Automobilist komt met de schrik vrij na aanrijding met ontsnapt paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Draems

Re: Automobilist komt met de schrik vrij na aanrijding met ontsnapt paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:37

Heel erg dat dit gebeurd is

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:14

Citaat:
Wel bizar dat die vriend van jou dit gezien heeft, terwijl er geen wolf aan te pas komt. Ben wel benieuwd naar zijn uitleg? Niet goed gezien, of een ander incident?

Vriend heeft het ongeval niet zien gebeuren, was kort voor hij arriveerde gebeurt blijkbaar. Hij zag dat het paard in de berm stond maar geen halster omhad. Hij heeft zelf ook paarden en had een nieuw halster in de auto, dus aarzelde geen moment om dat bij het paard om te gaan doen. De man op de foto bij het paard, is dus die vriend, die me overigens na het gebeuren aangeslagen heeft gebeld. Auto vd aanrijding was al weg. Maar hij heeft de verwondingen van heel dichtbij gezien en kon echt alleen maar concluderen dat het dier bijtwonden had aan hoofd en hals.

Ik heb zelf enorme twijfels aan het lichtjesverhaal. Ik weet dat uit de pro wolvenhoeken er regelmatig bedreigingen komen richting (mogelijke) slachtoffers. Bijzonder dan ook dat de boel wordt ingetrokken, maar ik hoop natuurlijk dat de ware toedracht duidelijk wordt.

Desalniettemin gaat de eigenaresse haar paard er niet mee terugkrijgen, wat er ook uitkomt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 16:34

Monique1963 schreef:
Wat een pech, ook nog uit een stal ontsnappen en dan ook nog nét dat hek open en dan ook nog fietslichten en dan precies een auto treffen. Rottiger kan de samenloop niet zijn. Sterkte voor de betrokkenen.

Dit...
En dan met het verhaal van een vriend van mirranda.

Heel bijzonder verhaal..

En er zijn al meer berichten ingetrokken door bedreigingen.
En dat heeft voor mij nu in alle schijn daarvoor...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:14

Voor de lampjes van de mountainbike wedstrijd reden een aantal crossmotoren aan met felle lampen. En zijn daar vroeg in de ochtend al geweest toen het nog donker was.

Hasjam_Poe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:44

Mirranda schreef:
Citaat:
Wel bizar dat die vriend van jou dit gezien heeft, terwijl er geen wolf aan te pas komt. Ben wel benieuwd naar zijn uitleg? Niet goed gezien, of een ander incident?

Vriend heeft het ongeval niet zien gebeuren, was kort voor hij arriveerde gebeurt blijkbaar. Hij zag dat het paard in de berm stond maar geen halster omhad. Hij heeft zelf ook paarden en had een nieuw halster in de auto, dus aarzelde geen moment om dat bij het paard om te gaan doen. De man op de foto bij het paard, is dus die vriend, die me overigens na het gebeuren aangeslagen heeft gebeld. Auto vd aanrijding was al weg. Maar hij heeft de verwondingen van heel dichtbij gezien en kon echt alleen maar concluderen dat het dier bijtwonden had aan hoofd en hals.

Ik heb zelf enorme twijfels aan het lichtjesverhaal. Ik weet dat uit de pro wolvenhoeken er regelmatig bedreigingen komen richting (mogelijke) slachtoffers. Bijzonder dan ook dat de boel wordt ingetrokken, maar ik hoop natuurlijk dat de ware toedracht duidelijk wordt.

Desalniettemin gaat de eigenaresse haar paard er niet mee terugkrijgen, wat er ook uitkomt.

Maar waar is die conclusie van je vriend op gebaseerd?
Zag hij gaatjes? Is hij geschoold als "wolven schadetaxateur"?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:52

Ik zie op de foto vooral een paard die een mega klap heeft gehad, de auto was ook Total loss de hele voorruit was stuk.

Ik doe zelf ook wel eens mee aan mountainbike evenementen en je ziet toch vaker paarden daar bang op reageren en rondjes rennen door de wei of zeer gestresst erop reageren.

Vaak is dat in rustige dorpjes , en opeens komt er 1000 man langs vlak achter elkaar met fel gekleurde kleding , fietsen ect. ( in het geval van gisteren 600 man) denk daarbij ook aan vreemde geluiden en mensen die naar elkaar schreeuwen. Als je als paard dat nog nooit zo hebt gezien schrik je je rot natuurlijk. Helemaal als het op je af komt.

En crossmotoren zijn ook rot dingen qua geluid.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:04

Citaat:
Maar waar is die conclusie van je vriend op gebaseerd?
Zag hij gaatjes? Is hij geschoold als "wolven schadetaxateur"?

Kunnen alleen wolventaxateurs vaststellen dat een dier aangevreten wonden heeft denk je? Of zou je denken dat er ook nog mensen kunnen zijn met gewoon gezond verstand die vraagtekens zetten bij het soort verwondingen en de locatie van die verwondingen >;)

Blijkbaar was er genoeg aanleiding om DNA te laten afnemen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:21

Maar dat DNA onderzoek moeten we dus nog even afwachten , dus voor nu is het veel speculeren.

@miranda , hierboven stond een Whatsapp gesprek over het paard waar ook benoemd wordt dat een wolf er niks mee te maken had. Weet even niet meer wie het gepost had denk nog op deze pagina nummer.

Het valt mij ook wel op dat nu van elke verwonding de wolf de schuld krijgt , ik zet bij een aantal gevallen ook wel mijn vraagtekens of het een wolf geweest is.

Pas na een DNA test in ieder geval bij een paard geloof ik het wat meer. Bij schapen en kleinvee is het overduidelijk , maar bij een paard kunnen er nog tig andere dingen gebeuren.

Gebroken glas kan ook zulke verwondingen geven bij wijze van. Mocht het wel van de 'hel van het noorden' komen ( de mountainbiketocht) dan is het goed dat de organisatie meer stil gaat staan bij de overlast van dieren. Wat ik al eerder zei als ik aan zoiets meedoe kom je ook paarden tegen die enorm in de stress rondjes rennen.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 19:29

Oei dat is toch de grootste nachtmerrie :(

Mijn paarden waren van de herfst ook ontsnapt door onrust in het bos vermoed ik...plus schrikdraadapparaat wat leeggelopen was omdat ze eerder hadden lopen rommelen. Maarja ik woon in Zweden in een rustig dorpje waar bijna iedereen van paarden houdt dus het hele dorp loopt uit om de paarden te vangen dan voor ze iets kunnen aanrichten.

8nnemiek

Re: Automobilist komt met de schrik vrij na aanrijding met ontsnapt paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 08:54

Jee wat triest dat dit gebeurd is.. en ongelofelijk dat het paard nog recht stond na zo’n enorme klap.

Jammer dat de anti-wolven brigade er weer zonder enig bewijs een eigen verhaal bij plakt. Als een paard met zo’n geweld tegen een auto en vervolgens tegen de grond aan klapt dan zul je vast grote vleeswonden zien, en dat zal er vast ‘aangevreten’ uit zien ja.. Prima dat ze dna testen om het zeker te weten, maar op hol door vuurwerk oid lijkt me in deze tijd van het jaar heel veel waarschijnlijker. Arm dier Y;(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 09:56

Dat geeft niks te maken met anti wolven brigade maar met berichtgeving.
Er zijn door de jaren heen wel vaker paarden verongelukt. Maar er is nooit sprake geweest van bijtwonden laat staan dna afnemen.
Dat gaat toch ook die afnemer niet doen als deze niet heel hard twijfelt in snij of beetwonden.

En deze week en enkele voorgaande zijn er ook berichten van meldingen die zijn ingetrokken. Of wel melding maar zonder precies perceel vermeld Ivm bedreiging.

Dus zo raar loopt dit topic dan niet. En heeft niets met anti wolf te maken. Wel met logisch nadenken

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 10:08

Ik heb geen foto's gezien maar dit verhaal stinkt wel naar mijn mening.

Ben benieuwd wat de eigenaar er zelf over zegt.

Hier zijn laatst ook twee volwassen paarden aangevallen door de wolf (stonden dag en nacht buiten met schuilstal in bos, eigenaar dacht dat de wolf geen volwassen paarden pakt), ontsnapt en op de weg gekomen waarbij er een aangereden is. Deze hadden ook bijtwonden, het ene paard heeft een gebroken been en ze doen er alles aan om het dier nog te redden.

Wat mij op valt is dat nu mensen honden of andere oorzaken de schuld geven, maar voordat de wolf hier kwam waren er toch niet zoveel honden die (grote) dieren aanvielen met bijtwonden aan toe? En loslopende honden, midden in de nacht? Lijkt me sterk.

En oja, ik ben geen anti wolf maar ik maak me wel zorgen om deze ontwikkelingen.