Duits voltigepaard in haar stal overleden aan snijwonden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 09:14

Het lijkt me wel dat ze eerst de uitkomsten van het onderzoek moeten hebben voordat ze uberhaupt denken aan een nieuw paard aanschaffen. Zoiets wil je toch niet nog een keer?

Een paard komt niet zo maar aan een slagaderlijke bloeding in de hals, als dat in de stal is gebeurd met vastliggen dan heb ik ernstige twijfels wbt de huisvestiging.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Duits voltigepaard in haar stal overleden aan snijwonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 09:15

Ja precies. Zit er dan ergens een scherpe rand waar hij over kan hangen?
Je wilt toch niet nog een paard kwijt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 09:17

Ik vind het ook een raar verhaal. Snijwonden en slagaderlijke bloeding. Zou dat echt tot op de bodem onderzocht willen hebben.

Het kan een ongeluk zijn. Maar het kan ook geen ongeluk zijn.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 09:46

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:25

Als de slagader door was moet het wel een enorm bloedbad geweest zijn in die stal

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 10:26

Popstra schreef:
Als de slagader door was moet het wel een enorm bloedbad geweest zijn in die stal

Nou inderdaad. Wil echt niet weten hoe dat eruit zag.

windsor14Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:10

Boras schreef:
Ayasha, je kunt soms best negatief zijn, valt me op.

Edit: en er bewust in volharden.

Vindt je ?
Ik vindt dat ze hier groot gelijk heeft. Er wordt alleen maar gesproken over geld en nieuw paard, totaal, maar ook totaal geen medeleven.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:22

Hooinetten en hoefijzers kunnen een dodelijke combinatie zijn bijvoorbeeld.Maar daar zal het onderzoek vast rekening mee houden .

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:34

Politie is ingeschakeld dus gaan ze waarschijnlijk wel uit van kwaad opzet?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:40

Ik ben benieuwd wanneer de crowdfunding actie komt... Maar uit het stuk komt meer naar voren dat ze alleen maar denken aan het nieuwe paard ipv rouwen om het overleden paard.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 11:54

In het originele artikel staat een en ander beter beschreven, dan in het vertaalde artikel. Daar staat gewoon dat ze, naast het verdriet dat ze hebben om het verlies van Sunny, ze zich ook zorgen maken over een mogelijke opvolger voor haar. Kijk, en dat komt al heel anders over. Helaas blinkt Bokt niet uit in vertalingen en dan met name niet in het vertalen van de nuances.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:01

En blinken lezers niet uit in begrip... Waarom vooral op het bericht met kritiek reageren? Dit is een berichtje, wat nooit het complete verhaal is. Waarom is het dan nodig vooral met akelige kritiek te reageren en af te keuren? bah! Ook al denk je dat in een eerste reactie, het toch toch onnodig om dat ook nog eens te spuien op dit forum.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 12:59

josien_m_ schreef:
En blinken lezers niet uit in begrip... Waarom vooral op het bericht met kritiek reageren? Dit is een berichtje, wat nooit het complete verhaal is. Waarom is het dan nodig vooral met akelige kritiek te reageren en af te keuren? bah! Ook al denk je dat in een eerste reactie, het toch toch onnodig om dat ook nog eens te spuien op dit forum.

Jeetje dit inderdaad…

Ongetwijfeld vindt iedereen het vreselijk wat er gebeurd is met het paard en voor het paard zelf. Waarom uitgaan van het slechte in mensen, op basis van een mager, (slecht) vertaald berichtje?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:40

In het originele bericht staat duidelijk dat iedereen geschokt en verdrietig was.
Ook dat ze als vereniging de voltigesport laagdrempelig en betaalbaar willen houden voor hun leden en ze nu graag een nieuw paard willen ( en die heb je niet zomaar gevonden).

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:48

Boras schreef:

Je bent niet de enige hoor. Mijn eerste reactie was ook van 'daar gaan we weer, lekker positief(sarcastisch), gelijk weer dat zure belerende wat bokt soms eigen is. Jammer.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:51

windsor14 schreef:
Boras schreef:

Vindt je ?
Ik vindt dat ze hier groot gelijk heeft. Er wordt alleen maar gesproken over geld en nieuw paard, totaal, maar ook totaal geen medeleven.

Ja, dat vind ik ook. Op basis van zo'n bericht(en vertaald ook nog) gelijk boem klats zo'n negatieve reactie.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:53

En ik vind jullie hier echt onfatsoenlijk over ayasha spreken.

En in de berichten staat 1 zinnetje over dat ze geschokt waren.
De rest over hoe het toch met de club verder moet.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:55

Elisa2 schreef:
En dan hebben ze een nieuw paard en gebeurt er hetzelfde?

Snap eigenlijk niet dat ze niet wat meer in rep en roer zijn. Wat verschrikkelijk voor dat dier om zo aan haar einde te komen.

Waarom alleen uit gaan van zo'n bericht? We weten niet of ze wel of niet in rep en roer zijn.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:57

Over het algemeen worden dergelijke nieuwsberichten niet door de vereniging zelf getypt. Deze zo te zien ook niet, dus je kunt hier niet uit afleiden of de vereniging alleen maar aan poen en een nieuw paard denkt.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 16:58

Cayenne schreef:
Ayasha schreef:
Dat dus. Dit is niet gewoon een overleden paard maar een doodgestoken paard. Dat is toch iets dat je eerst uitgezocht wil hebben.

Er staat nergens dat Sunny is doodgestoken. Er staat dat ze snijwonden heeft en dat de oorzaak onbekend is.
Wie weet heeft ze gigantisch vast gelegen in de stal of is er wat anders gebeurd.
Er moet idd onderzoek gedaan worden, maar om nou te stellen dat ze is doodgestoken lijkt me voorbarig.

Fijn dat de politie niks hoeft te onderzoeken, op Bokt kunnen ze lezen wat er gebeurd is. |(

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:01

DuoPenotti schreef:
En ik vind jullie hier echt onfatsoenlijk over ayasha spreken.

En in de berichten staat 1 zinnetje over dat ze geschokt waren.
De rest over hoe het toch met de club verder moet.

Onfatsoenlijk?? Serieus? Een keurige reactie zonder scheldwoorden volgens mij waarin duidelijk wordt dat ik(en anderen) vinden dat Ayasha een pittige negatieve mening heeft over het bericht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:02

CharleyT schreef:
Fijn dat de politie niks hoeft te onderzoeken, op Bokt kunnen ze lezen wat er gebeurd is. |(

Wel zo makkelijk idd! :+

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 17:18

CharleyT schreef:
Elisa2 schreef:
En dan hebben ze een nieuw paard en gebeurt er hetzelfde?

Snap eigenlijk niet dat ze niet wat meer in rep en roer zijn. Wat verschrikkelijk voor dat dier om zo aan haar einde te komen.

Waarom alleen uit gaan van zo'n bericht? We weten niet of ze wel of niet in rep en roer zijn.

Laat ik het zo zeggen, uit dit bericht komt dat niet duidelijk naar voren en ik heb niet veel zin om nog 10 berichten over hetzelfde onderwerp te lezen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:17

Het bericht (en ook de berichten in de Duitse media) worden allemaal erg vaag gehouden. Op de locale radio is hier heel kort een melding over geweest en pas afgelopen week. Ik ga ervan uit dat de politie onderzoek doet en daardoor weinig info beschikbaar is.
Uit betrouwbare bron weet ik dat de mensen van de stal kapot zijn van het verlies. Sprakel is niet zo'n grote vereniging, maar heeft een redelijk aantal voltige leden, welke nu zonder paard zitten. Ik kan me voorstellen dat het wegvallen van het paard persoonlijk een heel andere waarde heeft dan voor het behoudt van de vereniging. En het is gewoon heel lastig aan goede voltigepaarden te komen, welke ook geschikt is voor de allerkleinsten. Maar dat maakt het verlies niet minder erg.

Ik vind het vooral erg bijzonder hoe dingen op bokt hun eigen leven leiden zonder dat er ook maar 1 iemand is die daadwerkelijk met iemand van daar gesproken heeft. Toegegeven dat het artikel (maar ook de Duitse artikelen) ongelukkig geschreven zijn

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-24 18:37

Zo gaat dat meestal met nieuwsberichten. Daarom is het zo belangrijk dat ze qua journalistiek goed geschreven worden en nog eens extra gecontroleerd worden voordat ze gepubliceerd worden.