Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kabayo schreef:KimD schreef:
Daar gaat het helemaal niet om en het was ook helemaal niet aanvallend bedoeld.
Ik bedoelde meer te zeggen dat het mij gaat om de leeftijd. Fokken met een 21 jarige zou ik ook afkeuren
Kabayo schreef:lailapri schreef:kabayo - En juist veel van die dieren die echt gesport hebben en dan pensioen krijgen gaan dood aan koliek...
Dan gaat er iets mis lijkt mij
Kabayo schreef:Charaz schreef:Er zijn genoeg pony's die op die leeftijd nog topfit zijn dus waarom niet?
Het werken is ook een keer klaar toch? Vooral op zo'n niveau. Tis niet een B parcoursje. Ik vind er ook wat van dat die oude knollen altijd als leerpaard worden verkocht, wanneer houdt t werk eens op? Geef ze ook eens hun verdiende rust na hun keiharde werk. En dat hoeft niet te betekenen dat je ze volledig aan de kant hoeft te zetten
Maar dat is mijn mening
Kabayo schreef:Ik vind het geen vermenselijking en die probeer ik ook niet te maken. Of vind jij dit niveau geen werken?
Een politie hond gaat toch ook met een bepaalde leeftijd met pensioen omdat die genoeg heeft gewerkt. Waarom moet een paard er letterlijk bij neervallen, denk ik dan.
Maar maakt verder ook niet uit, ik geef alleen even mijn mening, geen feiten
Kabayo schreef:Oh joh bedoel er niks mee met "oude knol" noem m'n paard ook gerust frikandel, ipv schatje patatje. Maar dat ben ik
Nee ik vind elk jaar fokken niet vergelijkbaar met topsport op oudere leeftijd. Ik vind elk jaar fokken eerder vergelijkbaar met een dier dat grand prix loopt op 10 jarige leeftijd. Waar imo niks mis mee is. Daarnaast vind ik elk jaar gedekt worden natuurlijker dan paardensport. Want ja, dat gebeurd ook in de kudde. Alleen zijn ze dan vaak al 1 of 2 jaar oud.
Maar dit is verder ook het laatste wat ik erover heb te zeggen, want ik hoef verder geen hele discussie aan te gaan wat verder alleen mijn mening was, wat ik zou doen in mijn ogen
Kabayo schreef:Ik vind het geen vermenselijking en die probeer ik ook niet te maken. Of vind jij dit niveau geen werken?
Een politie hond gaat toch ook met een bepaalde leeftijd met pensioen omdat die genoeg heeft gewerkt. Waarom moet een paard er letterlijk bij neervallen, denk ik dan.
Tazzey schreef:Soms heb ik het idee dat men zeikt om te zeiken. Als een sportpaard vroeg met pensioen gaat is het niet goed, want die zal wel kapot gereden zijn. Als een paard op haar 21e nog zoveel lol in het werk heeft en nog goed meekomt is het niet goed, want die moet werken tot ze omvalt.
Jongens, is het nu werkelijk zo lollig om alleen maar negatief te zeiken?
Ik neem aan dan deze meid haar pony zelf het beste kan inschatten en dus een beter inzicht heeft in haar kunnen dan de toetsenbordridders hier op Bokt.
Fly_high schreef:Na ja je komt in "algemene termen" specifiek in dit topic reageren dat oude knollen maar met rust moeten worden gelatendat impliceert best duidelijk dat het om de oude knol uit het artikel gaat en niet eentje van de achterneef van je buurman.
21 is voor een pony helemaal niet zo enorm oud en alleen maar leuk IMO als ze nog topfit zijn en veel lol in de sport hebben.
Kabayo schreef:Ja weet niet. Misschien hebben jullie gelijk hoor. En mensen doen het toch wel, danwel fokken, met 25 nog wedstrijden rijden, een 2 jarige beleren. Allemaal is iets van te vinden. Ik ben niet over te halen, ik zou niet willen dat mijn dieren op die leeftijd nog moeten presteren. En dat is mijn mening. Vind het gewoon zo sneu lijken, dat dat op die leeftijd nog moet allemaal. Maar wellicht ben ik gewoon een zuurtje hoor