Vaak zijn het gewoon politie mensen die daar hebben leren paardrijden en niet mensen die hun hele leven met paarden bezig zijn geweest. Was een heel programma over.
Oh, maar je moet niet je hele leven met paarden bezig zijn geweest, maar interesse en passie voor de dieren op het moment dat je ermee werkt, zou het minimum moeten zijn. Als je de verantwoordelijkheid hebt over een paard zou je in geen enkel geval een leek mogen zijn in de zorg voor paarden.
DDDara
Geplaatst: 11-12-23 12:29
ja maar als jij leert voor een paard te zorgen dan leer je misschien dat luchtzuigen een stal gebrek is..... masr ze zullen je er echt geen les in gaan geven wat wel of niet te doen in zo'n geval..... Ik geloof dat dit best onwetenheid heeft kunnen zijn, en als dat zo is vind ik niet dat je iemand dat kwalijk kan nemen. In dit geval dan.
Het kan net zo goed een draak van een vent geweest zijn..... dat weet ik niet... Maar het hoeft niet meteen slecht bedoelt te zijn.
ingvdh
Geplaatst: 11-12-23 12:52
ik zie dat nu verwezen wordt naar de Nederlandse situatie maar dat is hier niet aan de orde, het gaat om Duitsland.
Het betreffen dus geen Nederlandse agenten maar Duitse.
Eilatan
Geplaatst: 12-12-23 13:38
Niet dat ik het werk van een politie paard goedkeur (ze in gevaar brengen..) én dit artikel geeft heel weinig informatie.
Die zak met blikjes. Ik bedoel, ik heb een hoop ponys voor de wagen beleerd en stapsgewijs kom je wel vanzelf bij de stap 'iets erachter knopen', en dan uiteindelijk ook iets erachter knopen wat herrie maakt. Want, als er tijdens een rit iets gebeurd, iets van de wagen afbreekt of weet ik het, en er sleept iets rammelends achter het menpaard aan, wil je natuurlijk niet dat ze op hol gaan.
Maar de basis van die oefening is dus wel ontspanning, paard mag er niet doodsbang van worden, want dan leert ie juist averechts. Maar er staat nergens in dit artikel dat dat paard waar die blikjes aan vast zaten het heel erg vond.......
Popstra
Geplaatst: 12-12-23 15:18
pillow schreef:
Popstra schreef:
Van je collegas moet je het hebben...
Hoezo??
Nou hoe komt zoiets nu aan het licht? Dat zijn of stal medewerkers of je collegas die het verhaal aan het rollen brengen!
@Popstra: O bedoel je het zo? Dat had ik ook niet door. Maar het is toch goed dat er "klokkenluiders" zijn want de paarden zelf kunnen geen klachten naar buiten brengen.