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 13:52

Uhhuh

Tuurlijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 15:02

juval schreef:
Elisa2 schreef:
Ja dit zat er wel in...

Vraag me af welk natura 2000 gebied er dicht bij Biddinghuizen ligt? Oostvaardersplassen?

Het klinkt als een handelstal met hun sterk wisselende aantal paarden. Vraag me af of ze niet het orginele bestemmingsplan kunnen aanhouden? Ik neem aan dat het ooit gebouwd is met een vergunning voor een x aantal paarden.

die regels veranderen steeds. Wij hebben NB vergunning voor 200 koeien, maar volgens de fosfaat en / of stikstofregels mogen we er maar 115 houden. Op de Peildatum voor de fosfaat in 2015 zaten we net midden in een verbouwing en hadden we daardoor ook minder koeien. Het is lastige materie.

Hm ik snap het, dat maakt het zeker erg lastig. Eigenlijk zouden dan de vergunningen opnieuw goed bekeken moeten worden oid. Dat lijkt me in ieder geval eerlijker dan een peildatum. Of ze zouden verschillende peildatums moeten houden.

AM01

Re: Paardenhouder voor Raad van State: stikstofregeling is onredelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:02

Ik heb al eens gehoord 1,5 paard op een hectare. Dat wordt leuk. Ik zie de discussie al, hoeveel shetten in een KWPN-er.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:24

ElCid schreef:
Nederland is hard op weg een ontwikkelingsland te worden waarin de bevolking geen enkel recht van spreken meer zal hebben; we mogen straks alleen nog maar de pijpen van een "overheid" dansen die ons alles al wil nemen.

Heb je weleens een echt ontwikkelingsland bezocht?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 18:36

Elisa2 schreef:
Ja dit zat er wel in...

Vraag me af welk natura 2000 gebied er dicht bij Biddinghuizen ligt? Oostvaardersplassen?

Het klinkt als een handelstal met hun sterk wisselende aantal paarden. Vraag me af of ze niet het orginele bestemmingsplan kunnen aanhouden? Ik neem aan dat het ooit gebouwd is met een vergunning voor een x aantal paarden.

Het hele IJssemeergebied incl. de randmeren is Natura2000

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-24 19:14

_San87_ schreef:
Elisa2 schreef:
Ja dit zat er wel in...

Het hele IJssemeergebied incl. de randmeren is Natura2000

... en een beetje verderop de Veluwe.