Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janneke2 schreef:Mijn oplossing voor het wolvenprobleem: gun je paard een fatsoenlijke kudde.
Mijn Knollie staat in een redelijk stabiele merriegroep, en ik zie de Spanjaard er wel voor aan dat ze wolven zou aanvallen.
Ik snap dat 'men' geen stoere ruin in de merriekudde wil hebben (al vind ik dat jammer).
En 'snachts op stal.
Een kudde paarden kan prima met een roedel wolven dealen, dat heet natuur.
(Erg veel paarden worden erg onnatuurlijk gehouden en veel mensen zien dat niet eens meer.)
En overdag lekker met je dier het bos in: prima.
(Zolang we geen Siberische winter hebben.)
TinkerTreas schreef:Janneke2 schreef:Mijn oplossing voor het wolvenprobleem: gun je paard een fatsoenlijke kudde.
Mijn Knollie staat in een redelijk stabiele merriegroep, en ik zie de Spanjaard er wel voor aan dat ze wolven zou aanvallen.
Ik snap dat 'men' geen stoere ruin in de merriekudde wil hebben (al vind ik dat jammer).
En 'snachts op stal.
(Erg veel paarden worden erg onnatuurlijk gehouden en veel mensen zien dat niet eens meer.)
Een tijdje geleden is er ook ergens een tinker veulen uit de kudde gehaald, waar de hengst gewoon bij liep. Dus dat zegt ook niet alles.
Was dacht ik in Duitsland, maar dat weet ik niet zeker.
sterregoud schreef:TinkerTreas schreef:
Een tijdje geleden is er ook ergens een tinker veulen uit de kudde gehaald, waar de hengst gewoon bij liep. Dus dat zegt ook niet alles.
Was dacht ik in Duitsland, maar dat weet ik niet zeker.
Nee, gewoon in Nederland, Loenen. Veulen levend in kudde, met tinker hengst !
https://www.dehoefslag.nl/nieuws/algeme ... val-wolven
Janneke2 schreef:Mijn oplossing voor het wolvenprobleem: gun je paard een fatsoenlijke kudde.
En 'snachts op stal.
BeFunny schreef:Ik wandel met mijn twee chihuahuas ook graag daar en ben gelukkig nog nooit een wolf tegen gekomen. Ze zitten er maar hier in Zuid Holland zijn weer andere gevaren zoals wegen . Als je hier een buitenrit maakt moet je vaak meerdere drukke wegen oversteken. In het bos heb je dat niet. Of misschien soms een klein weggetje.
En 'snachts op stal.
Olympia96 schreef:Zebrastreep schreef:
Er zijn nu twee gebieden waar een groep zich echt gevestigd heeft. Dat gaat om het natuur gebied bij Dwingeloo en Het Drents Friesewold wat net Drenthe / Friesland is. Daar moet je niet heen omdat daar meer kans is dar je wat tegen gaat komen.
Ik sta omgeving Assen met mijn paarden bij een prachtig natuurgebied. Hier nog geen wolf gezien sinds dat er in 2018 een melding is geweest. Eigenlijk zijn wij op stal er helemaal niet mee bezig om eerlijk te zijn. In ieder geval een veilig gedeelte om te rijden. De kans dat je hier door de hond van de schaapherder wordt gegrepen is nog altijd grotervoor dat beest ben ik nog altijd banger dan de wolf ( Als meerdere keer een klein incident mee zien gebeuren)
Jij praat ‘de instanties’ na. De werkelijkheid is anders. Omgeving Schoonloo is ook een roedel bevestigd. Het feit dat jij ze niet ziet, wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Dat is bevestigd door alle dode dieren in deze omgeving.
En 'snachts op stal.
Sizzle schreef:Kwa stalling snap ik de wolf twijfel.
Als rijgebied niet, dat is ongegronde angst.
Tenzij je snachts in je eentje met je shet gaat freestylen midden in het bos.
tamary schreef:Er ligt/lag een knooppunten route aan ruiterpaden door Drenthe. Gaan ze die weer eens afstoffen dan?
tamary schreef:Er ligt/lag een knooppunten route aan ruiterpaden door Drenthe. Gaan ze die weer eens afstoffen dan?
har166 schreef:Sinds de ruiterpaden niet meer worden onderhouden en in veel bossen de paden met fietsers en wandelaars moeten worden gedeeld vind ik het niet echt meer een paardenprivincie.