Paard schrikt van vuurwerk en werpt negenjarig meisje af in België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 15:51

Zelf ben ik ook bang voor vuurwerk/knallen, vind het vreselijk. Heb daar vroeger therapie voor gehad, maar dat hielp totaal niet. Een knallende uitlaat van een auto is toch echt heel wat anders. Ik reed voorheen een paard dat bij melkende motoren of knallende uitlaten geen krimp gaf, maar met vuurwerk aan de kletter ging. Mijn dieren vinden carbid schieten geen enkel probleem (ik ook niet), maar dat rottige andere spul... :x
En om in de bres te springen voor het meisje: je hoort gewoon geen vuurwerk af te steken vòòr oudjaarsdag. Punt.

Laibadji

Re: Paard schrikt van vuurwerk en werpt negenjarig meisje af in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 17:30

Het voorval gebeurde in Waasmunster in België. Wij hebben hier niet zo een vuurwerk cultuur zoals bij jullie in Nederland. Ik vermoed dat er in Limburg wel nog meer vuurwerk afgeschoten wordt maar in Oost-Vlaanderen heb ik het niet geweten. Het is ook verboden op zeer veel plaatsen wat naar mijn aanvoelen wel opgevolgd wordt.

Er is dus wel een oorzakelijk verband dat de pony dus schrikt en het kind van de pony valt.

Ons huis en weiland ligt in jachtgebied. Met de jagers maak je afspraken die voor beiden werken. Ik vindt het niet kunnen dat iemand eenzijdig beslist van vuurwerk af te schieten met alle gevolgen van dien. Dat is heel egoïstisch.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 17:41

koend schreef:
ik zou mijn kind toch niet op de pony zetten als in Nederland de vuurwerkgekte uitbreekt.

Maar bij nader bekijken, vind ik de datum toch wel opmerkelijk.
Het artikel is hier op 21 dec gepost. Dus moet het ongeval nog wat vroeger gebeurd zijn. Vuurwerk begin december???

Ja grapjas, het is 1 in België en 2 dan zouden we dus van september tot zeker februari niet kunnen rijden.

Heel veel beterschap voor het meisje, wat een nare val zeg. :knuffel:

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 22:51

BeFunny schreef:
Dorine92 schreef:
Tja, paardrijden komen ook veel ongelukken van. Iets met ieder z'n hobby ofzo

Waar lees je dat ik dat ik dat zeg? Ik reageerde alleen op de vraag van een ander. Waarom mensen überhaupt vuurwerk willen afsteken. Nou, dat is hun hobby, net als dat wij paardrijden

Vuurwerk afschieten is verboden. Paardrijden niet.
Als mijn hobby is mensen mishandelen met de vuist dan mag dat ook niet.
De hobby vuurwerk afschieten is leuk met oudejaar wanneer het mag. Verder niet. Het is dus niet net als paardrijden.

Vuurwerk is niet altijd verboden. Dat jij niet begrijpt dat mensen het leuk vinden om vuurwerk af te steken kan. Ik snap het zelf ook niet. Maar andere mensen vinden dat schijnbaar wel leuk.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 00:15

Dorine92 schreef:
Vuurwerk afschieten is verboden. Paardrijden niet.
Als mijn hobby is mensen mishandelen met de vuist dan mag dat ook niet.
De hobby vuurwerk afschieten is leuk met oudejaar wanneer het mag. Verder niet. Het is dus niet net als paardrijden.

Vuurwerk is niet altijd verboden. Dat jij niet begrijpt dat mensen het leuk vinden om vuurwerk af te steken kan. Ik snap het zelf ook niet. Maar andere mensen vinden dat schijnbaar wel leuk.[/quote]
Dat soort vuurwerk mag alleen met oudjaarsdag en is nu dus verboden. Mocht het alleen op die dag worden afgestoken, was er niet zoveel weerstand tegen en ook dit ongeluk niet gebeurd ( en vele andere ).