Autoverhuurder vindt twee verwaarloosde pony's in zijn bestelbus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Autoverhuurder vindt twee verwaarloosde pony's in zijn bestelbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:51

het zou toch raar zijn als ze de bus op gaan strooien met stro?
Ze zetten ze dan toch gewoon op de opvangplek in het stro neer?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:52

Mousmous schreef:
Dit zal de situatie zijn nadat ze gevonden waren en voer en stro hebben gekregen. Ze hebben daar vast al een tijdje in gestaan en dan zou er vast wel hier een daar wat mest of natte plek van urine in het stro liggen. Je kunt van alleen maar deze foto toch niet echt oordelen hoe de pony's er goed of niet goed uit zien. Als er van dezelfde eigenaar ook nog een kitten en een hond in beslag zijn genomen, zal dat echt niet voor niets geweest zin.

Het lijkt me logischer dat ze dan in een hok gezet zouden zijn.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:54

Mij niet, er moet dan wel een hok aanwezig zijn. Ze zullen naar een andere bestemming gebracht zijn. Dan zou het makkelijker zijn om meteen door te rijden nadat ze verzorgd zijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 16:07

Onali schreef:
Gini schreef:
Verwaarloosd betekent meer dan alleen te mager zijn of hoeven die tot aan de oren krullen.

Hun vacht ziet er beter uit dan mijn 2 jongens.
Iig op het oog droog en schoon.

Er wordt te snel met termen als verwaarloosd en mishandeld gestrooid.
Zo verwaarloosd zijn ze niet als ze droog staan in een bed met stro.

En de plek waar ze staan, maakt dan totaal niet uit, als er maar droog stro is?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 16:08

Mousmous schreef:
Mij niet, er moet dan wel een hok aanwezig zijn. Ze zullen naar een andere bestemming gebracht zijn. Dan zou het makkelijker zijn om meteen door te rijden nadat ze verzorgd zijn.

Waarom zou je ze dan eerst verzorgen als je meteen door rijd. En zo niet dan zet je ze in een hok of een trailer. Maar je gaat niet zo'n bus opstrooien en waar heeft die verhuurder zomaar stro en brok vandaan?. Ik ga er vanuit dat ze zo aangetroffen zijn.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 16:11

Politie en verzorger die de pony's echt gezien hebben: ze zijn verwaarloosd, net als een kitten en een hond daar.
Bokkers die alleen een foto hebben gezien: ziet er prima uit hoor.

Typisch. Handelen ze een keer niet op het moment dat het te laat is en dan is het weer niet goed. Daarnaast zijn het Shetten. Ze hebben waarschijnlijk meer haar dan vet.

Mousmous schreef:

Dat dacht ik ook. De verhuurder zal niet zomaar een stalletje ergens hebben/kunnen maken en ergens anders naartoe verplaatsen als ze toch al naar een verzorger verplaatst worden is ook nogal omslachtig.

Het stro ziet er ook te vers uit om er al lang in te liggen.

Ik zou als verhuurder trouwens ook niet op het terrein van iemand die de bus niet kwam terugbrengen eerst nog even bekijken wat erin zit. Straks blijkt de huurder thuis en agressief te zijn ofzo. Of komt er een enorme hond de hoek om.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:37

Dan is de verhuurder niet heel slim.

Ofwel is ie met OV naar de locatie gereden
Ofwel is ie alleen, met eigen vervoer heen gereden en moet nu bang zijn voor zijn andere auto, dat die huurder die niet kort en klein slaat
Ofwel is iemand met hem meegereden en hebben ze samen de wagen dus niet bekeken.

Ik ben heel benieuwd naar het verhaal van de andere kant. Dat de dieren zomaar allemaal in eens in beslag genomen zijn: normaal moet je lu llen als Brugman voordat een dier weggehaald wordt als het droog kan staan en eten en drinken heeft. En hier worden zomaar 4 dieren in beslag genomen?

Wat is het werkelijke verhaal er achter?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 08:26

Met z’n dikke vacht kun je echt niet op een foto beoordelen dat ze niet mager zijn.

Niemand van bokt is er bij geweest en oordelen op basis van 1 foto.

Wie weet zitten ze onder de mijten, hebben ze krullende hoeven… het is allemaal niet te oordelen op deze foto.

Dieren worden niet zomaar in beslag genomen.
Er moet echt wat voor aan de hand zijn.
Dat gaat over meerdere lagen.. (vanuit mijn werk vlak weet ik hoe dat achter de schermen gaat en dat dat echt niet zomaar gebeurd)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:58

De verhuurder van een bestelbus in Waddinxveen ontdekte gisteren dat een van zijn huurders een opmerkelijke lading had achtergelaten: twee verwaarloosde pony's op een berg hooi met wat voer en een bak waar vermoedelijk water in had gezeten.

Dit stond op rtl nieuws, dus stonden toch al in het stro en met wat voer

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:46

Ik zag dit artikel op ‘t AD staan, interview met de verhuurders, helaas wel een premium artikel;
https://www.ad.nl/binnenland/opa-controleert-gehuurde-bestelbus-op-schade-en-ziet-dat-ramen-beslagen-zijn-verbaasd-ziet-hij-twee-ponys~ab5a36d0/
Blijft alsnog wel een beetje frappant verhaal, omdat erin wordt genoemd dat ze het busje met de huurder terug hadden gevonden en met de huurder terug zijn gereden naar de garage. En vervolgens als ze de pony’s hebben gevonden, tijdens het checken of er schade was aan het busje, is de huurder niet meer in beeld, althans hij wordt verder in het verhaal niet meer genoemd. Dan vraag ik me af of de huurder er ook bij was met de vondst, of dat hij alweer weg was?
Kun je natuurlijk ook allerlei aannames op los laten.
Ben bang dat we nooit achter het hele/werkelijke verhaal komen. Maar wel fijn dat de pony’s goed terecht zijn gekomen, in ieder geval :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 22:53

Ik wilde net dit bericht aanhalen. Ze stonden dus idd al in het stro.

Arme dieren. Er is nooit gereden met die bus met de weet dat er dieren in zitten.